تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817753254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراگیر شدن سلامت در سایه تدبیر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فراگیر شدن سلامت در سایه تدبیر استان ها - ایرنا - طرح جامع نظام سلامت که از پانزدهم اردیبهشت 93 در کل کشور آغاز شد، مولفه ها و اهدافی دارد که درصورت محقق شدن آن منجر به رفع مشکلات بیماران وهمراهان بیمار خواهد شد.


در چارچوب این طرح دولت، فقط 10 درصد هزینه های درمانی از بیماران دربیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی گرفته می شود.
همچنین بیماران وهمراهانشان برای دریافت داروبه بیرون ازمراکزدرمانی ارجاع داده نمی شوند و خود این مراکز موظف به تامین دارو برای بیماران هستند.
یکی دیگر ازتسهیلات این طرح،دریافت نکردن هزینه های زایمان طبیعی است و از این بابت هزینه ای دریافت نمی شود.
بررسی ومشاهدات خبرنگاران ایرنا از چگونگی اجرای این طرح در روز دوم، بیانگر رضایت تقریبا کامل مخاطبان این طرح است.
هر چند اطلاع رسانی وسیع درباره این طرح صورت گرفت ولی برخی مراجعان بیماران از وجود خود طرح اطلاع نداشتند ولی بیان می کردند که هزینه های بسیار کمتری پرداخته اند و اظهار رضایت کردند.
خبرنگاران با مراجعه حضوری به بیمارستان های مشمول طرح اقدام به تهیه گزارش های میدانی کردند که در برخی موارد مسوولان بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی از کار خبرنگاران ممانعت می کردند و در اغلب این ممانعت ها، دلیل خاصی بیان نمی کردند.
خلاصه این بررسی ها چنین است:
عصمت از مراجعه کنندگان به زایشگاه بنت الهدی دربجنوردخراسان شمالی گفت :دخترم در این بیمارستان زایمان طبیعی داشت که هزینه اندکی در حد 10 درصد از ما دریافت شد.
وی ادامه داد: از زمان پذیرش بیمار تا مراحل بعد،تمام خدمات در این مرکز انجام شده است و نیازی نبوده که برای دریافت خدمات به بیرون از بیمارستان مراجعه کنیم و تمام وسایل بهداشتی و داروهایی که برای وی مورد نیاز بود رایگان در اختیار ما قرار گرفت.
چند بیمار و مراجعه کننده دیگر به این بیمارستان، سخنان مشابهی اعلام و از خدمات درمانی اظهار رضایت کردند.
محمد گریوانی و علی ذوالفقاری از بیماران بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد خراسان شمالی گفتند:هنگام پذیرش از ما هزینه بسیار ناچیزی دریافت شد ولی برای تهیه داروی تجویز شده پزشک به علت نبود برخی از اقلام دارویی در داروخانه بیمارستان، مجبور شدم به داروخانه های سطح شهر مراجعه کنم.
اما اکرم وحیدی از دیگر مراجعان به این بیمارستان گفت: هزینه 10 درصدی درمان از من دریافت شد اما برای تهیه دارو نیازی به خروج از بیمارستان نبود و داروی تجویز شده پزشک را از داروخانه بیمارستان تهیه کردم.
پرس و جوی حضوری خبرنگار ایرنا از همراهان برخی از بیماران ترخیص شده از بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی شهرری و مشاهده پرونده های ترخیص حاکی از اجرای این طرح و پرداخت تنها 10 درصد از هزینه های درمانی توسط بیمار بستری شده، اجرای زایمان طبیعی رایگان و رضایت بیماران دارد.
تنها بیمار ترخیصی بیمارستان شهدای سمیرم اصفهان گفت: فقط 10درصد هزینه را پرداخت کردم و نیاز به تجهیزات یا داروی خارج از بیمارستان نداشتم.
سه بیمار ترخیصی بیمارستان دولتی حشمتیه حبیبیان نایین استان اصفهان اظهار کردند که فقط 10 درصد هزینه را پرداخت کرده اند و برای گرفتن خدمات دارویی و تجهیزات هم به بیرون ارجاع نشده اند.
از 10 نفر همراه بیمار در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در باره نحوه اجرای این طرح سوال شد و جواب های تقریبا مشابهی دریافت شد.
علاوه برسوال از همراهان بیماران از کارکنان بخش های های ترخیص و داروخانه نیز سوالات مشابهی صورت گرفت.
بیشتر بیماران ترخیص شده فقط پنج درصد و 10 درصد هزینه ها را پرداخت کرده بودند.
همراهان بیمار برای تهیه دارو و یا لوازم تشخیصی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشده اند.
حکیمه محمدی که فرزند خردسالش بمدت 48 ساعت در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان گناوه استان بوشهر بخش اطفال بستری شده بود پس از ترخیص گفت: کل هزینه بستری فرزندم 960 هزارریال بود که 10درصد آن ( 96هزارریال) از من دریافت شد وبرای گرفتن دارو به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشدم.
تعدادی از بیماران در حال ترخیص مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه اعلام کردند 10 درصد هزینه های درمانی را پرداختند و برای دریافت دارو به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشدند.
همراه یکی از خانم های زائو در این بیمارستان گفت: زایمان طبیعی بود و هزینه ای از ما دریافت نشد.
حمید رضا نجفی که برای عمل جراحی کیسه صفرا به بیمارستان مادر تخصصی ولیعصر (عج) اراک آمده بود گفت: دریافت 10 درصد هزینه رعایت شده است.
همراه بیمار اظهار کرد که در مدت زمان بستری هیچ ارجاعی به خارج از مجموعه بیمارستانی برای تامین دارو و کمک وسایل درمانی نداشته است.
دکتر صمدی مدیر بیمارستان طالقانی اراک مهمترین مشکل موجود در طرح تحول نظام سلامت را ناهماهنگی سیستم ثبت اطلاعات بیمار با طرح و نبود ردیف محاسبات رایگان و غیرشفاف بودن تکلیف مبالغ خدمات آزاد عنوان کرد.
امیر احمدپور مراجعه کننده به بیمارستان الزهرا (س) شهرستان گیلانغرب (زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه) گفت: علت مراجعه من جراحی شکم، بستری در بخش جراحی بود که سهم پرداختی ام پنج درصد بود که قبلا برای این عمل باید هزینه زیادی پرداخت می کردم.
طیبه ربانی و شهین رستمی برای زایمان طبیعی در بخش زایشگاه بیمارستان الزهرا (س) مبلغی نپرداختند.
پرسش حضوری و مشاهده پرونده های ترخیصی حدود ده بیمار در بیمارستان های شهید بهشتی، نقوی و متینی کاشان و بازدید از بخش زایمان بیمارستان شهید بهشتی گویای صحت اجرای نظام تحول سلامت در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر است.
همراهان چند بیمار ترخیص شده از بخش زایمان اظهار داشتند که هزینه زایمان طبیعی را بیمارستان از آنان دریافت نکرده است.
همچنین چند بیمار که هزینه درمانی آنها از چهارصد هزار تومان تا سه میلیون تومان در پرونده ترخیص درج شده بود تنها 10 درصد هزینه ذکر شده را پرداخت کرده بودند.
همراه یکی از بیماران در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان گفت:برای شش روز دوره درمان نوزاد خود باید 24 میلیون ریال هزینه پرداخت می کردم که این مبلغ به علت قرار داشتن تحت پوشش بیمه روستایی به یک میلیون و 210 هزار ریال کاهش یافت.
همراه یکی دیگر از بیماران بابت هزینه سزارین مبلغی بیش از 10 درصد هزینه درمان پرداخت کرده بود.
اشرف حسینی ، مهرآفرین حسن زاده و فاطمه احدیانی که زایمان طبیعی در این بیمارستان داشته اند که در حین وزن فرزندان نورسیده خود بودند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده اند که هزینه ای پرداخت نکرده اند.
بیمار سودابه حدادی و همراه وی رحیم حدادی در بخش داخلی بیمارستان امام سجاد یاسوج گفتند: خدمات دارویی در بیمارستان ضعیف است در طول روز چندن بار برای انجام آزمایش ها و خرید برخی داروها به بیمارستان های شهر مراجعه می کنم.
همراه این بیمار می گوید: مجبور هستیم برخی آزمایش ها همچون خون و ادرار را با صرف هزینه های گزاف و در آزمایشگاه های خصوصی شهر انجام دهیم .
بیمار بلقیس ارمغانی فرد و همراه وی در بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج گفتند 10درصد هزینه رعایت شده ولی مشکل اصلی آنها خرید داروهایی بوده که در حین بستری از داروخانه های شهر باید خرید می کردند.
در زمینه ارایه خدمات دارویی در این بیمارستان اینکه مسولان داروخانه نسخه های با مهر پزشکان متخصص را تایید نمی کنند و دارویی اگر داشته باشند به صورت آزاد به همراه بیمار می دهند.
همراهان برخی از بیماران بخش داخلی این بیمارستان می گویند تهیه برخی داروهای ساده نیز در داروخانه این بیمارستان مشکل است.
هیچ نوع تابلو، تراکت و یا بنری مبنی بر دستور جدید وزارت بهداشت در هیچ کجای بیمارستان های مشمول طرح در ارومیه نصب نشده بود.
زایمان در تنها بیمارستان دولتی مطهری ارومیه انجام می شود به دلیل ممانعت حراست بیمارستان امکان مصاحبه با همراهان این گونه بیماران فراهم نشد.
خبرنگاران ایرنا در دومین روز اجرای طرح جدید وزارت بهداشت ودرمان پشت در بیمارستانهای دولتی ارومیه ( امام خمینی (ره)، طالقانی و مطهری) ماندند و اجازه مصاحبه با همراهان بیمارها در خصوص طرح تحول نظام سلامت به آنها داده نشد.
در شهر کرمان چهار بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که بر اساس بررسی میدانی خبرنگار ایرنا طرح نظام سلامت در سه بیمارستان شفا و شهید بهشتی انجام می شود، در بیمارستان افضلی پور اجرا نمی شود و حراست بیمارستان باهنر نیز از حضور نماینده ایرنا در داخل بیمارستان ممانعت کرد اما به نقل پرسنل این بیمارستان، طرح مذکور در این مرکز درمانی اجرا می شود.
فرهاد سخاوت مسوول روابط عمومی بیمارستان گنجویان دزفول گفت: طبق پیامی که وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی ارسال کرده اجازه نداریم خبری درباره طرح تحول سلامت به روابط عمومی بیمارستان ها داده نشده است و دلیل آن جلوگیری از مشکلات احتمالی (اختلال در سیستم رایانه بیمارستان های کشور) اعلام شده است.
بهزاد شیرمردی گفت: پرداختی من به بیمارستان امام علی اندیمشک بیش از 10 درصد هزینه بود ضمن اینکه تجهیزات و دارو را بیرون از بیمارستان تامین کردم و خریدم.
از پنج همراه بیماران در بیمارستان دولتی شهید بهشتی شهرستان مرزی بندر آستارا که تنها مرکز درمانی دولتی این شهرستان است نظرخواهی درباره طرح شد که همه به اتفاق اعلام کردند که 10 درصد هزینه بستری و دارو را پرداخت کرده اند و برای تهیه دارو به بیرون از بیمارستان ارجاع داد نشده اند و بیمارستان با اخذ 10 درصد مبلغ دارو در زمان تسویه حساب ، دارو و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار بیمار بستری شده آنها قرار داده است.
از همراهان یک بانو با زایمان طبیعی در این بیمارستان نیز سوال شد و اعلام کردند که مبلغی بابت بستری و دارو اخذ نشده و زایمان رایگان بوده است.
فریبا محرابی همراه بیمار بستری در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد از شهر هفشجان شهرستان شهرکرد گفت:دست اندرکاران ترخیص سهم هزینه درمانی بیماررا با بیمه تامین اجتماعی 10 درصد کل هزینه ها دریافت کردند، تمام تجهیزات و داروها در خود بیمارستان تامین شده و مراجعه به خارج بیمارستان برای تامین دارو نداشتیم .
بیمارمحرابی یک شب در بیمارستان کاشانی برای عمل جراحی بستری بود و مشکل پارگی رگ های دست داشت .
بازدید و صحبت با برخی بیماران و مراجعه کنندگان در دو بیمارستان قم نشان می دهد که طرح ˈتحول نظام سلامتˈ در این بیمارستان ها اجرا شده است.
پنج نفر از مراجعان بیمارستان ایزدی که مرکز دانشگاهی – آموزشی زنان وزایمان و یکی از پر مراجعه ترین بیمارستان های قم است گفتند: بابت زایمان طبیعی از ما هزینه ای نگرفتند.
یکی دیگر از بیماران گفت: در مدتی که بستری بودم، داروها توسط پرسنل تهیه می شد و نیازی به مراجعه به بیرون از بیمارستان نبود، ولی نسخه ای که هنگام ترخیص توسط پزشک به من داده شد را باید از بیرون از بیمارستان تهیه کنم.
نتیجه بررسی در بیمارستان های امام خمینی ، بوعلی سینا و فاطمه زهرا (س) ساری حاکی است که پرسش شوندگان بطور کامل اعلام کردند که همان ده درصد هزینه را پرداخت کرده اند.
همچنین سوال شوندگان اعلام کردند که تمام داروها و تجهیزات مورد نیاز را از خود بیمارستان تهیه کرده اند.
نتیجه تحقیق در بیمارستان امام خمینی ساری که برخوردار از بخش زایمان است سوال شوندگان اعلام کردند که هزینه ای برای زایمان طبیعی پرداخت نکرده اند.
مقدمات شرایط جدید ازدو روز قبل بصورت نصب بنر و اطلاع رسانی های شفاهی و کتبی صورت گرفته است و دکتر جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با حضور در این بیمارستان ها پیگیر اجرای طرح جدید بوده است.
کلانشهر مشهد دارای بیمارستان های دولتی زیادی است که در این گزارش اطلاعات مربوط به ترخیص بیماران در دو بیمارستان آموزشی و شلوغ دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نام های امام رضا و قائم آورده شده است.
دربیمارستان امام رضا یک بیمار به نام عصمت پیوند که عمل زایمان داشت اعلام کرد که زایمان او رایگان بوده و برای تهیه دارو به خارج بیمارستان نرفته است.
دربیمارستان قائم مشهد بیمار سمانه بلوچ قرائی از تربت جام که جراحی گوش داشت گفت: برای یک قرص که قیمت آن 500 تومان بود شب گذشته به خارج بیمارستان رفتم و هزینه حدود 10 درصد را از ما گرفته اند.
گزارش از اجرای طرح تحول نظام سلامت در دوبیمارستان دولتی بندرعباس (بیمارستان کودکان و بیمارستان شریعتی) حاکی است که مردم از خدمات طرح سلامت ابراز رضایت کردند.
سرکشی به شش بیمارستان مرکز استان و شهرستان های یزد درباره اجرای طرح نظام سلامت حاکی است که بیماران بیمارستان شهید رهنمون شهر یزد اعلام کردد که 10درصد هزینه را پرداخت کرده اند.
در بیمارستان شهید صدوقی شهر یزد اعلام شد یک بیمار زایمان طبیعی داشته که رایگان انجام شده و دو مورد اتباع بیگانه بودند که هزینه کامل پرداخته اند .
در بیمارستان ضیایی اردکان یزد دو مورد زایمان طبیعی رایگان و دو بیمار اعلام کرده اند که تنها 10درصد هزینه را پرداخت کرده اند.
در بازدید از واحد ترخیص بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند، با همراهان سه مریض مصاحبه شد که هر سه نسبت به اجرای قانون طرح ˈتحول نظام سلامتˈ اظهار رضایت داشتند (پرداخت تنها 10 درصد هزینه های درمان و بستری).
همچنین همراه یک بیمار که برای زایمان طبیعی به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیرجند مراجعه کرده بود، در پاسخ به سوووالات خبرنگار ما اظهار داشت چون زایمان به صورت طبیعی صورت گرفت هیچگونه وجهی نپرداختم.
سوال شدگان اظهارداشتند همه داروهای مورد نیازشان به صورت رایگان در دو بیمارستان یاد شده، ارایه شده بود.
بر اساس تحقیقات در چهار بیمارستان دولتی بعثت و توحید سنندج، بیمارستان شهید بهشتی قروه و بیمارستان امام حسین بیجار کردستان و صحبت با 30 بیمار،در تمام این بیمارستان ها سهم پرداختی بیمار همان 10 درصد بوده است، اگر چه شمار زیادی از بیماران از اجرای این طرح آگاه نبودند و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا برگه ترخیص بیمار خود را در اختیار خبرنگار ایرنا قرار دادند. بیشتر بیماران از کاهش نرخ هزینه های درمان راضی و خوشحال بودند. برخی هم که از دفترچه بیمه روستایی برخوردار بوده اند گفته اند که تنها پنج درصد هزینه ها را پرداخت کرده اند.
اکثر سوال شوندگان گفته اند که دارو و تجهیزات را در داخل بیمارستان تامین کرده اند اما یکی از بیماران بیمارستان شهید بهشتی قروه گفته است که برای تهیه برخی از تجهیزات مانند پلاتین به خارج از بیمارستان مراجعه کرده است.
هزینه های زایمان طبیعی در تمام این بیمارستان ها رایگان بوده است.
علی رضا بختیاری از بستگان بیمار بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس که بیمارش برای جراحی آپاندیس بستری بود گفت: برای تهیه دارو و لوازم به بیرون از بیمارستان ارجاع داده نشدم.
بیمار رضا رحیمی که به خاطر تصادف در بخش های مختلف بستری شد گفت: ترخیص شدم و فقط 10 درصد هزینه ها پرداخت کردم.
دو نفر از کارکنان بیمارستانهای شهید مطهری و شهدای گنبدکاووس نیز که خواستار عدم افشای نام خود بودند ، اجرای دایمی این طرح را نیازمند تامین اعتبار برای تهیه دارو و لوازم در دراز مدت دانستند.
در مراجعه به بیمارستان شهید بهشتی انزلی و سئوال از چند همراه بیمار نخستین مساله ای که به چشم می خورد عدم ارجاع همراهان بیمار برای دریافت تجهیزات و دارو بود که به نظر می رسد جدی گرفته شده است. برای زایمان طبیعی نیز هزینه دریافت نمی شود.
بررسی نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان دولتی کوثر که زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان قرار دارد حاکی است که بیماران بستری شده و همراهان از نحوه خدمات دهی و تجهیز بیمارستان و تهیه داروهای مورد نیاز رضایت داشتند.
محمد حسین شریعت همراه بیمار در بیمارستان نمازی شیراز گفت:همسرم را برای شیمی درمانی به این بیمارستان آوردم، ظاهرا تغییراتی در هزینه درمان به وجود آمده ، برخی خدمات را با هزینه کمتر دریافت کردم اما برای تامین برخی اقلام همچنان مشکل دارم زیرا داروی ˈ دوکسو روبسین ˈ و ˈ یتارابین ˈ براحتی گیر نمی آید و معمولا از خارج از بیمارستان تهیه می کنم .
زهرا حسینی همراه بیمار در بیمارستان شهید فقیهی (سعدی) گفت: نوع خدمات چندان تغییری نکرده و مثل قبل است ، بیمار ما مشکل گوارشی دارد و برای تهیه داروی ˈ مزالازین ˈ قدری مشکل داریم ، هزینه درمان با توجه به نوع بیمه ها یکسان نیست.
سیده فاطمه موسوی همراه بیمار در بیمارستان زینبیه شیراز گفت: هنوز برای زایمان هزینه ای پرداخت نکرده ایم ، خدمات خوب و مناسب است ، اقلام دارویی خاصی نیاز نداشته ایم و تا کنون با مشکل خاصی مواجه نبوده ام.
فرزانه ابراهیمی همراه بیمار در بیمارستان مسلمین شیراز گفت: داروی ˈ اناکسوپارین ˈ برای انعقاد خون کمیاب است به جای آن داروی مشابه تجویز می شود که اثر بخشی داروی اصلی را ندارد ، خدمات بیمارستان خوب است و زایمان طبیعی و بدون مشکل انجام شده است .
بررسی در دیگر بیمارستان های مشمول طرح در شیرازحکایت از رضایت بیماران و همراهان آنان دارد.
شهرستان مهاباد تنها دارای یک بیمارستان دولتی 250 تختخوابی به نام بیمارستان امام خمینی (ره) است که نتایج بررسی و گفت و گو با همراهان بیماران بیانگر این موضوع است چند نفر از همراهان بیماران در واحد ترخیص از نحوه هزینه ها و درصدی که باید بیمار پرداخت می کرد اطلاعی نداشتند و مسوولان واحد ترخیص نیز در این زمنیه اطلاع رسانی نکرده بودند با این وجود یکی از بیماران ترخیص شده گفت که در مقایسه با دفعات قبل این بارهزینه های بسیار کمتری پرداخت کرده اند.
در پرسش از یکی از کارمندان واحد ترخیص نیز با عنوان همراه بیمار در مورد اعمال سهم پرداختی میزان پنج درصد برای بیماران روستایی و 10 درصد برای بیماران شهری تایید شد .
برخی همراهان بیماران، داروهای پزشک معالج را از بیرون بیمارستان تهیه کرده بوند و تعدادی نیز اعلام کردند که تنها لباس مخصوص بخش را از بیرون بیمارستان تهیه کرده اند .
در یک مورد زایمان طبیعی که درحال ترخیص بود همراه بیمار عنوان کرد که هیچ هزینه ای بابت این زایمان پرداخت نکرده و تمام خدمات وی به صورت رایگان بوده است.
طبق بررسی های خبرنگاران ایرنا، بیماران مراجعه کننده در مجتمع درمانی الزهرا (س) رشت از وضعیت ارائه خدمات رضایت داشتند و سهم پرداختی برای بیمار خود را 10 درصد اعلام کردند. ضمن آنکه خدماتی از قبیل دارو و تجهیزات را نیز از خود بیمارستان دریافت داشتند.
دو زن عمل زایمان طبیعی داشتند که به اذعان همراهانشان؛ مبلغی پرداخت نکرده اند.
همچنین در بیمارستان شهید انصاری شهرستان رودسر در شرق استان گیلان طی روز جاری دو عمل زایمان طبیعی انجام شده که مبلغی از بیمار اخد نشده است. ضمن آنکه سهم پرداختی برای بیمار در این بیمارستان نیز 10 درصد اعلام شده و خدمات دارویی نیز از خود بیمارستان تهیه شده است.این امر در بیمارستان شهرستان رودبار در جنوب استان گیلان نیز به همین شکل گزارش شده است.
خبرنگار ایرنا در ساوه نیز در گفت و گو با ˈ فرزانه صفاˈ همراه بیمار ترخیصی از بیمارستان شهید مدرس این شهر گفت: از سه ملیون و 730 هزار ریال هزینه بیمارستان فقط 370 هزار ریال از من دریافت شد.
یکی دیگر از بیماران به نام ˈ سارا کرمیˈ نیز به خبرنگاران ایرنا اظهار داشت: در این چند روز فقط نگران پرداخت هزینه های بیمارستان به دلیل شرایط نامساعد مالی بودم اما اکنون هنگام تسویه حساب با داشتن بیمه تامین اجتماعی فقط 10 درصد از 160 میلیون ریال هزینه بیمارستان از من دریافت شد.
ˈمصطفی اکبریˈ دیگر بیمار تصادفی بستری شده در بیمارستان مدرس ساوه گفت: از هنگام انتقال به این بیمارستان تاکنون هزینه ای پرداخت نکرده و هیچگونه تجهیزاتی نیز از خارج از بیمارستان خریداری نکرده ام.
خبرنگاران ایرنا در سرکشی از واحد ترخیص بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس و بیمارستان امام سجاد رامسر شاهد اجرای درست گام اول طرح نظام سلامت در این بیمارستان ها بودند.
آنان خواهان اطلاع رسانی این طرح در جامعه شدند.
سرکشی خبرنگار ایرنا از بیماران بیمارستان دولتی کوثر قزوین و همچنین بیمارستان کودکان قدس حکایت از اجرای درست این قانون دارد.
بیماران در بیمارستان ولایت قزوین نیز بعد از ترخیص و دادن مبلغ 10 درصد از کل هزینه بستری ابراز رضایت داشتند.
در بیمارستان گلستان اهواز در بخش ترخیص و واحد صندوق، عنوان ˈیارانه سلامتˈ به عنوان یکی از آیتم ها در برگه صورتحساب تعداد زیادی از بیماران مشاهده می شد.
یکی از همراهان بیمار از شهرستان ایذه در بیمارستان گلستان اهواز که بیمارش به مشکل روماتیسم مبتلا بود در این خصوص گفت: حدود دو هفته گذشته برای بستری سرپایی بیمار خود با نام ˈلیلا منصوریˈ 23 ساله، که چهار ساعت طول کشید حدود 216 هزار ریال پرداخت کردم اما این بار فقط بیست هزار ریال پرداخت کردم.
وی افزود: برای تهیه آمپول بیمار به داروخانه شبانه روزی امام صادق (ع) در خارج از بیمارستان رجوع کردم.
یکی دیگر از همراهان بیماری به نام ˈفرشید بنیادیˈ از اهواز در پاسخ به این سوال که آیا سهم پرداختی شما کاهش یافته است گفت: دو روز پیش بیمار 46 ساله به منظور جراحی قلب بستری شد که امروز ترخیص می شود.
وی تصریح کرد: سهم پرداختی ما با عنوان یارانه سلامت در برگه صورتحساب درج شده است و فقط 10 درصد پرداخت کردیم.
این همراه بیمار افزود: داروهای مورد نیاز بیمار توسط بیمارستان تهیه شد.
675 /1042
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن