تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815139071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احکام 22 مورد تخلف در نمایشگاه کتاب صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

احکام 22 مورد تخلف در نمایشگاه کتاب صادر شد تهران - ایرنا - رییس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران از صدور احکام 22 مورد تخلف ناشران در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد.


به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا، همایون امیرزاده ظهر امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری درباره برنامه های هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در این دوره از نمایشگاه کتاب اظهارداشت: امسال برای نخستین بار این هیات وارد بخش بین الملل شد که علت عمده آن مطالبه جدی مدیر کمیته بین الملل و انجمن فرهنگی ناشران بین الملل بود.
وی ادامه داد: این اطمینان را به ناشران حرفه ای و مردم می دهیم که هیچ بخشی از نمایشگاه از بازرسی های دقیق و همگانی ناظران هیات پنهان نخواهد ماند.
امیرزاده گفت: به معدود افراد و ناشرانی که قوانین نمایشگاه را رعایت نکرده اند نیز تذکر می دهم که هیچ متخلفی حاشیه امن نخواهد داشت.
وی با اعلام این که تا کنون هیات رسیدگی به تخلفات ناشران، 22 رای صادر کرده است گفت: از این تعداد 15 رای برای اجرا به ناشران ابلاغ شده و سایر آرا تا عصر امروز اجرایی خواهد شد.
رییس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران، آرای صادره در بخش بین الملل را دو رای اعلام کرد و گفت: در یکی از این موارد یک شرکت که به نمایندگی از یک ناشر خارجی در نمایشگاه شرکت کرده بود به دلیل فروش کتاب های غیراصلی و غیرواقعی از حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای همیشه محروم شد و رای این پرونده برای پیگیری جنبه های کیفری آن به دفتر حقوقی و امور مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع خواهد شد.
وی افزود: مراتب تخلف این شرکت به وسیله انجمن فرهنگی ناشران بین الملل به مراکز دانشگاهی اعلام می شود تا درباره خدمات مورد ادعای این شرکت به مراکز دانشگاهی هشدار داده شود.
امیرزاده گفت: در مورد دیگر تخلفات موجود در بخش بین الملل یک شرکت که نمایندگی شرکت الزویر را در اختیار داشت اقدام به عرضه و فروش کتاب های تکثیر شده و غیرمجاز (افست) در نمایشگاه کتاب کرد که غرفه این شرکت تا پایان بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تعطیل می شود و اجازه شرکت در دوره بعدی نمایشگاه را نیز نخواهد داشت.
امیرزاده تاکید کرد: در مورد هر دو تخلف مراتب قانونی به اطلاع ناشران خارجی اصلی خواهد رسید.
رییس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران تعداد آرای صادر شده برای ناشران داخلی را 20 مورد اعلام کرد و گفت: در 13 مورد ناشران به دلیل ارائه کتب سایر ناشرین، آثار غیرمجاز یا کتاب هایی که اعلام وصول خانه کتاب را نداشتند و همین طور فروش کتب چاپ شده پیش از سال 1387 از حضور در نمایشگاه های کتاب استانی در سال 93 و دوره بعدی نمایشگاه کتاب بین المللی تهران محروم شدند.
وی گفت: در 7 مورد دیگر هم حکم توبیخ، درج در پرونده یا جمع آوری کتاب برای ناشران صادر شده است.
امیرزاده با اشاره به این که تا کنون 12 کتاب از نمایشگاه کتاب جمع آوری شده است گفت: بیشتر این آثار مربوط به ناشران داخلی است و اکثر آنها مجوز انتشار نداشتند.
وی ادامه داد: قرار است امروز درباره ناشرانی که این کتاب ها را عرضه کرده اند تصمیم گیری شود.
رییس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران تاکید کرد: در نمایشگاهی که بیش از 300 هزار عنوان کتاب ارائه می شود وجود 12 مورد کتاب خارج از ضوابط قانونی رقم چشمگیری نیست.
فراهنگ(3)**2024**9132 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن