تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818163421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوزستان به 5 دانشکده فني و حرفه اي نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۱۴ب.ظ)
خوزستان به 5 دانشکده فني و حرفه اي نياز دارد رئيس آموزشکده فني و حرفه اي پسران شهيد چمران اهواز گفت: استان خوزستان به خصوص در شهرهاي پرجمعيتش به پنج دانشکده فني و حرفه اي نياز دارد.
به گزارش خبرگزاري موج؛ سيد بهزاد علوي عصر امروز در مراسم تجليل از اساتيد نمونه و پيشکسوت آموزشکده هاي فني و حرفه اي استان خوزستان اظهار کرد: معلمان و اساتيد بايد ترويج کننده و تشويق کننده افکار شهيد مطهري و وحدت اسلامي باشند.
وي افزود: اگر در گذشته سرمايه هاي کشورهاي مختلف، منابع زيرزميني و نفت و ذخاير بود و غني و فقير بودن و برخورداري و غير برخورداري کشورها بر مبناي اين سرمايه ها تعيين مي شد؛ اکنون ديگر اينگونه نيست و دانش و دانشمندان کشورهاي برخوردار و غير برخوردار را از هم متمايز مي کند.
علوي تصريح کرد: بايد بدانيم که دانش تا چه ميزان در اعتلا و رشد افراد تاثير مي گذارد و در واقع آموزش معارف قرآن، علوم پايه، رفتار اجتماعي و تعاملات را شامل مي شود. برخورداري از آموزش يعني برخورداري از همه چيز و ناديده گرفتن آموزش باعث عدم توسعه کشور مي شود.
رئيس آموزشکده فني و حرفه اي پسران شهيد چمران اهواز با بيان اينکه در استان خوزستان پنج آموزشکده فني و حرفه اي داريم که حلقه پيوست هنرستان هاي فني و حرفه اي استان هستند، اظهار کرد: کسي که وارد هنرستان مي شود مهارت خود را در آموزشکده طي کند و در اين آموزشکده ها 33 رشته داريم ضمن اينکه تنها يک آموزشکده دخترانه در استان داريم.
علوي عنوان کرد: در استان خوزستان بيش از 20 هزار دانش آموزان فني و حرفه اي و کاردانش داريم و نياز به حداقل پنج آموزشکده ديگر در شهرهاي پرجمعيتي مثل بهبهان، ماهشهر، دزفول و آبادان وجود دارد.
وي افزود: تاسيس آموزشکده به حرفه آموزي و کسب مهارت دانش آموزان کمک مي کنند و باعث مي شود که آنها در کارآفريني به اهداف خود نزديک شوند. تفاوت آموزشکده هاي فني و حرفه اي با آموزشکده هاي مهندسي اين است که در آموزشکده هاي فني و حرفه اي 70 درصد آموزش ها به صورت آزمايشگاهي و کارگاهي است ولي در دانشکده هاي مهندسي تنها 30 درصد آموزش ها علمي است.
علوي اظهار کرد: برابر برنامه پنجم توسعه بايد 45 درصد از دانش آموزان فارغ التحصيلان هنرستان ها را پذيرش کنيم که به دليل عدم توسعه آموزشکده ها اين رقم براي پسران 12 و براي دختران 10 درصد است.
رئيس آموزشکده فني و حرفه اي پسران شهيد چمران اهواز گفت: 28 درصد صنعت کشور، يک سوم آب هاي جاري، بنادر مهم و پتروشيمي هاي پرتعداد،83 درصد منابع نفتي در خوزستان هستند به همين دليل وجود اين آموزشکده ها در استان بسيار مهم است.
علوي بيان کرد: بعد از جنگ تحميلي، تنها استاني که آموزشکده هايش توسعه نيافته است، خوزستان است به همين دليل براي رونق کسب و کار و جلوگيري از هدايت بي رويه دانش آموزان به رشته هاي نظري، توسعه آموزشکده ها اجتناب ناپذير است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن