تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819880510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز پنجمین روز نمایشگاه کتاب/ نگاه ناشران و غرفه داران به روزهای آینده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آغاز پنجمین روز نمایشگاه کتاب/ نگاه ناشران و غرفه داران به روزهای آینده تهران- ایرنا- فعالیت پنجمین روز بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دقایقی پیش در مصلی تهران آغاز شد؛ رویدادی که در کنار ارتقاء فرهنگ جامعه، نیم نگاهی هم به شمار بازدیدکنندگان و فروش کتاب ها دارد.


چهار روز از گشایش نمایشگاه سپری شده و حالا وقت حساب و کتاب غرفه داران است تا برآوردی کنند که چقدر فروش داشته اند؛ بهرحال امورات صنعت نشر و چاپ کشور هم باید بچرخد.
شمار بازدیدکنندگان بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی تهران و فروش محصولات فرهنگی برای برخی غرفه داران و ناشران راضی کننده است و دیگرانی که راضی نیستند به روزهای آینده چشم دوخته اند.
اینجا همه به امید تهیه کتابی آمدند و معمولا با دست های پر از کتاب و یا برخی با تعداد اندکی کتاب، محل نمایشگاه را ترک می کنند.
برخی ها بدنبال تخفیف بیشتر، غرفه ها را یکی پس از دیگری طی می کنند تا کتاب مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.
تخفیف ها از پنج درصد شروع می شود و ممکن است تا 30 درصد و شاید بالاتر ادامه پیدا کند.
دستگاه کارت خوان در روزهای نخست برپایی نمایشگاه با اختلال روبرو شده بود اما اکنون بنظر می رسد این مشکل رفع شده و فعالیت در غرفه ها به صورت عادی جریان دارد.
فروش از طریق کارت خوان ها هم برای بازدیدکننده آسان شده و هم برای غرفه دار. از این رو رفع این مشکل در میزان فروش کتاب ها تاثیر گذاشته است.
صنعت نشر تشکیل شده از نویسنده، ناشر، صنعت چاپ، شرکت های پخش کتاب و فروشگاههای کتاب که مردم از آن کتاب می خرند.
این زنجیره تولید، نشر و توزیع کتاب باهم ارتباط تنگاتنگی دارند و نبود هریک در روند دستیابی مصرف کننده به کتاب مشکل ایجاد می کند.
در این عرضه فرهنگی همه مولفه ها باید به سود و منفعت خود برسند تا چرخه صنعت نشر کشور همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

**آمار فروش نمایشگاه از مرز 93 میلیارد ریال گذشت
معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب گفت: روز گذشته 151 هزار و 761 تراکنش داشته ایم که مبلغ کل تراکنش های موفق 93 میلیارد و 123 میلیون و 624 هزار و 878 ریال بوده است.
محمد اللهیاری فومنی، معاون اجرایی و فرهنگی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان فروش کتاب بر اساس حوزه و تعداد عناوین گفت: سهم فروش در نمایشگاه کتاب متمرکز نیست، چرا که هر ناشر برای خود یک سامانه فروش دارد و برخی ناشران نیز به صورت دستی آمار فروش دارند.
وی افزود: ما از طریق بانک عامل می توانیم خرید کتاب ها از طریق سیستم کارت خوان ها را کنترل کنیم، البته این رقم تنها یک چهارم یا یک پنجم میزان فروش در نمایشگاه کتاب است.
وی هم چنین با اشاره به میزان بن کارت های دریافت شده توسط دانشجویان و طلاب گفت: در روز اول نمایشگاه 175 هزار دانشجو به بانک مراجعه داشته و بن کارت های خود را تحویل گرفته اند.
با اینحال انتظار می رود که پنجشنبه و جمعه همین هفته که مصادف با روزهای پایانی این رویداد فرهنگی است شمار بیشتری از مردم و علاقه مندان به کتاب از این نمایشگاه دیدن کنند.
بسیاری از علاقه مندان برای دیدار از نمایشگاه کتاب برنامه ریزی کرده اند اما هنوز موفق به این کار نشدند. شنبه آینده نمایشگاه بین المللی کتاب رسما به کارخود پایان می دهد و این مدت بهترین فرصتی است که دیگران هم به این نمایشگاه بروند.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران ادامه دارد.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت 125 هزارمتر مربع برپا شده و حدود 3 هزار ناشر داخلی و خارجی بیش از398 هزار عنوان کتاب را عرضه می کنند.
ناشران بسیاری از کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه ، ژاپن، ونزوئلا ، مکزیک ، روسیه ، قطر، سوریه ، کویت ، عمان ، لبنان ، آذربایجان ، ارمنستان و چین در این نمایشگاه حضور دارند.
در این نمایشگاه چهارهزار و 500 غرفه کتاب در نظر گرفته شده است و ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک ونوجوان، بین المللی،عربی، ارزی و ریالی وغیره حضوردارند.
فراهنگ (5) ** 1569**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن