تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شیراز:شرایط موجود حرم شاهچراغ(ع) قانع کننده نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه شیراز:شرایط موجود حرم شاهچراغ(ع) قانع کننده نیست شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: شرایط موجود حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) برای مردم قانع کننده نیست از این رو مسوولان این استان باید نسبت به این مکان مقدس اهتمام ویژه ای داشته باشند.


به گزارش ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی ، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز بیان کرد: سومین حرم اهل بیت(ع) الزاماتی دارد و همگان باید وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام دهیم.
وی بیان داشت:هم اینک تمهیدات لازم برای دسترسی روان به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شهر شیراز فراهم نیست و راه های منتهی به این مکان مقدس بسیار نامطلوب است و ضروری است که این مسیرها هر چه زودتر ساماندهی شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان افزود:خیابان 9 دی باید تا بلوار سیبویه ادامه یابد تا ترافیک خیابان لطفعلی خان زند به سیبویه منتقل شود و مسیر دسترسی زائران این حرم مطهر فراهم و آسان شود.
وی اظهارکرد: 57 هکتار از فضای اطراف این حرم مطهر به عنوان طرح شورای شهرسازی مصوب و طرح جامع آن تهیه شده است و نیاز به طرح تفصیلی دارد و باید مسوولان هرچه زودتر اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
امام جمعه شیراز افزود:متاسفانه اطراف این حرم مطهر فاقد فضای لازم برای اجتماع مردم در مناسبت های مختلف است و ایجاد چنین فضایی یکی از اولویت هایی است که باید با جدیت دنبال شود.
آیت الله ایمانی ادامه داد: فاصله مسجد جامع عتیق تا حرم مطهر سید علاء الدین حسین(ع) نیز باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شده و برای این مکان نیز فضا سازی مناسب انجام شود.
نماینده ولی فقیه دراستان فارس همچنین ایجاد پارکینگ برای حرم های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سیدعلاء الدین حسین(ع) را ضروری دانست و گفت: خیابان درب شیخ در کنار حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) نیز باید گسترش یابد تا مردم از مسیر خیابان لطفعلی خان زند بتوانند از این فضا استفاده کنند.
آیت الله ایمانی بیان کرد:حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) باید کانون توجه مردم باشد لذا همگان در استان فارس باید مدافعان خوبی برای این حرم مطهر باشند.
وی ادامه داد: باید از همه اعتبارات استان برای ساخت و ساز این مکان مقدس استفاده شود تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در این زمینه تحقق یابد و شاهد ایجاد مجموعه هایی غنی و قوی برای خدمت هرچه بهتر و مطلوب تر به زائران این حرم ها باشیم.
استاندار فارس هم در این آیین گفت: مدیران این استان برای گره گشایی مسائل و مشکلات اطراف آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) همت خود را به کار گیرند تا وظیفه خود را در قبال این حرم های مطهر به انجام رسانیم .
سید محمد احمدی اظهار کرد:حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) مایه عزت، افتخار و برکت شیراز و فارس است و عزت و برکت این استان به وجود امام زادگان واجب التعظیم و در راس آنها حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) است.
استاندار فارس بیان داشت: مصوبه ای در زمینه ساماندهی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تخریب ساختمان های بافت فرسوده اطراف این حرم مطهر گرفته ایم.
وی اضافه کرد: این مصوبه در ساماندهی اطراف این حرم مطهر و بافت فرسوده شهر شیراز موثر خواهد بود.
احمدی افزود: برای رسیدگی و حل و فصل مسائل این حرم های مطهر ، شورایی زیر نظر تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تشکیل شده است و امیدواریم با همراهی همه مسوولان، شاهد توسعه حرم های مطهر احمدی و محمدی(ع) باشیم.
استاندار فارس با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقللاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد: افتصاد و فرهنگ به معنای برخورداری از دنیا و دین است و این دو با هم برای مردم عزت به همراه دارد.ک/2
7382/ 667 /679
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن