تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814751425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراها نقش مهمی در پیگیری مطالبات مردم دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شوراها نقش مهمی در پیگیری مطالبات مردم دارند سنندج- ایرنا- فرماندار سقز نقش و جایگاه مطلوب شوراها را در راستای پیگیری مطالبات مردم و تحقق برنامه های توسعه ای دولت مهم ارزیابی کرد.


به گزارش ایرنا؛ نادر فخری روز دوشنبه در دومین جلسه هم اندیشی با شوراهای اسلامی شهر در سقز که با هدف برنامه ریزی و رفع مشکلات مردم شهرها و بخش ها برگزار شد، گفت: اگر شوراها بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند، بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.
وی افزود: روز شورا، سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه شوراها ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد گفت: در شوراها فرایند واگذاری امور به مردم واگذار شده است.
به گفته وی در شوراها زمینه حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم است.
فخری به اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این اصل بیانگر توجه نظام به مجموعه فکرها، ایده ها و دیدگاه ها در اداره امور کشور است.
وی با بیان اینکه شوراها در عرصه اقدامات فرهنگی ، عمرانی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می کنند، افزود: تدوین و ارایه برنامه و نظارت بر امورات ادارات خدمات رسان باید مدنظر شورای شهر باشد.
وی با اشاره به تخصیص کم اعتبارات دولتی، خواستار جذب سرمایه گذاران و توزیع بسته های سرمایه گذاری توسط شوراها شد.
فرماندار سقز خود اتکایی و استقلال اقتصادی را جزء مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست و بر جذب سرمایه های مردمی و خیران تاکید کرد.
فخری از احداث یک بازارچه مرزی جهت بهره مندی مرزنشیان خبر داد و بر بهره گیری از ظرفیت بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری، معادن و منابع انسانی در راستای تحقق توسعه پایدار بویژه در بخش سرمایه گذاری و اشتغال تاکید کرد.
وی با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه کنارگذر سقز، خواستار تدوین برنامه جامع برای ترافیک آرام و روان شد.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری سقز نیز در این نشست گفت: بر اساس اصول مشتق از قانون اساسی، شوراها یکی از ارکان اساسی تصمیم گیری در امور کشور محسوب می شوند.
صابر زارعی قانون گرایی و امانتداری را از ویژگی های مهم شوراها دانست و تعامل اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را مطلوب ارزیابی کرد.
زارعی خواستار جذب درآمد پایدار و حرکت در چهارچوب قانون، تحقق رفتار شورایی، ایجاد بستر برای فعالیت قانونی و موثر و تعامل با ادارات شد.
به گفته وی در سال گدشته تعداد 88 صورتجلسه شوراها که حدود 300 مصوبه داشته اند وصول شده است که کمتر از 10 درصد آنها در کمیته تطبیق به شورا ارجاع داده شده اند.
اعضای شورای شهر سقز نیز در این نشست خواستار الحاق 295 هکتار به محدوده شهری و احداث پارک کودک شدند.
کنترل ساخت و ساز غیر مجاز، نوسازی مدارس، پی گیری حضور پزشک قانونی، اجرای زیر ساخت ها قبل از اجرای طرح هادی و اتمام طرح های هادی نیمه کاره، آسفالت جاده های روستایی، کمبود فضای ورزشی در روستاها، اعطای وام خرید ادوات کشاورزی و خود اشتغالی برای کشاورزان، گازرسانی به روستاهای فاقد گاز خانگی، مقاوم سازی و پیگیری آسفالت 50 کیلومتر راه روستایی، جمع آوری معتادان، همکاری در احداث پارک کودک، کمبود بودجه شهرداری و کمبود فضاهای ورزشی و فرهنگی در صاحب، از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.
شهرستان سقز در شمال غربی استان و در 198 کیلومتری سنندج واقع شده است، این شهرستان بعد از سنندج دومین شهر پر جمعیت استان است.ک/2
7352/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن