تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815472191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قول وزیر نیرو برای اختصاص حقابه قانونی اصفهان/صنایع از زاینده رود آب برداشت نخواهند کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان محمدرضایی به مهراعلام کرد:
قول وزیر نیرو برای اختصاص حقابه قانونی اصفهان/صنایع از زاینده رود آب برداشت نخواهند کرد
اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: وزیر نیرو در سفر فرودین ماه خود به اصفهان قول اعطای حقابه تاریخی و قانونی کشاورزان شرق و همچنین توقف برداشت آب توسط صنایع و فضای سبز شهرداری ها را داده است.



حسین محمدرضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر وزیر نیرو به اصفهان برای رفع مشکلات کشاورزان در فروردین سال جاری اظهار داشت: یکی از مصوباتی که روزهای اخیر اجرا شد باز شدن آب زاینده رود برای حقابه داران غرب استان است که در این راستا حدود 200 میلون متر مکعب آب به تدریج برای این منظور رها سازی شده که تا آخر تابستان این امر تداوم خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این میزان آب صرفا برای نجات باغات مواجه شده با خشکسالی آن مناطق است و به کشاورزان این مناطق توصیه می کنیم از کاشت اقلام پرمصرف آب خودداری کنند چرا که میزان آب رهاسازی شده فقط توان احیای باغات را دارد.

این عضو کمیته بررسی مشکلات زاینده رود  ادامه داد: وزیر نیرو طبق مصوبه ای دیگر در 19 فرودین امسال قول داد حق آبه تاریخی و قانون کشاورزان شرق را به منظور کشت غلات به این منطقه به صورت کامل پرداخت کند.

محمدرضایی افزود: طبق این وعده از اواسط آبانماه سال جاری آب زاینده رود به مدت حدود یک ماه و فقط برای زارعان شرق و در راستای شروع غله کاری رهاسازی می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده قرار است در مرحله دوم یعنی از نیمه اسفند امسال تا نیمه خرداد سال (1394) باز هم زاینده رود برای مرحله دوم آبیاری کشت غلات شرق اصفهان باز شود.

 رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان یادآور شد: با صراحت می گوییم که اگر در مرحله دوم از اعطای حق آبه بصورت کامل خودداری شود زیان های عظیمی به کشت محصولات زارعان شرق وارد می شود.

محمدرضایی خطاب به حقابه داران غرب اصفهان اظهار داشت: کشاورزان غرب حوزه آبریز زاینده رود در موقع باز شدن آب در اواخر امسال نباید برداشتی برای کشت و کار انجام دهند چرا که آنان سهم خود را در زمان حاضر دریافت کرده و نباید حرمت سهم شرق و انتهای مسیر رودخانه را زیر پا بگذارند.

جایگزینی پساب به جای آب زاینده رود برای صنایع استان

وی درباره استفاده صنایع از آب نیز به خبرنگار مهر گفت: یکی دیگر از قول های وزیر نیرو در 19 فروردین امسال این بود که صنایع سنگین باید با تصفیه پس آب های شهرهای مجاور خود و همچنین پس آب کارخانه خود آب مورد نیاز خود را تهیه و دیگر از زاینده رود آبی به آنها تعلق نمی گیرد.

این عضو کمیته زراعت فرمانداری شهرستان اصفهان یادآور شد: شهرداری های مسیر روخانه مثل اصفهان، فلاورجان ، زرین شهر و مبارکه ... نیز مکلف به تصویه پس آب برای فضای سبز شده و برداشت آنها از چاه های حریمی و برداشت از زاینده رود ممنوع اعلام شد.

 محمدرضایی توقف پمپاژهای غیر مجاز در اصفهان و استان بالا دستی را از تعهدات جلسه کشاورزان استان اصفهان با وزیر نیرو اعلام کرد و گفت: قرار است با نصب کنتور بر روی تجهیزات پمپاژ در مسیر رودخانه مربوط به محدوده استان چهار محال و بختیاری برداشت ها کنترل شود.

 


۱۳۹۳/۲/۱۷ - ۱۳:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن