تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812681611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

و بالاخره اعتراض!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۱۱ب.ظ)
شماره هفتم رفاه منتشر شد و بالاخره اعتراض! «و بالاخره اعتراض!» شماره هفتم هفته‌نامه «رفاه»، نشريه تخصصي بررسي مسائل اجتماعي ايران، با اين تيتر كلي در صفحه نخست خود، به شكستن قفل سكوت فعالان عرصه رفاه اجتماعي در مورد پيشنهاد ادغام امكانات درماني تأمين‌اجتماعي با بخش درمان دولتي پرداخته و چرايي مخالفت كارشناسان و مجامع كارگري با اين پيشنهاد را مورد بررسي قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اين هفته‌نامه كه در شماره قبل نيز به‌صورت وي‍ژه موضوع ابهام در زمينه آينده امكانات درماني متعلق به سازمان تأمين‌اجتماعي به عنوان دومين توليد و ارائه‌كننده خدمات سلامت در كشور را زير ذره‌بين برده بود، در شماره جديد خود آورده است: هفته كارگر فرصت مناسبي بود تا تعدادي از مقامات ارشد و كارشناسان، دغدغههاي خود را در زمينه احتمال ادغام امكانات درماني سازمان تأميناجتماعي در بخش درمان دولتي، اعلام كنند.
هرچند علي ربيعي، وزير كار و امور اجتماعي ترجيح داد در اين زمينه كماكان محتاطانه موضعگيري كند اما سيد تقي نوربخش، مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي، حميد كلانتري، مدير عامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير و عليرضا محجوب، دبيركل خانه كارگر، با استفاده از موقعيت پيش آمده، مخالفتهاي صريح خود را اعلام كردند و مقام ارشد كابينه، معاون اول رياست جمهوري با ذكر اينكه دولت يازدهم از مسير احمدي نژاد و ادغام هاي نامفيد پيش نخواهد رفت مخالفت خود را با اين انتقال نشان داد. ورود مستقيم آيت الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به موضوع با مضمون تعلق سازمان تأمين اجتماعي به كارگران از اهميت بيشتر موضوع حكايت داشت.
آن‌گونه كه «رفاه» در اين شماره نوشته است، آيت الله هاشمي رفسنجاني، كه بسياري از فعالان اجتماعي، دوران رياست‌جمهوري وي و رياست مهدي كرباسيان را بر سازمان تأمين‌اجتماعي، يكي از نقاط اوج فعاليتهاي اين سازمان و آغاز نگاه علمي به مقوله بيمه هاي اجتماعي مي دانند، در يكي از حساسترين مقاطع فعاليت اين سازمان، براي دفاع از آن به ميدان آمد و در مراسم تجليل از كارگران زن، گفت: اين مجموعه از دسترنج خود كارگران و با عنوان خود كارگران به وجود آمده و هر كس در هرجايي چاره اي جز رعايت حقوق كارگران نخواهد داشت.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مجموعه بزرگ تامين‌اجتماعي كه براي توسعه آن تلاش زيادي شده بايد در خدمت كارگران بماند، چراكه اين مجموعه از دسترنج كارگران ايجاد شده و هيچكس چاره اي جز مراعات حق كارگران را ندارد.
ادامه سكوت معنادار وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي درباره اين پيشنهاد، موضوعي است كه هفته‌نامه رفاه به صورت وي‍‍ژه به آن پرداخته است.
«رفاه» در شماره هفتم با پر رنگ كردن موضع معاون اول رئيس‌جمهور كه هفته گذشته صراحتا اعلام كرد دولت يازدهم، فرصتي براي ادغام و تفكيك‌هاي بي ثمر ندارد، گزارش داه است كه علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در نخستين هفته كارگر در دوران وزارتش، چندان فرصتي نيافت كه همانند اسلافش در جشنهاي ويژه اين ايام شركت كند و كارگران برايش كف و سوت بزنند، چراكه سايه سياه ابرهاي سوءتفاهم مدتي است بر روابط وزارتخانه متبوعش و وزارت متولي سلامت، سايه انداخته است. درحاليكه ادامه سكوت ربيعي، به تدريج باعث نااميدي فعالان حوزه رفاه و بيمه هاي اجتماعي شده بود، اين عضو موسس خانه كارگر، سكوتش را در حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شكست اما باز هم يكي به نعل و يكي به ميخ زد و گفت: تجميع بيمه ها مشكلات اجرايي، مالي و اجتماعي فراواني دارد و ساختارها را نمي توان به يك‌باره تغيير داد.
ربيعي افزود: يكي از دشواريهاي مديريت خدمات بهداشت و سلامت در ايران، انحصار مديريت حوزه بهداشت و سلامت توسط پزشكان است و همين امر سبب شده ابعاد اجتماعي و حتي سياسي اين مقوله از نظرها دور بماند. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اما حرفهاي جديترش در اين مورد را در جمعي ديگر بر زبان آورد. ربيعي در نشست مشترك سازمان تأميناجتماعي و انجمنهاي علمي تخصصي پزشكي كشور، بدون اشاره مستقيم به موضوع تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي الحاق بيمه ها به اين وزارتخانه يا مديريت منابع بيمه ها، گفت: حذف بازيگران مختلف چيزي را حل نمي كند؛ بلكه بايد ياد بگيريم به يكديگر احترام گذاشته و در كنار يكديگر با تعامل همكاري داشته باشيم، تا زمانيكه اجازه ندهيم بيمه ها كاركردهاي خود را ايفا كنند نمي توان انتظار داشت اين موسسات عملكرد خوبي از خود ارائه دهند.
به گزارش «رفاه»، با مشخص شدن ديدگاه وزير كار درباره پيشنهاد الحاق بيمه ها به وزارت متولي سلامت، مديران سازمان هاي زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز در روزهايي كه گذشت نظر خود را در اين زمينه صريح تر از پيش اعلام كردند. پس از آنكه مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در جمع كارگران، اين پيشنهاد را غيركارشناسي دانست، مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير نيز ادغام بيمه ها يا مديريت منابع بيمه اي توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را پيشنهادي مغاير با تجربيات جهاني و اصول علمي بيمه توصيف كرد.
در اين ميان، آنچه در اين شماره از هفته‌نامه رفاه، در سايه اخبار هفته كارگر مورد غفلت قرار نگرفته، موضع وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي درباره ضرورت افزايش سن بازنشستگي است كه در روزنامه‌هاي منتشر شده در هفته گذشته، از نظرها دور ماند. رفاه در اين زمينه نوشته است: «با گسترش ابعاد بحران در صندوقهاي بازنشستگي و در شرايطي كه بحران سالمندي جمعيت نيز به نگراني هاي فعالان حوزه رفاه اجتماعي افزوده شده است، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، بر افزايش سن بازنشستگي به سبب بحران منابع و مصارف در سيستمهاي بيمه اجتماعي و بازنشستگي، تأكيد كرد.»
به گزارش «رفاه» علي ربيعي در اين زمينه گفت: نسبت وابستگي يعني نسبت تعداد مستمريبگيران به بيمهپردازان در تمام صندوقهاي بزرگ بازنشستگي كشور، به شرايط هشدار رسيده و حتي در برخي صندوقها تعداد مستمريبگيران با تعداد بيمه‌‌پردازان برابري ميكند كه اين در عمل بهمعناي ورشكستگي صندوق است. نشانههاي اين بحران از سالها پيش ديده مي‌شد، اما به جاي اتخاذ تدابير منطقي براي پيشگيري از آن، در عمل سن بازنشستگي به صورت مستمر كاهش يافته و هر سال بر تعداد مستمري بگيران افزوده شده است. ادامه اين رويه تا سال ۱۴۰۴ باعث ميشود اگر كل بودجه كشور را هم به سازمان تأميناجتماعي اختصاص دهيم، پاسخگوي تعهدات اين سازمان در مقابل مستمري بگيران نباشد.
برخي ديگر از عناوين مهم اين شماره از هفته‌نامه رفاه، شامل اين موارد است:
- آنجا چه خبر است؟ دولت چه ميكند؟ بورس عجايب
- تفسير وزير كار از يك پيشنهاد؛ حذف رقيب پيش از شروع رقابت!
- ماجراي سوم در نيمه راه (نگاهي متفاوت به مستند «من روحاني هستم»)
- سخني در ضرورت بازسازي رابطه دولت و جامعه؛ «اولويت دوم؟»
- مهمترين پيامد بيتوجهي به مسائل اجتماعي در مسکن مهر؛ بي‌سازماني اجتماعي!
شماره هفتم هفته‌نامه رفاه، با مطالب خواندني ديگر در حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي، با قيمت يک هزار تومان روانه کيوسک‌هاي مطبوعات شده است. مطالب اين نشريه همچنين در سايت اختصاصي اين هفته‌نامه نيز به نشاني www.refahweekly.ir در دسترس علاقمندان قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن