تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817681350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به ورزش نیامده‌ایم که نگران باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کیومرث هاشمی در جمع خبرنگاران: به ورزش نیامده‌ایم که نگران باشیم خبرگزاری پانا: کیومرث هاشمی گفت: اردوهای اینچئون رسما از 5 فروردین استارت خورده است و پیش‌بینی شده 520 نفر به اردوهای برون مرزی و دیدارهای تدارکاتی خارجی اعزام شوند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ساعت 14:47



به گزارش پانا، رییس کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکیلات جدید کمیته ملی المپیک و نفراتی که انتخاب شدند، حدود 4 ماه است که کارشان را آغاز کرده‌اند. همه تلاش ما این است که حضور قدرتمند و موثری در رویدادهای پیش رو داشته باشیم. کمیته المپیک به عنوان متولی رویدادهای آسیایی و المپیک موظف است مدیریت کلان را بر عهده بگیرد هرچند که بحث‌های فنی و اجرایی بر عهده فدراسیون‌ها است. امسال بازی‌های المپیک نوجوانان در نانجینگ (25 مرداد تا 6 شهریور)، بازی‌های آسیایی (28 شهریور تا 12 مهر) و بازی‌های آسیایی ساحلی در پوکت انجام خواهد شد.
وی افزود: زمانی که کار را در کمیته آغاز کردیم، در دلم این بود که یک چارچوب منضبط و هماهنگ داشته باشیم. به همین جهت نیاز به یک برنامه استراتژیک احساس شد. ما برنامه‌ای را در حداقل زمان در سه مرحله تقسیم‌بندی کردیم. در مرحله نخست باید تدوین برنامه می‌کردیم که این کار با همکاری فدراسیون‌ها انجام شد. در مرحله دوم برنامه‌ی تدوین شده باید اجرایی می‌شد و بخش سوم هم مربوط به ارزیابی است. براساس اساسنامه جدید اواخر سال گذشته مرکز تیم‌های ملی راه‌اندازی و به ساختمان کمیته المپیک منتقل شد.
رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: در طول یک پروسه زمانی 2 ماهه با همه روسای فدراسیون و اعضای کادر فنی رشته‌های احتمالی برای اعزام جلسه گذاشتیم و برنامه‌ها تدوین شد. علاوه بر آن نشست‌هایی در مرکز تیم‌های ملی برگزار شد. وزارت ورزش و جوانان هم جلساتی در این باره داشت. پس از آن کمیته تخصصی مشترک میان کمیته و وزارت برای تصمیم‌گیری در رشته‌های اعزامی و ظرفیت حضور ورزشکاران تشکیل شد. نگاه اصلی این است که کاروان اعزامی کیفی باشد اما این دلیل نمی‌شود که از کنار برخی رشته‌ها ساده عبور کنیم. از طرفی بنا داریم در بخش بانوان مهربانانه‌تر برخورد کنیم. احساس می‌کنیم که اگر توجه بیشتر شود در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری در بخش بانوان خواهیم بود.
هاشمی با بیان اینکه هیات اجرایی تصمیم دارد مرحله به مرحله درباره قطعی شدن رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی تصمیم‌گیری کند گفت:‌ اگر نام برخی از رشته‌ها در فاز اول اعلام شده، به این معنا نیست که سایر رشته‌ها به بازی‌ها نمی‌روند. وضعیت سایر رشته‌ها در دست بررسی است و بعد از نشست با مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون‌ها، در موردشان تصمیم‌گیری می‌کنیم. وضعیت حضور 18 رشته در بازی‌ها مشخص شده و 2 هزار روز - نفر اردو برایشان پیش‌بینی شده است. 734 نفر در این رشته‌ها در اردو هستند. برخی از رشته‌ها قبل از آغاز سال اردوهایشان را شروع کرده‌اند اما اردوهای اینچئون رسما از 5 فروردین استارت خورده است. 288 ورزشکار شامل 223 پسر و 65 دختر در این رشته‌ها به بازی‌ها اعزام می‌شوند و 520 نفر پیش‌بینی شده که به اردوهای برون مرزی و دیدارهای تدارکاتی خارجی اعزام شوند.
رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه ارزیابی از کاروان اهمیت زیادی دارد خاطرنشان کرد: ما فعلا هیچ گونه ارزیابی نمی‌توانیم بکنیم. 45 روز دیگر ارزیابی تقریبی بر گرفته از نظر کارشناسان خواهیم داشت و گزارشی از وضعیت کاروان می‌دهیم. در حین اعزام و پس از اعزام نیز ارزیابی خواهیم داشت.برای قضاوت زود است. نمی‌خواهم حرفی بزنم که باعث تضعیف شود و یا برعکس حقی ایجاد کند که کار رشته‌های ورزشی سخت شود. آنچه مهم است اینکه طبق ارزیابی خود فدراسیون‌ها نباید تعداد طلاها کمتر از قبل باشد. هدف حفظ جایگاه قبلی است.
هاشمی از سفر شهنازی و رحیمی به بحرین برای حضور در اجلاس شورای المپیک آسیا خبر داد و اظهار کرد: گردهمایی دو روزه شورای المپیک آسیا با حضور 26 کشور از فردا در بحرین آغاز می‌شود. ثبت نام اولیه برای حضور در بازی‌های آسیایی انجام شده اما قرار است درباره تعداد ورزشکاران، اسکان، تعداد اتاق‌های کشورها و... صحبت شود. این بازی‌ها در 36 رشته و 48 زیرشاخه برگزار می‌شود. نسبت به دوره گذشته رشته کامپوند به بازی‌ها اضافه شده که ظرفیت خوبی برای مدال‌آوری ایران است اما هیچ قضاوتی در این رابطه نمی‌کنیم.
رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا اختصاص 48 میلیارد تومان به عنوان بودجه سال 93 برای این کمیته برای آماده‌سازی کاروان جهت حضور در بازی‌های آسیایی، المپیک نانجینگ و بازی‌های ساحلی کافی است، خاطرنشان کرد: نگاه ما این است که دغدغه‌های مالی از زبان ما گفته نشود. دوست نداریم نگرانی‌ها را به ورزشکاران و کادر فنی انتقال دهیم. وظیفه ما و وزارت ورزش این است که دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم. فدراسیون‌ها در جریان تامین منابع مالی هستند. شرایط کشور خاص است و این موضوع مربوط به ورزش نیست. از طرفی اعتبارات پاراآسیایی هم در بین اعتبارات ما قرار گرفته است. ما نیاز به 150 میلیارد تومان داشتیم اما اعتبارمان 48 میلیارد برای سال 93 است. قطعا کمبود مالی داریم که باید مدیریت شود. یکی از دلایل اعزام کاروان کیفی کمبود اعتبارات است که وزارت ورزش قول کمک داده است.
او ادامه داد: برای اینکه در یک مسیر هماهنگ پیش برویم، قرار است توسط برنامه‌های تدوین شده، تفاهمی میان کمیته، وزارت ورزش و فدراسیون‌ها تنظیم شود تا اقدامات هر یک به تفکیک مشخص و مدیریت شود. ما در معاونت راهبردی خدمت معاون رییس جمهور رسیدیم و گفتیم که اگر شهریور به ما پول بدهند، شاید دیگر دردی را دوا نکند. اردوهای بازی‌های آسیایی از اکنون آغاز شده است. از طرفی بدنه فنی کمیته المپیک را به معاونت برنامه‌ریزی فرستادیم. خوشبختانه آن‌ها هم قول دادند که 70 درصد تخصیص امسال در سه ماهه اول در اختیار ما قرار بگیرد و به موقع تزریق شود. این قضیه نگرانی‌ها را کم می‌کند.
هاشمی درباره آخرین وضعیت جذب اسپانسر برای کاروان تاکید کرد: گروهی از طرف هیات اجرایی مامور شدند. ما پیش‌بینی کردیم که در حداقل زمان اسپانسرهایی را پیدا کنیم تا بخشی از کار را مرتفع کنند. فراموش نکنید انتخابات کمیته با 14 ماه تاخیر برگزار شد. اگر به موقع بود، ما 14 ماه در کار برنامه‌ریزی جلو بودیم. متاسفانه برخی از رشته‌ها هنوز با سرپرست اداره می‌شوند. در یک مجموعه مدیریتی، وقتی سرپرست مشغول به کار باشد، یعنی مدیریتش تضعیف شده است. سرپرستان فدراسیون‌ها در جلسات با ما می‌گویند که موقتی هستند! وقتی وضعیت رییس مشخص باشد بهتر می‌توان کار کرد. در بازی‌های دوره گذشته فدراسیون‌های قایقرانی، بوکس و تیراندازی رییس داشتند و مدال‌آور بودند. ما از وزیر خواهش کردیم که انتخابات را زودتر برگزار کند.
او در واکنش به خبرنگاری که پرسید آیا بهتر نیست انتخابات فدراسیون به بعد از بازی‌های آسیایی موکول شود تا فدراسیون‌ها تمرکز بیشتری برای آماده‌سازی داشته باشند، اظهار کرد: این موضوع یک بحث کارشناسی است و نگاه به آن دوگانه است. برخی اعتقاد دارند که تعویق انتخابات بهتر است و برخی می‌گویند مجامع انتخاباتی باید برگزار شود. تصمیم‌گیری در این رابطه جزو حیطه وظایف وزارت ورزش و جوانان است اما ا ین نگرانی‌ها از سوی کمیته به وزارتخانه انتقال داده شده است که امیدواریم به آن توجه کنند. از طرفی برخی از رشته‌ها مانند شطرنج در بازی‌ها نیستند. بنا هست در رشته‌هایی که تعداد کاندیداها کمتر است انتخابات برگزار شود. وضعیت انتخابات فدراسیون بسکتبال را هم دقیقا نمی‌دانم. ما همه چیز را موکول به تصمیم‌های وزارت ورزش می‌کنیم.
رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به خبرنگار دیگری که گفت مردم انتظار حداقل عنوان چهارمی در اینچئون و یا رتبه بهتری از کاروان را دارند و آیا این قضیه بر روی فدراسیون‌ها و ورزشکاران فشار وارد می‌آورد، تصریح کرد: روی ما هیچ فشاری نیست. امروز به ورزش نیامده‌ایم که نگران باشیم. 27 سال است که در ورزش هستیم. در بدنه کمیته المپیک و هیات اجرایی اعضای خوبی حضور دارند. شاید از نظر مردم توقعاتی باشد. خود رسانه می‌تواند دغدغه‌ها و مشکلات گذشته را انتقال دهد و توقعات را کم کند. راهکار اصلی کمک رسانه‌ها است. ما باید صادقانه با مردم حرف بزنیم. بنا داریم وقتی وضعیت کادر هر رشته‌ای مشخص شد، یک نشست اختصاصی برای هر رشته با رسانه‌ها بگذاریم تا وضعیت خودشان را تشریح کنند. از دل صحبت‌های آن‌ها می‌توان عملکردشان را ارزیابی کرد و در جریان نتایج‌شان قرار گرفت.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی اعضای شورای ارزیابی کمیته ملی المپیک انتخاب و معرفی می‌شوند اظهار کرد:‌ دنیامالی رییس این شوراست. این شورا کارکرد بیرونی ندارد و به هیات اجرایی مشورت می‌دهد و برنامه‌های کلان فدراسیون‌ها را رصد می‌کند. در مورد اعضای شورا هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم و انتخاب نفرات در دست بررسی است.
هاشمی درباره بازی‌های المپیک نوجوانان در نانجینگ نیز گفت: این بازی‌ها برای دومین بار برگزار می‌شود. در دوره قبلی من سرپرست کاروان بودم. بیشتر نگاه IOC از برپایی این مسابقه‌ها مباحث فرهنگی و اخلاقی است. از آنجا که بازی‌های المپیک به سمت حرفه‌ای‌گری و رفتارهای حرفه‌ای می‌رود ممکن است بداخلاقی‌هایی هم وجود داشته باشد. در همین راستا این بازی‌ها در رده سنی جوانان و نوجوانان با رویکرد فرهنگی برگزار می‌شود. تاکنون ایران 12 سهمیه در رشته‌های وزنه‌برداری (2 سهمیه)، والیبال ساحلی (2 سهمیه)، تیراندازی (یک سهمیه)، جودو (یک سهمیه)، تکواندو (سه سهمیه)، شنا (چهار سهمیه که دو نفر اعزام می‌شوند) و سوارکاری (یک سهمیه) کسب کرده است. رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی،‌سه گانه، بسکتبال سه نفره، بوکس، پینگ‌پنگ، فوتبال، شمشیربازی، دوومیدانی، ژیمناستیک، بدمینتون و تنیس هم ممکن است طی دو ماه آینده در رقابت‌های انتخابی بتوانند سهمیه بگیرند و پس از آن ترکیب نهایی کاروان اعزامی مشخص می‌شود.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن