تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820434356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهوری: 44 طرح توسعه ای در ایلام تا نیمه نخست سال 94 اجرایی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس جمهوری: 44 طرح توسعه ای در ایلام تا نیمه نخست سال 94 اجرایی می شود ایلام- ایرنا- رییس جمهوری اسلامی ایران از اجرایی شدن 44 طرح توسعه ای در این استان تا پایان نیمه نخست سال 94 خبر داد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈحسن روحانی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبه ها و دستاوردهای نخستین سفر دولت تدبیر و امید به ایلام اظهار کرد: مهم ترین معضل مهم پیشروی استان ایلام ˈبیکاری است.
وی افزود: 44 طرح تا نیمه نخست سال 94 در این استان اجرایی می شود که بدون شک با اجرا شدن این طرح ها شاهد رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی و نیز رفع معضلات آب در استان ایلام خواهیم بود.
وی ادامه داد: قدم مهمی در توسعه کشاورزی استان ایلام با اجرای سامانه مدرن آبیاری در 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان های خوزستان و ایلام برداشته می شود که از این رقم، 50 هزار هکتار مربوط به استان ایلام است.
رییس جمهوری افزود: 38 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان نیز بر اساس طرح سامانه گرمسیری زیر پوشش سیستم آبیاری مدرن قرار می گیرد.
روحانی تاکید کرد: این طرح در سه سال اجرایی و به مرحله بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: برای تکمیل این سامانه گرمسیری نیازمند فعالیت چهار ساله کاری هستیم که اگر این مراحل تکمیل شود در بخش کشاورزی یک تحول چشمگیر به وجود می آید.
وی در ادامه به اجرای طرح های بزرگ در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و گفت: مراحل بعدی پتروشیمی ایلام تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.
رییس جمهوری یادآور شد: جای امیدواری است که امروز مرحله نخست پتروشیمی ایلام افتتاح شد و انشاءالله فازهای بعدی این طرح تا دو سال آینده نیز اجرایی شوند.
حجت الاسلام روحانی گفت: این طرح ها شامل صنایع پایین دستی پتروشیمی است که زمینه های اشتغال را فراهم می کند.
وی در خصوص طرح بزرگ پتروشیمی شهرستان دهلران نیز تاکید کرد: پتروشیمی دهلران سال 97 راه اندازی خواهد شد.
روحانی اضافه کرد: استان ایلام در سال های آینده شاهد رشد، توسعه، پیشرفت و تحول چشمگیری در همه زمینه ها خواهد بود.
رییس جمهور تاکید کرد: دولت نظر مثبتی در زمینه تبدیل مهران به منطقه ویژه و حتی آزاد تجاری دارد و انشاءالله با بررسی هایی که انجام خواهد شد این مهم نیز تحقق پیدا کند.
رییس جمهور ادامه داد: اگر بخواهیم کاری پیش برود باید حضور مردم را در کنار خود داشته باشیم چرا که بدون حضور و تلاش مردم دولت که تنها زمینه ها را فراهم می کند کاری از پیش نمی برد.
روحانی بیان کرد: بسیاری از تصمیماتی که انجام می گیرد نیازمند نظر نخبگان، فرهیختگان و صاحبنظران تواناست.
وی گفت: کارآفرینان باید حضور خود را در عرصه ها نشان دهند و بخش دولتی و خصوصی در این خصوص هیچ تفاوتی ندارد.
وی اظهار کرد: مهم این است که مردم حضور خود را اثبات کنند چرا که با حضور مردم زمینه های توسعه ای مانند صنعت، گردشگری، راه، کشاورزی و خاک به مرحله تحقق یافتگی می رسد.
روحانی با بیان اینکه در مورد مسئله ایجاد راه آهن و ارتقاء سطح اداری بخش های مختلف کشور دولت در فکر اجرای یک طرح جامع است گفت: تاکنون در هیچ استانی ما قولی در رابطه با ارتقای بخش ها نداده ایم.
وی اضافه کرد: در بخش راه آهن به فکر سرمایه گذاری کلان برای ایجاد شبکه ریلی در کشور هستیم که با اجرای طرحی جامع در ستاد هماهنگی اقتصادی در این رابطه بحث و بررسی می شود.
وی در پایان آخرین برنامه خود در استان ایلام از زحمات و پیگیری های حجت الاسلام ˈمحمدنقی لطفیˈ نماینده ولی فقیه در استان ایلام و ˈمحمدرضا مرواریدˈ استاندار ایلام تقدیر و تشکر کرد.
رییس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر یک روزه خود دقایقی قبل ایلام را به مقصد تهران ترک کرد. ک/2
540
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن