تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805664200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث بخش بخار نیروگاه‌های گازی و تبدیل آن به سیکل ترکیبی در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: طی 2 سال آینده محقق می شود؛
احداث بخش بخار نیروگاه‌های گازی و تبدیل آن به سیکل ترکیبی در کشور
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا،از احداث بخش بخار نیروگاه‌های گازی کشور و تبدیل آنها به سیکل ترکیبی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه، به میزان 8 میلیارد لیتر سوخت در کشور به صورت گازوئیل یا معادل گاز طبیعی آن صرفه جویی خواهد شد


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،علی‌آبادی  در حاشیه نمایشگاه نفت، نخستین پروژه را احداث بخش بخار نیروگاه‌های گازی کشور و تبدیل آنها به سیکل ترکیبی دانست و اظهار داشت: با اجرایی شدن این پروژه، به میزان 8 میلیارد لیتر سوخت در کشور به صورت گازوئیل یا معادل گاز طبیعی آن صرفه جویی خواهد شد و اگر بخش بخار این نیروگاه‌ها اجرایی شود 5 میلیارد دلار ثروت برای کشور ذخیره خواهد شد که تحول عظیمی در صنعت انرژی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن این برنامه، نیازمند مدت زمانی در حدود2 تا 3سال هستیم خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات مورد نیاز این پروژه عظیم به صورت داخلی و بومی ساخته خواهد شد و با اجرایی شدن آن، ظرفیت تولید برق را هم افزایش خواهیم داد.

علی‌آبادی دومین تعهد مپنا را تولید همزمان برق و آب شیرین در مناطق جنوبی کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، کشور در تنش آبی شدیدی قرار دارد و ایران به لحاظ آبی بسیار تشنه است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا،اظهار داشت: از مجموع 400 میلیارد متر مکعب آورده آبی کشور، تنها 130 میلیارد متر مکعب آن ذخیره شده و مابقی هدر می‌رود. با این حال امیدواریم با اجرایی شدن پروژه تولید آب شیرین در نوار شمالی خلیج فارس، بتوانیم برای حدود 10 تا 15 میلیون نفر آب شیرین تولید کنیم.

وی افزود: برای اجرایی شدن این برنامه، مپنا نیازمند مدت زمان 5 ساله است تا بتواند 1 میلیارد مکعب آب شیرین تولید کند. البته اگر مطالبات گروه مپنا زودتر پرداخت شود، این امر مهم شتاب بیشتری خواهد یافت، ضمن آنکه اقدامی خداپسندانه محسوب می‌شود که برای کشور نیز دستاوردهای مهمی را در بر خواهد داشت.

در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه "تولید همزمان برق و آب شیرین قشم" با سرمایه‌‌گذاری و به کارگیری تجهیزات تولیدی گروه مپنا در جزیره قشم به مراحل پایانی خود رسیده است. ظرفیت این تاسیسات، تولید همزمان 50 مگاوات برق و 18000 متر مکعب آب شیرین در روز است که بخش عمده‌ای از نیاز برق و آب ساکنان این جزیره زیبای خلیج فارس را تأمین می‌کند.

مدیرعامل گروه مپنا، در ادامه به موضوع صادرات برق اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشورهای منطقه به برق ایران نیازمند هستند و اغلب کشورهای اطراف برای تولید برق حرارتی، از سوخت فسیلی و مایع استفاده می‌کنند که بسیار گرانقیمت است و اگر بخشی از نیاز آنها از طریق منابع گازی تأمین شود بسیار مؤثرتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این پروژه، شاهد تعاملات بهتری با کشورهای همسایه خواهیم بود افزود: صادرات برق موجب افزایش درآمد قابل توجهی برای کشور خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا، به فعالیت‌های مپنا در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت و گفت: مپنا فعالیت چشمگیری را در این حوزه آغاز کرده که از جمله می‌توانیم به تولید توربین‌های 2.5 مگاواتی بادی مپنا اشاره کنیم. این توربین‌ها با بالاترین کیفیت روز دنیا طراحی و ساخته شده و در منطقه کهک استان قزوین واحدهایی از آن نصب شده و مابقی آن نیز در حال نصب است.

وی افزود: گروه مپنا تعهد کرده تا پایان سال جاری حدود 100 تا 150 مگاوات انرژی تجدیدپذیر را به مرحله اجرا درآورد.

علی‌آبادی به دیگر حوزه‌های کسب و کار گروه مپنا (حمل و نقل ریلی و نفت و گاز) پرداخت و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال مذاکره برای برق کردن راه‌آهن تهران- مشهد هستیم و بنا بر آن است که این پروژه با سرمایه‌گذاری مپنا و از طریق فاینانس اجرایی شود و یک همکار خارجی نیز برای تأمین سرمایه این پروژه حضور خواهد داشت. همچنین مقرر است که یک میدان گازی توسعه داده شود و تولید آن به صادرات خواهد رسید. تجهیزات مورد نیاز توسعه این میدان هم از سوی مپنا تأمین شده و منتظر تعیین میدان هستیم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن