تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804474628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسابقات سراسری قرآن بسیج به میزبانی استان گلستان برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسابقات سراسری قرآن بسیج به میزبانی استان گلستان برگزار می شود گرگان - ایرنا- معاون اجرایی سپاه نینوا و مسوول ستاد برگزاری مسابقات قرآنی بسیج کشور درگلستان گفت: بیست وسومین دوره رقابت های قرآن کریم بسیج به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ˈعبدالله عین علیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران استان که در سالن بصیرت سپاه نینوا در گرگان برگزار شد،اظهارکرد: این مسابقات در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص آشنایی بیشتر جوانان با قرآن کریم، از 17تا 20اردیبهشت سال جاری در اردوگاه صالحین سپاه گلستان در شهر خان بببن و با حضور قاریان، حافظان و مفسران قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.
وی بابیان اینکه مسابقات سراسری بسیج کشور دررشته های قرائت، تفسیر ودرک مفاهیم قرآن و حفظ (حفظ کل قرآن، 20جزء، 10جزء، پنج جزء، جزء سی ام ) برگزار می شود، افزود: در این دوره 303 نفر از قاریان و حافظان برتر مرحله نیمه نهایی حضور دارند.
مسوول ستاد برگزاری مسابقات قرآنی بسیج کشور در گلستان اضافه کرد: از 30 استان کشور در این رقابت ها شرکت کننده حضور دارند که 62همراه (دربخش نونهالان ونوجوانان) و 14داور بین المللی آنان را همراهی می کنند.
وی در خصوص روزشمار رقابت ها نیز اظهار کرد: مهمانان، حافظان و قاریان قرآن کریم روز 17اردیبهشت وارد استان شده و طی روزهای 18 و 19 این ماه رقابت ها برگزار و صبح 20 اردیبهشت نیز آیین پایانی با حضور سردار نقدی فرمانده بسیج کشور و مسوولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.
به گفته وی، در این دوره از رقابت های قرآنی استان های آذربایجان غربی، همدان، اصفهان و گلستان هر کدام با 20نفر، بیشترین شرکت کننده و استان کهکیلویه و بویراحمد با یک نفر ،کمترین شرکت کننده را دارد.
مسوول ستاد برگزاری مسابقات قرآنی بسیج کشور در گلستان با بیان اینکه سال گذشته از این استان 18 نفر در مرحله نهایی این رقابت ها حضور داشتند، تصریح کرد: امکانات رفاهی برای اسکان قاریان و حافظان قرآن کریم و بسته های فرهنگی و گردشگری در راستای معرفی استان تهیه و بازدید از برخی اماکن زیارتی و سیاحتی گلستان نیز در حاشیه این رقابت ها برنامه ریزی شده است.
سرهنگ عین علی با اشاره به اینکه دوره بیست و دوم مسابقات قرآنی بسیج در استان اردیبل برگزار شده است، گفت: مرحله مقدماتی رقابت های این دوره در سطح پایگاه های مقاومت محلات و حوزه ها و نواحی شهرستانی در نیمه اول سال 92 و مرحله نیمه نهایی یا استانی آن در سطح استان های مختلف وبا حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی در هفته بسیج سال گذشته برگزار شده است.
معاون اجرایی سپاه نینوا همچنین با بیان اینکه حلقه های صالحین بسیج در بخش های نونهالان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و پیشکسوتان فعالیت دارند، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این رقابت ها از اعضای حلقه های صالحین در سطح نونهالان، نوجوانان، جوانان و میانسالان هستند.
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری رقابت های قرآنی، انس بیشتر آحاد بسیجیان با قرآن کریم، آشنایی و عمل به آموزه ها و معارف قرآنی و آشنایی و استفاده بیشتر جوانان از قرآن است، افزود: نفرات برتر مرحله کشوری قرآن بسیج در رقابت های سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه حضور یافته و در صورت برتری به مسابقات بین المللی اعزام می شوند.
سرهنگ عین علی یاداور شد: شرکت کنندگان مرحله شهرستانی از 395ناحیه، حوزه و پایگاه محلات و بسیج شهرستان های کشور بوده و از هر شهرستان بطور متوسط 100تا 130نفر در این مرحله شرکت داشتند.
وی در خصوص سطح کیفی مسابقات نیز به برتری بسیاری از برگزیدگان رقابت های قبلی قرآن بسیج در مسابقات کشوری اوقاف و امور خیریه و حضور داوران بین المللی اشاره کرد و یاداور شد: در همه دوره ها 90 درصد کسانی که درمراحل مختلف این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند، حضور داشته و حد نصاب امتیازات در رشته های مختلف 98 درصد به بالا بوده است.
به گفته وی تاکنون 22دوره این رقابت ها برگزار شده که تعداد مسابقات آن شامل 36مورد در دو بخش خواهران با 14مسابقه و برادران با 22رقابت بوده است.
معاون اجرایی سپاه نینوا ادامه داد: در مجموع این دوره ها تعداد افراد شرکت کننده در مرحله شهرستانی چهار میلیون و 37هزار و 879نفر بوده که از این تعداد خواهران یک میلیون و 502هزار و 273نفر و برادران دو میلیون و 535هزار و 306نفر بودند.
سرهنگ عین علی اضافه کرد: تعداد خواهران بسیجی شرکت کننده در مرحله سراسری این رقابت ها در ادوار مختلف سه هزار و 240نفر (تاپایان سال 89) و تعداد برادران (تاسال 91) 77هزار و 743نفر بوده است.
به گفته وی در این مرحله میانگین نفرات براساس استان ها 32نفر و مجموعا در هر دوره 320نفر با میانگین سنی 20تا 40 سال شرکت داشته اند.
وی بابیان اینکه نفرات برتر و منتخب هر دوره در هر رشته سه نفر و درمجموع 30نفر هستند، گفت: در 36دوره برگزاری این رقابت ها 275نفر خواهر و برادر برگزیده کشوری معرفی شده اند.
مسوول ستاد برگزاری مسابقات قرآنی بسیج کشور در گلستان یاداور شد: این رقابت ها به میزبانی سپاه نینوا گلستان در اردوگاه صالحین در شیرآباد خان ببن برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در حاشیه این رقابت ها نمایشگاهی با ده غرفه با موضوعات قرآنی، بصیرت و دفاع مقدس برگزار می شود.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن