تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816443518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم توسعه رشته ها براي دانشگاه هاي فاقد امکانات رفاهي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۳۵ب.ظ)
رئيس سازمان امور دانشجويان خبر داد: عدم توسعه رشته ها براي دانشگاه هاي فاقد امکانات رفاهي رئيس سازمان امور دانشجويان اعلام کرد: از شوراي گسترش آموزش عالي خواسته شده از ارائه مجوز توسعه رشته به دانشگاه‌ هايي که زيرساخت لازم رفاهي و خوابگاهي متناسب با رشته هاي مذکور را ندارند خودداري کند.
به گزارش خبرگزاري موج؛ در نشست خبري كه به مناسبت هفته خوابگاه ها وبا حضور رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، معاون فرهنگي و دانشجويي و زارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و روساي صندوق رفاه دو وزارت در محل سازمان امور دانشجويان برگزار شد،دکتر صديقي با بيان اين خبر اظهار داشت : در حال حاضر 801 خوابگاه دولتي و 228 هزار ظرفيت خوابگاهي داريم که به شکل دولتي اداره مي شوند و از مجموع 228 هزار ظرفيت خوابگاهي 116 هزار و 500 نفر به دانشجويان دختر و 109 هزارنيز به دانشجويان پسر اختصاص دارد و همچنين 2 هزار و 500 ظرفيت به دانشجويان متاهل اختصاص يافته است.
وي درادامه افزود: علاوه بر اين، 207 خوابگاه غيردولتي نيز در سطح کشور فعال هستند که 23 هزار نفر از دانشجويان در اين خوابگاهها اسکان دارند.
رئيس سازمان امور دانشجويان افزود: در حال حاضر 81 خوابگاه غيردولتي در حال اخذ مجوز و 38 خوابگاه غيردولتي نيز تقاضاي خود را براي دريافت مجوز ارائه کرده‌اند.
وي در ادامه به مشکلات خوابگاه‌ها در شرايط فعلي اشاره کرد و گفت: به علت توسعه کمي بيش از حد در طي سال هاي اخير به ظرفيت خوابگاه ها و زيرساخت ها توجه نشده و توسعه رشته ها متناسب با ظرفيت هاي خوابگاهي و رفاهي نبوده و دانشجويان بيش از ظرفيت خوابگاه ها در اتاق ها اسکان يافته اند و همچنين افزايش دانشجويان دختر و توسعه تحصيلات تکميلي و نياز به خوابگاه دراين بخش خود مشکلاتي را به وجود آورده و بنابراين در مجموع تنها 40 درصد از دانشجويان روزانه و نيازمند خوابگاه پوشش داده شده اند.
دکترصديقي از راهکارهاي ديگر در جهت افزايش ظرفيت خوابگاه هاي دانشجويي به ارايه تسهيلات بانکي به خوابگاه هاي غيردولتي اشاره کرد و گفت: تسهيلات بانکي براي خوابگاه هاي غيردولتي بايد بيشتر شود و صدور مجوز در کنار نظارت بيشتر بر خوابگاه هاي غير دولتي صورت گيرد.
وي افزود: بازپرداخت هزينه اي که دانشجويان خوابگاهي ارايه مي کنند تغيير يافته و به تعمير و تجهيز خوابگاه ها اختصاص مي يابد.
وي در زمينه سومصرف مواد مخدر درخوابگاه ها و برنامه دو وزارت در اين خصوص گفت: تحقيقي به طور منظم در مجموعه خوابگاهي و دفاتر مشاوره وزارت علوم در خصوص اين ناهنجاري ها صورت گرفته و مشخص شده كه ناهنجاري هايي كه در اين زمينه در مجموعه دانشگاهي وجود دارد بسيار کمتر از کلان کشور است ، ولي نبايد در همين حد هم در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد ويکي از راه ها براي حل اين معضل افزايش دفاتر مشاوره در خوابگاه ها، نظارت بيشتر بر خوابگاه ها و ايجاد شوراي فرهنگي و رفاهي در هر خوابگاه است.
دکترصديقي همچنين در خصوص برنامه تقدير از دانشجويان نمونه کشوري سال 92 هم گفت: در روز هاي اخير اين برنامه برگزار مي شود تمام فعاليت هاي اجرايي و ترکيب نفرات مشخص شده و آيين نامه انتخاب دانشجويان نمونه نيازمند اصلاحاتي است که براي سال 93 انتخاب براساس آيين نامه جديد خواهد بود.
همچنين در اين نشست دكتر محمدحسين آيتي معاون فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت نيزدر سخناني گفت: در خصوص اينکه چه درصدي از دانشجويان مبتلا به سومصرف مواد مخدر هستند طرحي کشوري با همکاري ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري، وزارت بهداشت و وزارت علوم انجام شد که از دانشگاههاي وزارت بهداشت از 58 دانشگاه 35 دانشگاه در اين طرح شرکت کردند و اطلاعاتي که به دست آمد نشان مي داد وضعيت سو مصرف مواد مخدر در بين دانشجويان کل کشور از درصد جامعه بسيار پايين تر است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن