تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819998528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شیراز :امروز نیاز شیراز و فارس رونق بخش تولید است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه شیراز :امروز نیاز شیراز و فارس رونق بخش تولید است شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز نیاز شهر شیراز و استان فارس رونق بخش تولید است که اشتغال نیز در سایه تولید ایجاد می شود.


به گزارش ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی عصرشنبه در دیدار با نمایندگان 12 تشکل دانشجویی استان فارس بیان کرد: این درحالی است که اگر استان به سمت ایجاد تولید حرکت نکند مجتمع های تجاری سرمایه بری و نه سرمایه گذاری است.
وی افزود: وقتی استان در زمینه تولید حضور فعال و پویایی نداشته باشد، وجود مجتمع های تجاری اشتغال زایی و محلی برای فروش اجناس دیگران است و ساخت چنین مجتمع هایی سرمایه بری و نه سرمایه گذاری در استان فارس است.
ایمانی اظهارداشت: وجود مجتمع های تجاری در استان فارس در صورتی معنا پیدا می کند که در استان تولید مناسبی داشته باشیم که در این زمینه باید با کار کارشناسی ویژه سرمایه و سرمایه گذار در استان انجام شود.
وی با بیان اینکه فارس باید در بخش های کشاورزی، پزشکی و گردشگری به قطب در کشور تبدیل شود اضافه کرد:استان فارس در سنوات گذشته نخستین تولید کننده گندم در کشور بوده که منابع آب زیرزمینی استان در این زمینه هدر رفته است.
ایمانی ادامه داد: به دنبال تولید گندم در کشور امروز شاهد خشکسالی در استان هستیم لذا تولید تنها راه برون رفت استان فارس از معضلات است.
وی عنوان کرد: نبود نقشه راه و برنامه در کشاورزی، صنعت و سایر بخش ها یک مشکل بزرگ در استان فارس است و معتقدم بدون نقشه راه به رشد و توسعه دست نخواهیم یافت.
امام جمعه شیراز افزود: نخستین محور توسعه شهر شیراز توجه به بخش گردشگری است به طوری که از این طریق می توان در زمینه اشتغال گردشگری، فرهنگی، پزشکی، طبیعی و زیارتی بسیار موفق عمل کنیم.
وی گفت: معتقدم باید نقشه توسعه شهر شیراز در چشم انداز 20 سال آینده تهیه شود که در این نقشه توسعه فضاهای خدماتی، تجاری و سایر بخش ها لحاظ و نقشه توسعه شهر شیراز به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گرفته و کارها بر اساس آن انجام شود.
ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قانونمندی، کارِ کارشناسی و شفاف عمل کردن یک ضرورت برای رشد شهر شیراز است بیان کرد: تهیه نقشه توسعه شهر شیراز، کاری قانونی، مشخص و منظم است زیرا قانونمندی، کارشناسی و شفاف بودن بسیار لازم و برای رشد شیراز ضروری است.
وی اظهارکرد: شهر شیراز بیش از نیاز خود، فضای تجاری دارد که اگر قصد ایجاد فضای تجاری جدیدی وجود داشته باشد باید فضای تخصصی و واحدی مانند فضاهای پزشکی، کشاورزی و مهندسی فراهم شود.
ایمانی اضافه کرد: اولویت بندی در کارها یک ضرورت است که توجه به فرهنگ، اقتصاد، عوامل و مدیریت جهادی باید در برنامه ریزی های استان مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان داشت: از منظر اسلامی باید برای اقتصاد و فرهنگ برنامه داشته باشیم و متاسفانه بعد از انقلاب هنوز برنامه جامعی در خصوص اقتصاد و فرهنگ نداریم.
در این دیدار تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان فارس به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.ک/2
7382/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن