تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821158662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودکفایی کشور در تولید مواد ژنتیکی اصلاح نژاد دام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خودکفایی کشور در تولید مواد ژنتیکی اصلاح نژاد دام تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت واردکننده نهاده های دامی وابسته به جهاد استقلال گفت: هم اکنون مواد ژنتیکی اصلاح نژاد دام، کل نیاز صنعت دام و طیور کشور را تحت پوشش قرار داده است و واردات اندک مواد ژنی به منظور تنوع ژنتیکی اصلاح نژاد صورت می گیرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمید ورناصری روز چهارشنبه در همایش صنعت دام و طیور و نهاده های دامی افزود: هم اکنون نیاز مواد ژنتیکی کشور در صنعت دام سه میلیون دز است که تمامی این میزان در داخل تولید و تامین می شود، اما برای تنوع ژنتیکی و جلوگیری از هم خونی و پسرفت ژنتیکی لازم است ژن های جدید را به صنعت خود تزریق کنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر از لحاظ کمیت و کیفیت مواد ژنتیکی و اصلاح نژادی صنعت دام و طیور ایران با کشورهای آمریکا، اروپا و حوزه خاورمیانه از یک سطح برخوردار است و تاکنون پیشرفت های خوبی در این زمینه کسب کرده ایم.
ورناصری با بیان این که، صنعت دام و طیور همانند سایر صنایع به زیرساخت های مناسب نیاز دارد گفت: مواد ژنومیک و اصلاح نژاد دام و طیور یکی از این زیرساخت ها به شمار می رود که موجب کاهش قیمت تمام شده تولید، افزایش بهره وری و بهبود کیفیت در دام های سبک و سنگین می شود.
وی با اشاره به این که، اصلاح نژاد زنتیکی، افزایش کیفیت، بهروه وری بالا و سود بیشتر را برای تولید کنندگان به همراه دارد، افزود: در تلاش هستیم بهترین نژادها را در کشور با هدف افزایش تولید شیر و گوشت با کیفیت تثبیت کنیم و با اقدامات صورت گرفته تاکنون در تولید شیر به خودکفایی رسیده ایم.
مدیر عامل شرکت واردکننده نهاده های دامی وابسته به جهاد استقلال افزود: در زمینه تولید گوشت نیز با واردات دام های مولد که تولیداتشان در کشور انجام می شود از ضریب خود اتکایی برخودار هستیم.
وی تاکید کرد: هم اکنون دام های دو منظور شیری و گوشتی را در حال تولید داریم که مواد ژنتیکی آنها در سطح دامداری های کشور توزیع شده است
وی با بیان اینکه تمامی مواد ژنتیکی تولید داخل علاوه بر کیفیت، بر اساس استاندارهای بین المللی تولید می شود گفت: قیمت تمام شده مواد ژنومیک تولید داخل برای تولید کنندگان صنعت دام و طیور یک چهارم تا یک پنجم کمتر از واردات دام اصلاح نژاد شده است.
اقتصام(3)9186**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن