تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820907746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شیراز: معلم نماد فرهنگ و فرهنگ سازی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه شیراز: معلم نماد فرهنگ و فرهنگ سازی است شیراز - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، معلم را نماد فرهنگ و فرهنگ سازی دانست و گفت: با توجه به نقش و تاثیری که شهید مرتضی مطهری در عرصه فرهنگ و فرهنگ سازی داشت، 12 اردیبهشت، روز شهادت این معلم بزرگ و شخصیت عظیم به عنوان روز معلم نامگذاری شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی، در نماز این هفته شیراز افزود: شهید مطهری با استفاده از جامعیتی که در علوم مختلف اسلامی و فلسفه شرق و غرب پیدا کرد، به دفاع از اسلام پرداخت.
وی ادامه داد: در دوران شهید مطهری هجمه های متعددی از سوی مجموعه های مختلف علیه اسلام آغاز شد و هجمه لاابالی گری و لیبرالیسم که از سوی امریکا و اروپا که از دوران قاجار آغاز شده بود و در دوران حکومت پدر و پسر پهلوی تثبیت گردید نخستین این هجمه ها بود.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: آنها از این طریق هویت فرهنگی ما را هدف قرار دادند که شهید مطهری در مقابل این هجمه ایستادگی کرد.
آیت الله ایمانی تصریح کرد: دومین حمله به فرهنگ ما فرهنگ الحاد بود که از سوی کمونیست ها و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق نسبت به کشـــور ما انجام می شد و در آن زمان جوانان و دانشگاهیان ما نیز دچار این تفکر انحرافی شده بودند که شهید مطهری با این گروه نیز به مبارزه برخاست.
وی اظهار داشت: شهید مطهری همچنین در مقابل آن دسته از افرادی که در آن مقطع اسلام را در کشور ایران یک غریبه فرض می کردند و تعداد زیادی را نیز با خود همراه کرده بودند بحث اختلاط ایران و اسلام و خدمات متقابل اسلام و ایران را مطرح کرد.
امام جمعه شیراز افزود: گروهی نیز از روشنفکران بودند و اسلام را قبول داشتند اما دل در گرو غرب داشتند و به تحریف قوانین دین پرداختند که شهید مطهری با تفکرات آنها نیز مقابله کرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اضافه کرد: دسته آخر که شهید مطهری در مقابل آنها ایستادگی کرد و به مبارزه پرداخت، افراد مقدس نمایی بودند که اسلام را آنچنان معرفی می کردند که گویا متعلق به دهها قرن پیش است و هیچ ارزشی برای امروز ندارد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر ضرورت الگو قرار دادن رفتار پیشوایان دینی و تبعیت از فرمایشات آنها افزود: متاسفانه از آن زمانی که تربیت دینی و مذهبی در جوامع اسلامی و جامعه ما روبه افول گذاشت و خانواده دیگر مهد تربیت اسلامی به معنای واقعی کلمه قرار نگرفت آسیب های جدی بر محیط خانه و خانواده وارد شد و مشکلات بسیاری برای خانواده ها به وجود آمد.
وی، آسیب پذیر شدن کانون خانواده را نتیجه تغییر نگاه ها دانست و افزود: امروز ما نگاهمان را به سمت و سوی غرب دوخته ایم و در سبک زندگی از آنان تقلید می کنیم و به همین دلیل دچار مشکلات، آسیب ها و آفت های بسیاری در زندگی خانوادگی و اجتماعی خود شده ایم.
امام جمعه شیراز افزود: امروز غرب برای حاکم سازی فرهنگ خود، تمام فرهنگ های جوامع بشری از جمله فرهنگ اسلام را مورد فشار و هجمه قرار داده و با تمام وجود تلاش می کنند آنچه خود می خواهند برای دیگران هم تجویز نمایند.
امام جمعه شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب گفت: امسال میزان بارندگی در فارس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چند درصد کمتر بوده که با توجه به در پیش بودن فصل تابستان باید در مصرف آب صرفه جویی نماییم.
وی اضافه کرد: مصرف بیش از اندازه آب توسط ما می تواند جمعی از هم وطنانمان را دچار مشکل کند.
دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در تقویم رسمی ما به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.ک/2
678/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن