تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815989999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل از معلمان دیروز و امروز در البرز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تجلیل از معلمان دیروز و امروز در البرز کرج- ایرنا- آموزش و پرورش استان البرزبا برپایی همایشی از 57 معلم دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و 426 معلم نمونه استان درکرج تجلیل کرد.


به گزارش ایرنا، سالن همایش های کانون امام علی (ع ) آموزش و پرورش استان البرز در عظیمیه کرج ، عصر شنبه شور وحال خاصی داشت، نسل قدیم و نسل حاضر درعرصه تعلیم و تربیت جلوه ای دیدنی و خاطره انگیز دراین مکان به وجود آوردند.
برخی پیشکسوتان عرصه تعلیم وتربیت دیگر رمقی به لحاظ جسمی و حرکتی نداشتند اما با نگاه مهربانشان ، معلمان امروزی را به تعلیم و تربیت آینده سازان تشویق می کردند.
برخی روسای آموزش و پرورش استان البرز از دوران قبل از انقلاب به این محفل معلمی دعوت شده بودند.
آیین تجلیل ازمعلمان نمونه استان البرزامسال میزبان معلمان سالمندی همچون ˈحسن کیهانیˈ با 114 سال سن و خانم ˈشمس الهیˈ با 83 سال سن بود که محفل پرفروغ معلمی را جلوه ای خاص بخشید، میهمانانی که با قامتی خمیده و با سختی بر روی سن آمده و مورد تجلیل و تشویق حاضرین قرار گرفتند.
در میان این پیشکسوتان نیز ˈاکبر حلیمیˈ اولین مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز نیز حضور داشت.
ازمیان 426 منتخب استانی، یک نفر به عنوان نمونه کشوری، 17 نفر نمونه استانی و 408 معلم نمونه منطقه ای در استان البرز انتخاب و معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

*** حرمت ایام شهادت ائمه (ع) حفظ شود
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج ، اولین سخنرانان همایش امروز بود، سخنان خود را با تذکری به مسوولان برگزاری همایش در خصوص حفظ حرمت امروز که شهادت امام هادی (ع) است، آغاز کرد، تذکرش نسبت به موسیقی شادی بود که همراه اجرای سرود دانش آموزان پخش شد.
حجت الاسلام و المسلمین ˈسید محمدمهدی حسینی همدانیˈ گفت: ما سر سفره اهل بیت (ع) بزرگ شده ایم و انقلاب ما با تاسی از راه انبیاء و اهل بیت (ع) آغاز شد و لازم است در ایامی که به نام بزرگان دینمان است، حرمت آنها حفظ شود.
وی افزود: این همایش را فقط به خاطر حرمت معلمان ترک نکردم.
امام جمعه کرج درادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند انبیاء (ع ) را به عنوان معلم بشریت مبعوث کرد، گفت: شغل معلمی، خطیر و مهم است و معلمان مسوولیت مهمی دارند و هر چه مسوولیت مهم تر باشد، کار سخت تر می شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: سعادت و شقاوت آینده جامعه به دست کسانی رقم می خورد که انگیزه هایشان از معلمی شروع می شود، اسلام دینی کامل و جامع است که در همه زمینه ها برای رساندن بشر به مقصد، مسیر را مشخص می کند.
وی با بیان اینکه قرآن کتاب تربیت نسل ها است،گفت: این کتاب آسمانی، قابلیت اثرگذاری مستقیم بر جان انسان ها را دارد و معلمی که در طول خدمت خود انسان های زیادی را در اختیار دارد بایستی از این کتاب روشنگر برای تربیت بیشتر استفاده کند.
حسینی همدانی افزود: معلم شمع فروزانی است که از مایه جان خرج می کند تا دیگران در مسیر هدایت قرار گیرند و اگر معلم به درستی کارش را به انجام رساند سعادت و نیک بختی کشورمان حاصل می شود.
وی با اشاره به اینکه تمام معلمان نمونه هستند، از ویژگی های معلم را با توجه به آموزه های دینی تواضع دانست و گفت: معلم با رفتار خود تاثیری را بر دانش آموز می گذارد که با تدریس نمی گذارد و برای جذب دل نرمی گفتار خیلی مهم است.
وی ، صبوری ، استقامت و شکیبایی را از دیگر ویژگی های معلم برشمرد و اظهار داشت: انبیاء (ع ) نیز فرستاده شدند تا تنبیه و تشویق کنند اما این رفتارها هریک در جای خود صورت گرفته است.
امام جمعه کرج بالابودن توان علمی را از دیگر ویژگی های معلم دانست و گفت: معلمی که از درجه علمی بالایی برخوردار باشد موجب اعتماد دانش آموز بوده و او را جذب خود می کند.

***نقش کلیدی معلمان برای آموزش عمومی
استاندار البرز به عنوان دیگر سخنران این همایش گفت: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوی اولیه دانش آموزان بسیار مهم است.
ˈسیدطاهر طاهریˈ افزود: معلمان انسان سازان نسل بعدی هستند، پس نقش آنها به گفته امام راحل (ره )، نقش انبیاء (ع ) برای مردم است.
وی اظهارکرد: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خدا و انبیاء را در جامعه حاکم کند که شهید مطهری یکی از معلمان راستینی است که با نگاه ترکیبی به تمام معارف بشری نظر می کند و تمام تلاش های علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند.
وی گفت: مطهری با شهادت خود عبادت علمی و عملی خود را محقق ساخت و معلم به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی است.
استاندار البرزاظهار امیدواری کرد درسال اقتصاد و فرهنگ ، معلمان به عنوان پیشتازان خردورزی و دانایی بیش از پیش بستر مدیریت جهادی را برای جوانان و نسل های آینده فراهم سازند.

***افزایش 30 درصدی بودجه آموزش و پرورش
نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا سخنران بعدی این آیین با اشاره به اینکه موضوعاتی مربوط به تکریم و جایگاه معلم توسط مسوولان قبلی بیان شده، سخنان خود را به سوی مجلس شورای اسلامی برد و گفت: امسال در لایحه بودجه تنها وزارتخانه ای که 30 درصد افزایش بودجه داشته وزارت آموزش و پرورش بوده و دیگر وزارتخانه ها حداکثر تا 18 درصد بوده و بعضی وزارتخانه ها همان میزان بودجه سال قبل برای آنان لحاظ شده است.
ˈعزیز اکبریانˈ با اشاره به اینکه این افزایش بودجه نشان دهنده توجه مجلس به آموزش و پرورش با یک نگاه ویژه است، افزود: بحث نظام هماهنگ را فرهنگیان پیگیری می کنند و ما معتقد هستیم که در این خصوص به آموزش و پرورشی ها ظلم شده و در دو سال گذشته ما منتظر لایحه نظام هماهنگ از سوی دولت هستیم که یک سال مربوط به دولت قبل و یک سال اخیر را نیز دولت فعلی مهلت گرفته و امیدواریم این لایحه زودتر به مجلس برسد.
وی در ادامه پیشنهادی را در خصوص برگزاری مراسم روز و هفته معلم ارایه کرد و اظهار داشت: در این گونه آیین ها بهتر است یک نفر به عنوان سخنران اصلی تعیین شود و سایر مسوولان در یک میزگرد و به مسایل و مشکلات معلمان پاسخ دهند.
(این پیشنهاد با تشویق شدید حاضرین روبرو شد)
اکبریان گفت: اجازه بدهید تا دانش آموزان و فرهنگیان درد دلشان را به مسوولان شهر، استان و کشورشان بگویند زیرا ما انقلاب کردیم که حرفمان را بزنیم و برای تعالی نظام قدم برداریم.

***اندیشه معلم تعیین کننده جایگاه جامعه
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز دراین آیین گفت: معلم زیباترین گل واژه هستی و مظهر زیبایی و عشق است.
ˈخسرو ساکیˈ افزود: بار مسوولیت معلمان سنگین است و به همین لحاظ معلمان چهره های ماندگار هستند.
وی اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان استان البرز با عزم ملی خانواده ها و مدیریت جهادی معلمان و همراهی مسوولان استانی در عرصه فرهنگ علم و اقتصاد فردایی بهتر از امروز در دنیای تدبیر و امید داشته باشند.
این همایش که در طی سالهای اخیر در نوع خود بی نظیر برگزار شد، با حضور مسوولان استانی همچون استاندار، امام جمعه کرج، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر کرج، مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و مدیرکل جهاد کشاورزی استان و فرهنگیان البرز همراه بود.ک/4
693/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن