تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821127511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش پایگاه های امداد جاده ای دراستان بوشهر ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش پایگاه های امداد جاده ای دراستان بوشهر ضروری است بوشهر- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: با توجه به این که پایگاه های امداد جاده ای علاوه بر امدادرسانی پشتوانه عملیاتی برای این جمعیت به شمار می روند افزایش تعداد این پایگاه ها در این استان ضروری است.


به گزارش ایرنا، عبدالکریم شعبان زاده روز دوشنبه به مناسبت هفته هلال احمر در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون هفت پایگاه امداد جاده ای در استان بوشهر وجود دارد و امسال با افزایش سه تا چهار پایگاه دیگر این تعداد به 11پایگاه افزایش می یابد.
وی اظهارکرد: این پایگاه ها در محور بوشهر- گناوه، بوشهر- دلوار، تونل اهرم - پشتکوه و خروجی جم مستقر می شوند.
شعبان زاده با بیان این که راه اندازی این پایگاه ها همکاری مسوولان را می طلبد، یادآورشد: علاوه بر این قرار است پایگاه دریایی نیز درشهرستان دیلم راه اندازی شود.
شعبان زاده اضافه کرد: هرچه تعداد پایگاه های امداد جاده ای در استان بوشهر بیشتر شود کار امداد و نجات نیز تسهیل می یابد.
وی با اشاره به تعطیلی مرکز ارتوپدی جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: به دلیل محدودیت فضا ساختمانی برای مرکز ارتوپدی جمعیت هلال احمر درخیابان سنگی اجاره کرده بودیم که به عنوان کارگاه مزاحم درون شهری تعطیل شده است.
شعبان زاده بیان کرد: هم اینک تجهیزات این مرکز در چادری در محوطه جمعیت هلال احمر منتقل شده و در همان جا اقدام به سرویس دهی می کنند.
وی در باره امداد هوایی منطقه پارس جنوبی و شمالی نیز گفت: براساس قرارداد منعقد شده در سال 91، زمین پایگاه امداد هوایی در این منطقه تهیه شد ولی پیمانکار (قرار گاه خاتم الانبیا) کار پروژه را آغاز نکرد و در دولت جدید نیز پنج میلیارد ریال با پی گیری استاندار به این مهم تخصیص یافت.
شعبان زاده افزود: هم اکنون زمین به پیمانکار تحویل شده ولی قرارگاه خاتم با این استدلال که تا زمان اتمام طرح های نیمه تمام طرح جدیدی را آغاز می کنیم، از اجرای این پروژه خودداری می کند.
وی بیان کرد: با این وضعیت جمعیت هلال احمر با توجه به حوادث سال گذشته در صدد است یک فروند بالگرد در استان برای مواقع ضروری مستقر کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در هفته هلال احمر خدمات درمانی و توانبخشی این جمعیت از تخفیف 30 درصدی برخوردار است.
وی افزود: در چهار حوزه درمان و توانبخشی، امداد و نجات، داوطلبان و جوانان برنامه های ویژه ای در هفته هلال احمر تدارک دیده شده که با حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوشهر برگزار می شود.
شعبان زاده اضافه کرد: در هفته هلال احمر تیم درمان و توانبخشی هلال احمر استان بوشهر به مدت سه روز در یکی از نقاط محروم استان کهکیلویه و بویراحمد حضور می یابد و خدمات رایگان به افراد ارایه می کند.
وی در ارتباط با برگزاری المپیاد دادرس در بوشهر گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس استان با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان و ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران که برخوردار از مهارت های گروهی هستند.
شعبان زاده اظهار کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات با شرکت 16هزار دانش آموز در 10 شهرستان در ایام الله دهه فجر برگزار و تیم های برجسته هر شهرستان به مرحله المپیاد استانی راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: المپیاد استانی با حضور بیش از 300 دانش آموز در رشته های کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری و تخلیه اضطراری، اطفای حریق و حمل مصدوم برگزار شد.
شعبانزاده اضافه کرد: در پایان تیم دادرس خواهران دشتستان و برادران گناوه به المپیاد کشوری که در شهریورماه برگزار می شود راه پیدا کردند.
وی با اشاره به برگزاری هشت مانور در رشته های امداد و نجات، جاده، دریا و کوهستان یادآور شد: هم اکنون یکهزار و 750 نیروهای امدادی درجه بندی شده شامل امدادگر، نجات گر و ایثارگر در استان بوشهر فعال هستند.
از 18 تا 22 اردیبهشت هفته هلال احمر نام گذاری شده است. ک/2
629/539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن