تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812820875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان هرمزگان امن ترين مکان براي سرمايه گذاري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۲۸ب.ظ)
استان هرمزگان: استان هرمزگان امن ترين مکان براي سرمايه گذاري است جادري گفت: استان هرمزگان امن ترين مکان براي سرمايه گذاري است، گفتني است در اين مراسم استاندار هرمزگان با تجار و بازرگانان عرب زبان براي دقايقي به زبان عربي سخن گفت و اهميت سرمايه گذاري در هرمزگان را براي آنان برشمرد.
به گزارش خبرگزاري موج، جادري استاندارهرمزگان نخستين نشست اتحاديه بين المللي تجار و بازرگانان جهان اسلام در جزيره کيش، عنوان کرد: دريافت تسهيلات از بانک توسعه اسلامي براي ايجاد سد از جمله سد شميل و نيان و نيز ساير سدهاي در دست اجرا در استان هرمزگان نشانه آن است که حرکت آغازين براي گسترش روابط فراتر از روابط سياسي آغاز گرديده و الگوي جمهوري اسلامي ايران در هرمزگان مي تواند الگوي مناسبي باشد.
وي در ادامه تصريح کرد: تجار هرمزگان از ديرباز و صدها سال پيش کالاهاي ايراني را به کشورهاي حوزه خليج فارس و کشورهاي مسلمان حوزه اقيانوس هند حمل مي کرده اند و متاع ساخته شده آنان را به ايران انتقال مي داده اند و کالاهاي شناورها و ملوانان و تجار ما خود علاوه بر سفير تجاري مصرف اسلامي و ترويج کننده آن نيز بوده اند.
استاندار هرمزگان با بيان اينکه بسياري از کشورها از قبل تجارت و ورود تجار مسلمان به اسلام گرويده اند، ادامه داد: در حال حاضر نيز سرمايه تجار مسلمان با رشد اقتصادي کشورهاي اسلامي، رفع بيکاري و بهبود زندگي مسلمانان مي باشد. اگر اين سرمايه ها در کنار هم قرار گيرد و بتواند هم افزايي کند مي تواند عزت و اقتدار اسلام را در دنياي کنوني احيا و ارتقا دهد. جادري گفت: از طرفي با الگوسازي حکمراني اقتصادي خوب، الگوي راستين بايد اسلام باشد، فقر را با سرمايه گذاري سرمايه گذاران مسلمان در کشورهاي نيازمند سرمايه مهار کرد و اگر فقر به در ايمان وارد مي گردد پس بياييم راهبردهاي همکاري را ترسيم کرده و در اين همايش اين راهبردها را اجرايي و عملياتي کنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به شاخص هاي مرتبط با تجارت و بازرگاني در استان هرمزگان اشاره کرد و بيان داشت: گمرکات استان هرمزگان با 60 درصد ترانزيت رتبه نخست کشور را دارند و همچنين بيش از 63 درصد درآمدهاي وصولي کل گمرکات کشور مربوط به استان هرمزگان است. استاندار هرمزگان اضافه کرد: ميزان تخليه و بارگيري کالا در بنادر استان هرمزگان طي سال 92 معادل 99 و نيم ميليون تن بوده و ورود و خروج 60 هزار شناور در بنادر استان هرمزگان به ثبت رسيده است. جادري گفت: در حال حاضر شبکه ريلي استان هرمزگان توان حمل و نقل 14 ميليون تن کالا را دارد که اين رقم تا 40 ميليون تن قابل افزايش است.
وي در ادامه با بيان سياست ها و استعدادهاي استان در زمينه سرمايه گذاري، عنوان کرد: امنيت، احساس و عامل اصلي سرمايه گذاري است و همانگونه که براي احداث صنعت و هر واحد توليدي، نياز به منابع انساني و مادي و نيروي کار و مديريت مي باشد همه اينها بدون امنيت معنا پيدا نمي کنند. نماينده عالي دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در جهت اجراي سياستهاي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري مبني بر ايجاد امنيت، با حذف قوانين دست و پا گير و تسهيل قوانين، استان هرمزگان و ايران اسلامي امروز امن ترين مکان براي سرمايه گذاري است و امروز از با ثبات ترين کشورهاي دنيا ايران است.
جادري با اشاره به زير ساختهاي استان هرمزگان، افزود: مناطق ويژه صنعتي استان عموما و از جمله منطقه ويژه اقتصادي بندرعباس خصوصا با 5000 هکتار زمين با امکانات آب، برق، گاز و استقرار پالايشگاه که روزانه 45 ميليون ليتر بنزين و نفت توليد مي کند بعلاوه پالايشگاه در دست احداث ستاره خليج فارس ، تامين کننده سوخت فسيلي مورد نياز صنايع خواهد بود و هم اکنون 25000 کارگر در منطقه ويژه و در صنايع آلومنيوم، فولاد پالايشگاه شاغل هستند که بنزين مصرفي 4 استان جنوبي کشور با استاندارد جهاني در اين پالايشگاه توليد مي شود. وي اظهار داشت: استان هرمزگان با دارا بودن هشت فرودگاه که چهار فرودگاه بين المللي هستند و 1000 کيلومتر سواحل خليج فارس و درياي عمان، اتوبان تهران – بندرعباس با تردد روزانه 10 هزار کاميون و تريلر، راه آهن بندرشهيدرجايي و بيش از 20 گمرک تجاري و صيادي و خطوط کشتيراني ارتباط استان را با داخل و خارج برقرار ساخته اند. استاندار هرمزگان در ادامه گفت: وجود صيفي جات و ميوه هاي گرمسيري، انبه، موز، ليموترش و مرکبات که تامين کننده مصرف داخل و نياز بازارهاي کشورهاي همسايه هستند از زمينه هاي مستعد سرمايه گذاري در هرمزگان است و خرماي بي نظير پيارم حاجي آباد فقط در اين استان توليد مي شود و همچنين نارنگي سياهو که شهرت منطقه اي دارد و مناسب ترين زمينه سرمايه گذاري در بسته بندي ،دانه بندي و صنايع تبديلي کشاورزي هستند.
جادري با بيان اينکه در بخش معادن وجود معدن کروميت، سنگ آهن، سنگ هاي تزئيني و کاني هاي غير فلزي بخصوص گچ و آهک بستر مناسب سرمايه گذاري در بخش صنايع معدني هرمزگان است، تصريح کرد:همجواري استان با منطقه اقتصادي پارس جنوبي و نزديکي پالايشگاه هاي استان به مناطق اقتصادي موجود و خط لوله گاز استان هرمزگان را مستعدترين نقطه جهت احداث مجتمع هاي پتروشيمي و صنايع پايين دستي نموده است. وي اضافه کرد: ايجاد منطقه ويژه اقتصادي جاسک در سفر رئيس جمهور به استان مورد تاکيد بوده و با جديت در دستور کار استان مي باشد و زيرساخت هاي آن در حال آماده سازي است. استاندار هرمزگان با بيان اينکه يکي از محور هاي مهم توسعه و سرمايه گذاري استان فولاد است، ادامه داد: براساس سياست هاي دولت، ظرفيت فولاد استان بايد از دو ميليون تن به 10 ميليون تن برسد که با جديت در حال پيگيري است. جادري يادآور شد: علاوه بر اين موارد در زمينه گردشگري، تورهاي دريايي، هتل، خدمات بندري، شيلات و آبزي پروري و بهره برداري از آب دريا جهت صنايع و آب شرب در زمينه هاي مختلف، ديگر ظرفيت هاي سرمايه گذاري استان مي باشد که ضمن دعوت از سرمايه گذاران براي بازديد از امکانات استان هرمزگان و مشاهده صنايع پررونق موجود تا استعدادهاي استان را ارزيابي و در جهت همکاري کشورهاي اسلامي و تامين نياز مسلمانان توسط مسلمانان در ميدان سخت مبارزه با قدرت هاي بزرگ اقتصادي، عظمت اسلام را به دنيا معرفي کنيم. وي در پايان سخنان خود بيان داشت: آروزي توفيق امت مسلمان و تحکيم پيوند برادري و دوستي و حفظ وحدت جهان اسلام و اتحاد کشورهاي اسلامي را دارم. دکتر جادري استاندار هرمزگان در اين مراسم با تجار و سرمايه گذاران عرب داخلي و خارجي براي دقايقي به زبان عربي سخن گفت و مزاياي سرمايه گذاري در هرمزگان را براي آنان برشمرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن