تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812116578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از طرح توليد نانو رس با ظرفيت 57 تن در سال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > صنعت و تجارت و کشاورزی
رونمايي از طرح توليد نانو رس با ظرفيت 57 تن در سال
در راستاي تحكيم پيوند و ارتباط صنعت و دانشگاه ، طرح توليد نانو رس با ظرفيت 57 تن در سال با حضور مهندس شافعي رئيس هيات عامل ايدرو و دكتر عباسپور رييس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي امروز در محل اين دانشگاه رونمايي شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شافعي اظهار داشت: اين طرح از سال 90 با حمايت 5 ميليارد ريالي ايدرو كليد خورد و اكنون به بهره برداري رسيده است. وي افزود نياز كشور به نانو روس حدود سالانه 1800 تن است و اكنون بايد براي محصول ساخت داخل، بازارسازي انجام گيرد. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد : سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در اين طرح مشترك با واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي به صورت مناصفه شريك بوده و آماده مشاركت با بخش خصوصي براي تجاري سازي اين طرح مي باشد.

شافعي با تاكيد بر حمايت ايدرو از تحقيقات دانشگاهي گفت : ايدرو به عنوان سازمان توسعه اي علاقه مند است در مواردي كه تحقيقات به نتيجه رسيده و دانشگاه ها براي سرمايه گذاري نياز به مشاركت ايدرو داشته باشند و طرح اقتصادي و به صرفه باشد و مشكلي از مشكلات كشور را برطرف كند، در اين طرح مشاركت و سرمايه گذاري كند.

وي ادامه داد: آمادگي داريم در طرح هاي نانو رس، جي پي ال، بيو اتانول، دوربين 4 مگا وات و برخي كاتاليست ها كه با همكاري دانشگاه ها و ايدرو به ثمر رسيده، دانش فني را واگذار كنيم تا علاقه مندان كارخانه ايجاد  و توليد را ادامه دهند. اگر سرمايه گذاري وجود نداشته باشد و ضرورت ايجاب كند، واحدهاي صنعتي را ايجاد كرده و ظرف 3 سال واگذار خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه ايران اكنون يكي از معدود توليدكنندگان نانو رس در دنيا است افزود: براي اين طرح مشغول بازارسازي هستيم و ابتدا بايد شركت هاي ايراني از اين محصول استفاده كنند و سپس براي صادرات آن اقدام لازم صورت گيرد.اكنون صاحبان دانش فني با صنايع مصرف كننده نانو روس در حال مذاكره هستند تا بازارهاي داخلي براي محصول ايجاد شود.

عباسپور در اين مراسم گفت: طرح توليد نانو رس با حمايت ايدرو در راستاي ارتباط صنعت و دانشگاه به اجرا درآمد و مدلي موفق بوده كه نشان مي دهد همكاري صنعت و دانشگاه مي تواند نتايج خوبي براي كشور در بر داشته باشد.
وي افزود امكان توليد نانو رس تا مرحله پايلوت در واحد علوم و تحقيقات وجود دارد و در اين فاصله بازاريابي داخلي و خارجي براي محصول انجام خواهد شد به ويژه اين كه نانو رس مصرف بالايي در دنيا دارد و مي تواند بازار خوبي داشته باشد.

عباسپور تصريح كرد: تمامي مراحل تحقيق و توليدنانو رس توسط محققان داخلي و اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد صورت گرفته و بايد از ايدرو تشكر كنيم كه امكان ايجاد واحد پايلوت را با مشاركت خود فراهم كرد.

از بين انواع نانوكامپوزيت‌ها محصولات توليد شده بر پايه نانورس به‌ واسطه دسترسی، قیمت مناسب و خواص ويژه‌اي كه دارند، از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار  بوده و توسعه تحقیقات در زمینه توليد و مصرف آنها و همچنین برنامه ریزی واحدهاي صنعتي برای ارائه محصولات نانوکامپوزیت موجب احساس نياز به توليد نانورس براي دستيابي به حلقه‌اي مهم از توليد نانوكامپوزيت‌ها در كشور شده است.

مطالعات نشان می‌دهد نانورس در سال‌هاي اخیر بیش از 70 درصد بازار نانوذرات را به خود اختصاص داده و رشد مصرف آن روندی پر شتاب دارد بنحوي كه با رشد مصرفی حدود 30 درصد بیشترین سهم بازار را در 10 سال آینده در اختیار خواهد داشت.
 


۱۳۹۳/۲/۱۴ - ۱۳:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن