تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816214928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر خانواده ايراني مرهون خدمات معلمان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۲:۲۳ب.ظ)
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام: هر خانواده ايراني مرهون خدمات معلمان است آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان خاطراتي از صداقت گفتاري و رفتاري شهيد مطهري و يادآوري آيات و روايات مربوط به راستگويي و راست كرداري، گفت: اگر زهد فروشي و تظاهر به دين ملاك شود، جامعه را پوچ مي كند و رياكاري با اثرات محدود، آينده را بر پايه اي سست بنا مي كند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز به مناسبت گراميداشت هفته معلم، در ديدار جمعي از معلمان كشور و اعضاي چند تشكّل مربوط به فرهنگيان، تعليم بشر را اساس نزول وحي و بعثت پيامبران خواند و گفت: معلم، هم براي مسايل عاطفي و هم به خاطر جايگاهي كه در جوامع دارد، هميشه عزيز بوده و خواهد بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به تشكر آقاي رضا اكرمي، وزير اسبق آموزش و پرورش كه مي گفت «بيشترين افزايش حقوق معلمان در دولت جناب عالي صورت گرفت»، گفت: اين يك منطق مديريتي و سياست حاكميتي است، چون رضايت و شادابي معلم، هم امنيت اجتماعي را از طريق دانش آموزان تضمين ميکند و هم آينده كشور را بر پايه علم و دانش مي سازد.
ايشان با تأكيد بر اين نكته كه «نبايد بزرگترين قشر آموزنده كشور، از جهاتي ناراضي باشد»، گفت: معلم نبودم، ولي در جريان مبارزه، ارتباط وسيعي با معلمان داشتم و بعدها در جنگ مي-ديدم كه سنگرها با حضور معلمان و دانش آموزان تبديل به كلاس هاي عملي درس هاي فداكاري و ايثار مي شدند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به سابقه معلمي بزرگان شهيد كشور، مانند آيت الله بهشتي، دكتر باهنر و رجايي، با گراميداشت ياد و خاطره شهيد دكتر مرتضي مطهري، زندگي سراسر علمي اين شهيد عرصه علم و تفكر را ستود و گفت: اين متفكر و فيلسوف ارزنده طبق اظهارات خود، در مسير منزل از خيابان ري تا مدرسه مروي، چارچوب هاي ذهني مطالب و مقاله هاي علمي را فراهم مي كرد و بر اساس آن مقاله هايي نوشت كه مرجع محققين در موضوعات خاص است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، شخصيت عميق و معنوي شهيد مطهري را برخاسته از روح تحقيق و پژوهش دانست وگفت: ايشان رياكاري نداشتند و آنچه مي گفت و بروز مي-داد، واقعيت وجودي ايشان بود كه برخاسته از علم و ايمان انسانهاست.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان مصدايقي از ويژگي هاي اين استاد در اجتهاد، فلسفه و تحشيه نگاري، حضور ايشان در مبارزه را بسيار موثر و منطقي خواند و گفت: رژيم پهلوي چاره اي جز اخراج ايشان از دانشگاه نداشت والبته پس از آن، سطح فعاليتشان گسترده تر شد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان خاطراتي از صداقت گفتاري و رفتاري شهيد مطهري و يادآوري آيات و روايات مربوط به راستگويي و راست كرداري، گفت: اگر زهد فروشي و تظاهر به دين ملاك شود، جامعه را پوچ مي كند و رياكاري با اثرات محدود، آينده را بر پايه اي سست بنا مي كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانشان ارتباط روز معلم با شهادت استاد مطهري را معنادار خواند و گفت: مجاهد، عالم، متقي و معلمي كه با شهادت خويش سرمايه اي ارزشمند براي كشور، نظام، مذهب تشيع و مكتب اسلام شده است و جامعه از معلم همين انتظار را دارد.
ايشان با برشمردن انتظارات متقابل معلمين و جامعه، گفت: اين يك تمجيد شاعرانه نيست كه هر خانواده ايراني مرهون خدمات معلمان است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اين نكته كه «معلم اهل دعوا نيست و اهل منطق است» ايجاد محدوديت هاي مادي و كاري براي معلمان را ضرري به كل جامعه دانست و گفت: آزادي حق طبيعي خدا به همة انسانهاست و كسي نمي تواند بر معلمان آزادي منت مادي و معنوي بگذارد، چون باغبان گل هاي سرسبد جامعه در مقاطع مختلف تحصيل هستند.
در آغاز اين ديدار، آقايان دكتر رحيم عبادي (رئيس جامعه معلمان اصلاح طلب)، دكتر اكرمي (وزير اسبق آموزش و پرورش)، محمدي (دبير كل انجمن اسلامي معلمان)، اسماعيل عبدي (دبيركل كانون صنفي معلمان ايران) و علي اكبر باغاني( مسؤولان دبيرخانه شوراي هماهنگي كانون صنفي سراسر كشور) با ارائه گزارشي از اوضاع آموزش و پرورش و مشكلات معلمان، به بيان ديدگاه هاي خويش درباره مسايل مختلف پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن