تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820733237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه ویژه دولت یازدهم نوید بخش افق بخش سلامت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاه ویژه دولت یازدهم نوید بخش افق بخش سلامت است یاسوج-ایرنا - تامین سلامت و ارایه خدمات درمانی مطلوب به مردم از مهمترین چالش های هر دولتی خواهد بود،به لحاظ اهمیت این مقوله حیاتی نگاه ویژه دولت یازدهم نوید بخش افق مطلوب فراروی بخش سلامت کشور خواهد بود.


رویکرد دولت در حمایت از ارایه خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی در واقع گامی عملی برای حمایت از درمان اقشار آسیب پذیر و از طرفی جلوگیری از رشد فزاینده بازار سیاه بخش درمان در بیمارستانهای خصوصی خواهد بود.
سیاست خردورزانه دولت در حمایت از خدمات درمانی بخش دولتی بدون شک در بازنگری بخش خصوصی و تعدیل در ارایه خدمات درمانی به بیماران بی تاثیر نخواهد بود.
این خبر وزیر بهداشت و درمان که پرداخت بیماران در سال 93 در بیمارستان های دولتی در مقایسه با سال 92 حدود 27 درصد کمتر خواهد بود،تحقق یکی از بهترین مطالبات اجتماعی محسوب می شود.
اجرای طرح تحول در نظام سلامت از روز دوشنبه در بیمارستانهای دولتی علاوه کاهش فرانشیز از 30درصد به 10 درصد، تهیه ملزومات و تجهیزات درمانی ، انجام آزمایش و ارایه دیگر خدمات تشخیصی خبری خوشایند برای بیماران بویژه اقشارکم درآمد خواهد بود.
این اقدام ماندگار دولت تدبیر و امید بار دیگر بارقه ای امیدی را برای مردم از این حیث که دولت بدور از شعار مدبرانه برای خدمت رسانی به مردم بویژه در بخش حیاتی بهداشت و درمان تدبیر می کند،ایجاد کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یایوج می گوید : افزایش 34درصدی وزارت بودجه بهداشت ودرمان در سال جاری وافزایش بودجه این بخش در برخی مناطق محروم نظیر کهگیلویه وبویراحمد تا36درصد بیانگر حرکت دولت برای ارایه خدمت بهتر در بخش درمان است.
دکتر رضا چمن تصریح کرد: این افزایش بودجه درحالی است که در ده سال گذشته رشد بودجه بخش سلامت کشور هیچگونه جهش رشدی را درنمودار تفصیلی آن نشان نمی دهد.
به گفته نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هفت هزار میلیارد تومان اعتبار امسال به ارتقای بخش بهداشت و درمان ایرانیان اختصاص یافته است.
غلامرضا تاجگردون می گوید: از این میزان چهار هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها تخصیص یافته که معادل 10 درصد درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها است.
وی بیان کرد: سه هزار میلیارد تومان دیگر از این اعتبار از محل ارزش افزوده برای ارتقای بهداشت و درمان در نظر گرفته شده که برابر یک درصد درآمد ناشی از ارزش افزوده است.
تاجگردون اظهار کرد: این اعتبارات برای ارتقای سطح بهداشت و درمان و همگانی شدن پوشش بیمه درمانی تخصیص یافته و علاوه بر آن اعتبارات جاری سالانه نیز برای بخش بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: توجه به ارتقای شاخص های بهداشت و درمان از اولویت های اصلی دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی است.
تاجگردون با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، ابراز داشت: گسترش چتر پوشش بیمه خدمات درمانی برای قشرهای آسیب پذیر به ویژه روستاییان و عشایر نقشی اثرگذار در افزایش طول عمر مردم دارد.
671
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن