تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820416990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز عالي تربيت مدرس قرآن کريم در تکيه ابوالفضلي نيشابور افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۱۴ق.ظ)
مرکز عالي تربيت مدرس قرآن کريم در تکيه ابوالفضلي نيشابور افتتاح شد مرکز عالي تربيت مدرس قرآن کريم در تکيه ابوالفضلي نيشابور با پنج کلاس قرآني و با حضور مسئولان استاني افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري موج؛ معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي حجت‌الاسلام محمدتقي کاظمي‌نسب صبح دوشنبه در مراسم افتتاحيه اين مرکز گفت: سياست اين معاونت پيگيري مردمي کردن فعاليت‌هاي موسسات قرآني است؛ يعني مي‌خواهد فرهنگ‌سازي کند تا همان مردمي که براي امور مناسبتي مذهبي هزينه مي‌کنند براي برگزاري محافل قرآني و اشاعه آموزش قرآني هزينه کنند.
وي اظهار داشت: 20 برنامه هدفمند براي فعاليت‌هاي قرآني سال 93 تعريف شده که در راس آن مردمي‌کردن فعاليت‌هاي قرآني است.
اين مقام مسئول استاني تقويت جلسات خانگي قرآن، حمايت از برگزاري محافل انس با قرآن، حمايت از کرسي تلاوت با هدف برگزاري محافل قرآني با حضور قاريان ممتاز کشوري و بين‌المللي از ديگر اهداف اين معاونت است.
کاظمي‌نسب با اشاره به اينکه در قرآن کريم 240 بار از مردم نه حکام و دولت سخن گفته شده است، تصريح کرد: بودجه مردمي جمع شده از هدايا، شهريه دريافتي و عايدي موقوفات چندين برابر بودجه دولتي است و به‌خاطر همين، هنر موسسات اين است فعاليت‌هاي خود را به مردم معرفي کنند که در اين صورت مردم جلو آمده و هزينه مي‌کنند.
وي تاکيد کرد: برنامه‌اي مفيدتر از برنامه‌هاي قرآني براي جذب نسل جوان و نوجوان به اهداف عالي اسلامي نداريم.
کاظمي‌نسب با بيان اينکه ما به دنبال دولت قرآني هستيم نه قرآن دولتي، توضيح داد: در قرآن دولتي نقش مردم کمرنگ مي‌شود؛ اين آسيب است که دولت هزينه کند تا مردم قرآن بخوانند؛ ما بستر را فراهم مي‌کنيم تا خود مردم از آن فضا استفاده کنند و البته يادآوري مي‌کنم ما براي ساخت فضاي موسسات اعتباري نداريم.
در اين جلسه رئيس هيئت مديره و مديرعامل موسسه قرآن و عترت گفت: 45 نفر که 90 درصد آنها بانوان هستند مراحل ثبت‌نام و گزينش علمي را طي کرده و در پنج کلاس مرکز عالي تربيت مدرس قرآن کريم قمر بني‌هاشم(ع) ثبت‌نام کرده‌اند.
محمدمهدي اسدي، کلاس‌هاي داير شده را «روانشناسي تربيتي»، «عربي(صرف و نحو)»، «اخلاق اسلامي»، «ترجمه و مفاهيم» و «روخواني و روش تدريس» عنوان کرد.
مدير مرکز فرهنگي قرآني تکيه ابوالفضلي همچنين گفت: حدود يک هزار نفر قرآن‌آموز از سنين چهار سال به بالا در 65 کلاس تخصصي علوم قرآني مشغول يادگيري علوم قرآني هستند.
اسدي يادآور شد: يکي از فعاليت‌هاي اين مرکز تامين استاد کلاس حفظ قرآن کريم بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان‌هاي نيشابور و فيروزه است.
در جلسه افتتاحيه سرپرست و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور و جمعي از فعالان قرآني اين شهرستان حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن