تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 2 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823712375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه گذاری در حوزه اشتغال زنان در روند مشارکت اقتصادی آنان تاثیر جدی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل دپارتمان استانداردهای بین المللی کار: سرمایه گذاری در حوزه اشتغال زنان در روند مشارکت اقتصادی آنان تاثیر جدی دارد تهران - ایرنا - مدیرکل دپارتمان استانداردهای بین المللی کار (ILO) گفت: سرمایه گذاری بلندمدت در حوزه اشتغال زنان قطعا در بهبود و افزایش روند مشارکت اقتصادی زنان کمک شایانی خواهد کرد.


به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه صندوق بازنشستگی کشور ، ˈ کلئوپاترا دومبیا هنری ˈ در دیدار با مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: بسیار خوشحالم که ایران در جهت رفع موانع و محدودیت های تبعیض جنسیتی در حوزه کار و مدیریت در حال تلاش و پیشرفت است.
وی با ابراز خوشنودی از هدف گذاری بر جامعه زنان در بحث اشتغال ادامه داد: باید سهم زنان را در افزایش ارزش افزوده در بخش های مختلف جامعه جدی گرفت .
مدیرکل دپارتمان استانداردهای بین المللی کار به موضوع اجرای مقاوله نامه شماره 111 (تبعیض در اشتغال و حرفه) در جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار داشت: این موضوع در ایران از سال 1985 در اجلاسیه های مختلف مطرح شده و به دنبال اقدامات مثبت و مساعد مسوولان ایران به نتایج قابل قبولی دست یافته است.
وی یکی از وظایف اصلی سازمان بین المللی کار را تصویب استانداردهای بین المللی کار دانست و گفت: این سازمان دارای یک ویژگی خاص و منحصر به فرد سه جانبه گرایی متشکل از گروه های دولت، کارگر و کارفرما می باشد.
به گفته مدیرکل دپارتمان استانداردهای بین المللی کار ، این سازمان تنها نهاد و ارگان بین المللی است که هرسه گروه دولت ها، کارفرمایان و کارگروه ها را در شرایط مساوی و با حقوق یکسان و برابر گردهم می آورد تا در خصوص مسائل و موضوعات مرتبط با کار و امور اجتماعی به بحث و تصمیم گیری بپردازند.
خانم هنری نقش ممتاز و برجسته خانم عطاریان را در هدایت و راهبری صندوق بازنشستگی کشوری ستود و از وی به عنوان نماد موفق حضور زنان در عرصه مدیریت کلان کشور یاد کرد.
وی در پایان گفت: حق برخورداری از بازنشستگی می تواند امنیت را در جامعه به ارمغان بیاورد و سیستم های نظارتی بین المللی برخورداری از حق بازنشستگی و تامین اجتماعی را مدنظر قرار می دهد.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در دیدار با این هیات از سازمان بین المللی کار اظهار داشت: پیشرفت و ارتقای چمشگیر موفقیت زنان در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موضوعی غیرقابل انکار و مرهون رویکردها، دیدگاهها و برنامه های کلان کشور در زمینه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.
ایراندخت عطاریان ادامه داد: زنان سهم قابل توجهی از جمعیت کشور ایران را به خود اختصاص داده اند که براساس آخرین آمارهای اعلام شد 49 درصد از جمعیت کشور را شامل می شوند.
وی تاکید کرد زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی حضور چشمگیری دارند به طوری که 28 درصد از زنان کشورمان در بخش کشاورزی، 23 درصد در بخش صنعت، 48 درصد در بخش خدمات عمومی فعالیت دارند.
عطاریان در ادامه بر تاثیر نگرش عمیق امام راحل (ره) و منویات حکیمانه مقام معظم رهبری در رشد و شکوفایی زنان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.
وی با اشاره به بخشی از شکل گیری صندوق بازنشستگی کشوری و ضرورت حمایت از مستخدمین دولت در مقابل پیری، فوت و از کارافتادگی کارکنان دولت، کارآمد کردن ذخایر و سرمایه گذاری ها و برقراری تعامل مناسب با مشترکان و مخاطبان را از مهم ترین رویکرد های صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان، پرداخت وام ضروری، برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی، اجرای بیمه تکمیلی درمانی، اجرای بیمه عمر و حوادث بازنشستگان با کمک دولت، احداث و توسعه خانه های امید و تمهیدات اجرای نظام نوین بازنشستگی چند لایه را از مهم ترین اقدامات و عملکرد صندوق برشمرد.
اجتمام(1)**7268**1436
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن