تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820115933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما بايد هميشه خود را در شرايط تحريم ببينيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۵۶ق.ظ)
مدير مجتمع گاز پارس جنوبي در هم انديشي دوم مطرح کرد؛ ما بايد هميشه خود را در شرايط تحريم ببينيم مدير عامل مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: تا زماني که تجهيزات مورد نياز خود را بتوانيم از داخل تهيه کنيم، هيچ مجوزي براي خريد آن کالا از خارج صادر نمي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دومين نشست هم انديشي ساخت داخل با رويکرد اقتصاد مقاومتي در سالن همايش شماره ي يک نمايشگاه بين المللي برگزار شد.
اين نشست به همت شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي و با مشارکت سازندگان تجهيزات صنعت نفت و برخي پيمان کاران مهيا شده بود و مهدي جمشيدي دانا، مدير هماهنگي و نظارت بر توليد شرکت ملي گاز ايران نيز ميهمان ويژه ي اين نشست بود.
جمشيدي دانا در اين نشست در سخنان کوتاهي گفت: ما آماده هستيم تا نظرات سازندگان داخلي را بشنويم و از پيشنهادات شما استفاده کنيم.
وي افزود: من به عنوان نماينده ي شرکت پالايش گاز در خدمت تمام توليدکنندگان و سازندگان تجهيزات در داخل کشور هستم.
اين مقام گازي کشور با تاکيد بر اين مطلب که ما در پي ارتقاي ساخت محصولات داخلي هستيم، خاطر نشان کرد: بي شک اين ارتقا در سايه ي تعامل و هم انديشي با بخش خصوصي ميسر خواهد شد.

ما بزرگ ترين شرکت پالايش گاز خاورميانه هستيم
در ادامه ي اين نشست نوبت به مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي رسيد که براي شرکت کنندگان چند نکته را مطرح کند.
مسعود حسني با اشاره به اين مطلب که مجتمع گاز پارس جنوبي يک شرکت استراتزيک محور است گفت: ما بزرگ ترين شرکت پالايش گاز در خاورميانه هستيم.
وي دليل اين ادعا را ميزان سرمايه انساني و منابع شرکت دانست و افزود: در حال حاضر شرکت داراي 5 پالايشگاه فعال است و چندين طرح پالايشگاهي ديگر را نيز در دست احداث دارد.
مدير عامل شرکت گاز پارس جنوبي با اعلام اين مطلب که مديران شرکت هاي نفت و گاز بايد هميشه احساس کنند کشور در تحريم است، گفت: حتي اگر تحريم ها به صورت کامل رفع گردد ما مديران با همان حس تحريم بودن، از ساخته هاي داخلي حمايت و استفاده خواهيم کرد.
وي خطاب به سازندگان تجهيزات صنعت نفت نيز گفت: شما سازندگان بايد بر عکس مديران نفت و گاز فکر کنيد و احساس کنيد که تمام تحريم ها رفع شده و ما مديران مجوز خريد از خارج از کشور را پيدا کرده ايم.
حسني تاکيد کرد: در شرکت ما قانوني وجود دارد که بر پايه آن تا زماني که محصول مورد نياز شرکت و پالايشگاه ها در داخل توليد شود، هيچ مجوزي براي ورود تجهيزات از خارج مرز ها داده نمي شود.
نمايشگاه نوزدهم و خبرهاي خوش براي سازندگان داخلي
پس از پايان صحبت هاي مدير عامل مجتمع گاز پارس جنوبي، نوبت به سازندگان و توليد کنندگان داخلي رسيد تا از خود دفاع کرده و مشکلات خود را بيا کنند.
دکتر رضا پديدار، مديرعامل انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت اولين شخصي بود که به نمايندگي از طرف سازندگان داخلي و البته 600 شرکت عضو انجمن استصنا در اين نشست سخن گفت.
وي با اشاره به اين مطلب که از اولين روز شروع نمايشگاه تا به امروز، خبرهاي خوشي از سوي مسوولان شنيده شده است گفت: امروز روز خوبي براي توليد کنندگان داخلي است زيرا تمام مديرا ارشد صنعت نفت و گاز از حمايت از توليد داخلي سخن مي گويند و اين ما را به روزهاي آينده اميدوار کرده است.
پديدار با اشاره به بروز مشکلات فراوان در صنعت نفت به علت برخي سو مديريت هاي قبلي ها و همچنين تحريم کشور از سوي غرب، تاکيد کرد: ما توليد کنندگان، سال هاست که در اقتصاد مقاومتي به سر مي بريم و اساسا اقتصاد ملي ما تحت تاثير برخي اتفاقات و برداشت ها از جمله اقتصاد دولتي و زيرزميني هر روز با مانعي جديد روبه رو مي شود.
وي بخش خصوصي را سنگر توليد در کشور دانست که مي تواند اقتصاد کشور را متحول کند.
مدير عامل انجمن استصنا با اشاره به ديدار اخير اعضاي هيأت مديره ي انجمن با مهندس زنگنه و معرفي 28 چالش توليدکنندگان داخلي صنعت نفت به وزير، گفت: به ايشان نيز عرض کرديم که مديران ارشد صنعت نفت بسيار دلسوز هستند،اما؛ مديران اجرايي و مياني اين صنعت هيچ اهميتي براي بخش خصوصي و توليد کننده داخلي قائل نيستند.
وي با بيان اين مطلب که در تمام کشورها، توليد کنندگان از ارزش بسياري در نزد مديران دولتي و بانکي برخوردار هستند، تصريح کرد: متاسفانه اين روند در ايران کاملا برعکس است و به جاي احترام چيز ديگري نصيب توليد کننده ايراني مي شود.
وي خطاب به مديران دولتي حاضر در نشست گفت: تا به حال ديده ايد که قبل از پرداخت پيش پرداخت، ضمانت نامه را ضبط کنند؟
پديدار ادامه داد: آري در همين کشور عزيز ما يکي از بانک ها هنوز پيش قسط را پرداخت نکرده، ضمانت نامه عضو انجمن را که براي پيش پرداخت به بانک داده بود ضبط کرده و من تنها مي توانم از اين اتفاق ابراز تعجب و البته تاسف کنم.
وي تاکيد کرد: واقعيت اين است که اين نوع عملکرد حمايت نيست بلکه ضربه زدن به توليد داخلي است.
مدير عامل انجمن استصنا خطاب به مديران حاضر در نشست گفت: اين را بايد بدانيد که هر وقت شما قطعه يا تجهيزات مورد نياز خود را که در داخل نيز توليد مي شود از خارج تهيه مي کنيد، يک شرکت يا يک کارگر را بي کار خواهيد کرد.
در ادامه اين نشست يکي ديگر از توليد کنندگان بخش خصوصي ديدگاه هاي خود را براي حاضرين بيان کرد.
مهندس جاني که از سازندگان شيرآلات صنعتي و مخصوص براي پالايشگاه هاي نفت و گاز بود با ابراز نارضايتي نسبت به ناديده گرفتن تلاش هاي سازندگان شيرآلات در داخل توسط کارفرمايان و دولت، گفت: اساس بحث شيرآلات در فاز بزرگي ديده نمي شود،اما؛ همين تعداد محدود نيز چرخ صنعت را به حرکت وا مي دارد.
وي ضمن اشاره به اين مطلب که توليدات داخلي درحالي رخ مي دهد که مشکلات پيش رو فراوان دارد، افزود: متاسفانه تحريم ها نيز باعث نشد تا مديران و کارفرمايان از داخل خريد کنند و در اين راه حتي بخشنامه ها نيز کارساز نبود.
دبير گروه شيرآلات انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت با اشاره به قدم مثبتي که يکي از مديران وقت صنعت نفت در سال 72 براي استفاده از شيرآلات داخلي به جاي وارد کردن خارجي آن ، تاکيد کرد: اين اولين قدم بود و در حال حاضر سازندگان داخل کشور قادر به توليد شيرآلات در سايز ها و مدل هاي مختلف هستند.
وي ادامه داد: اگر از 40 هزار شير موجود در 5 پالايشگاه پارس جنوبي، تنها 5 درصد سالانه نياز به تعويض داشته و اين نياز از داخلي ها تامين شود، به توليد داخلي کمک بسياري خواهد شد.
جاني در مورد مشکل مناقصات برگزار شده در کشور و عدم توانايي رقابت با خارجي ها نيز چنين گفت: متاسفانه نوسانات بسيار در قيمت ارزکار را براي ما مشکل و ريسک حضور در مناقصه را افزايش مي دهد.
وي افزود: قيمت ارز توان رقابت در برابر خارجي ها را از ما سلب کرده است و اين شايد يکي از مهم ترين دلايل کنار کشيدن سازندگان تجهيزات نفتي داخلي از مناقصات است.
دبير گروه شير آلات انجمن استصنا تصريح کرد: شيري که امروزه در پالايشگاه ها مورد استفاده قرار مي گيرد، مي تواند با توان داخلي ساخته و پتانسيل داخلي به کار گرفته شود.
گفتني است؛ اين هم انديشي بيش از 2 ساعت ادامه داشت و قرار بر اين شد نشست هاي تخصصي در کارگروه هاي مشترک برقرار شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن