تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820779432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار:برنامه های رسانه ملی موجب تغییررفتارفردی نسبت محیط زیست شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابتکار:برنامه های رسانه ملی موجب تغییررفتارفردی نسبت محیط زیست شود تهران بزرگ - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست ˈهم اندیشی محیط زیست و رسانه ملیˈ از رسانه ملی خواست برنامه های تولید کند که موجب تغییر دررفتارهای فردی نسبت به محیط زیست شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ،ˈ معصومه ابتکارˈ در نشست ˈهم اندیشی محیط زیست و رسانه ملیˈ روز چهارشنبه در سالن همایش های بین المللی محیط زیست برگزار شد گفت: از رسانه ملی می خواهیم برنامه هایی تولید کند که موجب تغییر در رفتارهای فردی نسبت به محیط زیست شود که این تغییر رفتار زمینه ساز تغییر رفتار اجتماعی مردم نیز خواهد شد .
وی افزود: تعالیم دینی و تمدن ایرانی ما برای آب قدر و حرمت بسیاری قائل بوده است، اما نسل امروز بی توجه به این ذخائر فرهنگی، از الگوی مصرف نامناسبی برخوردار است که باید اصلاح شود که نقش رسانه ملی در این زمینه بسیار چشمگیر است .
وی با اشاره به جریان سازی موثرحفظ محیط زیست در سریال پایتخت 3 از مسوولان رسانه ملی خواست تا به آموزش غیر مستقیم توجه بیشتری بکنند و اظهار داشت: این سریال نگاه خوبی به مساله شکار غیر مجاز و همچنین محیط بانان داشت که مورد استقبال عموم نیز قرار گرفت .
معاون رییس جمهور، با تقدیر از تهیه کنندگان و مسوولانی که دغدغه های محیط زیست را در رسانه انتشار می دهند، ابراز امیدواری کرد این رویکرد رسانه ملی ادامه یابد .
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست نیز که از دیگر سخنرانان این نشست بود با اشاره به آمار بالای هدر رفت آب مجازی گفت: بیان درست چنین آمارهایی در رسانه ملی می تواند ذهن جامعه را نسبت به مسائل محیط زیستی حساس کند و از صدا سیما می خواهیم بیش از پیش به این مسائل بپردازد.
ˈمهناز مظاهریˈ ادامه داد: در حال حاضر شاهد نسیمی در تغییر نگرش مردم نسبت به محیط زیست هستیم که امیدواریم با این تعامل ها، تبدیل به طوفان و انقلابی تاثیر گذار در جامعه شود.
همچنین معاون محیط زیست دریایی ، در این نشست با اشاره به نقش حساس رسانه در بازتاب فعالیت های مثبت سازمان محیط زیست در دریای خزر گفت: در این حوزه هم در سطح ملی و هم جهانی نیازمند اطلاع رسانی دقیق و حساس هستیم.
ˈپروین فرشچیˈ در ادامه سخنانش اظهار داشت: باید ساختار منظمی برای ارتباط میان سازمان محیط زیست و رسانه تعریف شود، در حال حاضر این ساختار می تواند انعکاس مناسبی از فعالیت های سازمان محیط زیست به جامعه ارائه دهد، مسئله ای که برای ما اهمیت بسیاری دارد.
وی افزود: نباید در رسانه تنها از خرابی ها سخن گفت، بلکه صحبت از سرمایه های ملی و فرصت های سرمایه گذاری فراوانی که در این حوزه داریم نیز از وظیفه های رسانه ملی است.
فرشچی با تاکید بر نقش رسانه در ایجاد ارتباط موثر سازمان با مردم، ادامه داد: یافته های علمی نهادهای مختلف سازمان محیط زیست باید برای اطلاع رسانی به مردم ساده سازی و با ادبیات درستی ارائه شود که رسانه ها در این امر نقش بسزایی دارند.
همچنین مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست، در ادامه این نشست آموزش را مهم ترین نقش رسانه دانست و گفت: برنامه سازان می توانند با تکرار پیام های غیرمستقیم در تغییر رفتار مردم تاثیر بسیاری بگذارند.
ˈزهرا جواهریانˈ از رسانه ملی خواست تا نقش شهروندی را بیشتر برای مردمی تشریح کند و توضیح داد: با کمک رسانه می توان به مردم آموزش موثری درباره مدیریت انرژی، آب و زباله های شهری داد که به صرفه جویی اقتصادی و در نتیجه ساخت مدارس و بیمارستان های بیشتری منجر می شود.
در ادامه قائم مقام آموزش و پژوهش سیما نیز گفت: در این مباحث رویکرد سازمان صدا و سیما رویکری علمی است و در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده است، اولویت های کاربردی ، بیش از هر چیز مد نظر قرار دارد.
ˈکوروش مفاخریˈ با بیان اینکه امسال مسائل محیط زیست از اولویت های سازمان صدا و سیما در سال 93 است، ادامه داد: ما پیش از این در بحث انر‍ژی صلح آمیزهسته ای توانستیم جریان سازی خوبی داشته باشیم و هم اکنون نیز برای جریان سازی در بحث محیط زیست تشکیل یک تیم حرفه ای را ضروری می دانیم.
از دیگر سخنرانان این نشست، اسماعیل کهرم مشاور رییس سازمان محیط زیست، محمد درویش مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان محافظت از محیط زیست، مسعود عالیخانی مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار و یوسف رشیدی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم بودند.
این نشست تخصصی که در دو نوبت صبح و بعد ازظهر برگزار شد در پایان با بحث و بررسی و تعامل در قالب گفتگوهای دو سویه میان مدعوین و مسئولین و کارشناسان پایان یافت.نشست ˈهم اندیشی محیط زیست و رسانه ملیˈ با همکاری اداره کل آموزش و پژوهش سیما و سازمان محیط زیست با حضور معصومه ابتکار ریاست و جمعی از مسوولان سازمان محیط زیست و مدیران و برنامه سازان سیمای جمهوری اسلامی ایران، در سالن همایش های بین المللی این سازمان برگزار شد.
تهرام564/1699 / 1539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن