تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815127152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای پیشگیری از گسترش آسم ، محیط زندگی کودکان را سالم نگهداریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برای پیشگیری از گسترش آسم ، محیط زندگی کودکان را سالم نگهداریم شیراز - ایرنا - کارشناس برنامه آسم دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد : برای پیشگیری از گسترش آسم ، محیط زندگی کودکان در سال های اول زندگی را سالم نگهداریم .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر زهرا خسروی زادگان افزود : آسم بیماری التهابی مزمن و غیر واگیر ریه است،مزمن به این معنا که بیماری همیشه وجود دارد حتی زمانی که بیمار احساس ناخوشی ندارد .
وی اظهار داشت : این بیماری تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی بروز می کند ، به طور کلی این بیمــاری در افراد مستعد از نظر ارثی، به دنبال واکنش راه های هوایی به عوامل محرک و حساسیت زا رخ می دهد .
دکتر خسروی زادگان بیان کرد : هنگامی که فرد دچار حمله آسم می شود پوشش داخلی راه های هوایی در وی متورم و ملتهب می گردد،ترشحات مخاطی راه های هوایی ( موکوس ) زیاد می شود و عضلات دیواره راه های هوایی منقبض می گردد که مجموع وقایع فوق موجب انسداد راه های هوایی شده و در نتیجه هوای کمتری از آنها عبور می کند و در نتیجه با سخت تر شدن عمل تنفس، علایم آسم به صورت سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس بروز می کند.
وی گفت : علت دقیق و اصلی آسم هنوز نامشخص است ولی آنچه که تاکنون روشن شده، نشان می دهد که آسم محصولی از ترکیب عوامل محیطی، سبک و شیوه زندگی و خصوصیات زیستی و ذاتی فرد (ژنتیک) می باشد.
دکتر خسروی زادگان افزود : سبک زندگی شهری از نظر زندگی آپارتمانی، عدم تحرک، غذاهای آماده و آلودگی هوا به علت دود سیگار و آلودگی شهر به علت دود خودروها عوامل شیوع بیشتر آسم هستند.
وی گفت : اگر افراد خانواده سابقه انواع آلرژی ها از جمله اگزما ، آلرژی بینی ، آلرژی غذایی و آسم را داشته باشند احتمال بروز آسم در سایر افراد آن خانواده بیشتر می شود ، همچنین تماس با عواملی چون دود سیگار، عوامل عفونی و ویروسی و بعضی مواد حساسیت زا ممکن است سبب افزایش احتمال ابتلا به آسم گردد به گونه ای که برخی افراد مانند کارگران نانوایی، چوب بری و رنگ سازی به دلیل تماس های شغلی ممکن است دچار آسم شوند .
دکتر خسروی زادگان تصریح کرد : ممکن است بیماری آسم در افراد بدون سابقه آلرژی نیز رخ دهد، تاثیر مخرب عوامل محیطی در سال های اول زندگی مانند عفونت های شدید و یا آلودگی محیط زندگی تاثیر بدی بر روی رشد و تمایز راه های هوایی دارد و ابتلا به آسم را گسترش می دهد که در مواجهه با عوامل محرک، علایم بیماری بدتر می شود و منجر به آسم پایدار و افزایش خطر حملات حاد می گردد.
از سال 1998 با توجه به تعیین روز جهانی آسم و آلرژی توسط سازمان جهانی بهداشت اولین سه شنبه ماه می میلادی به نام ˈ روز جهانی آسم ˈ نام گذاری شده است که امسال مصادف با 16 اردیبهشت ماه می باشد. ک/3
677
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن