تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819868952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قافله سالار موسیقی اصیل ایرانی، بال در بال پرندگان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: قافله سالار موسیقی اصیل ایرانی، بال در بال پرندگان شد تهران بزرگ-ایرنا-معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتشار پیامی درگذشت استاد محمدرضا لطفی را تسلیت گفت.


به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی در پیامی درگذشت استاد محمدرضا لطفی را تسلیت گفت.
متن پیام بدین شرح است:
قافله سالار موسیقی اصیل ایرانی، بال در بال پرندگان شد و صبح سحر به جان جان پیوست تا برای ما تنها یک خاطره شود اما استاد محمدرضا لطفی همیشه در میان مااست و حالا برای همیشه و هنوز، خموشانه از رمز عشق خواهد گفت.
برای این هنرمند فقید طلب رحمت و مغفرت دارم و برای اهالی شریف فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی صبر و سلامتی آرزومندم. روحش شاد و یادش گرامی.
محمدرضا لطفی نوازنده پیشکسوت تار و سه تار، سال 1325 در گرگان به دنیا آمد، او به مدت پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی پرداخت و موسیقی را نزد استادانی همچون علی اکبر شهنازی، حبیب الله صالحی فرا گرفت.
لطفی پس از پایان هنرستان به دانشکده موسیقی راه یافت و به تکمیل آموخته هایش پرداخت در این زمان از استادان؛ نورعلی برومند، عبدالله دوامی، سعید هرمزی نیز بهره جست.
وی سال 1343 جایزه نخست موسیقی دانان جوان را از آن خود کرد، سال 1353 به عضویت گروه علمی دانشکده موسیقی درآمد و در همین سال همکاری خود را با رادیو آغاز کرد.
وی به مدت یک سال و نیم در سمت مدیریت گروه موسیقی دانشکده موسیقی هنرهای زیبای تهران فعالیت کرد و پس از آن از این سمت استعفا داد.
لطفی سال 1354 گروه شیدا را تاسیس کرد و به همراه گروه عارف به سرپرستی حسین علیزاده به بازخوانی و اجرای دوباره آثار گذشتگان پرداخت.
این موسیقیدان برجسته کانون چاووش را با همکاری هنرمندانی همچون حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان و علی اکبر شکارچی راه اندازی کرد.
لطفی پس از انحلال چاووش، سفرهای بسیاری برای اجرای کنسرت به ایتالیا، فرانسه و آلمان داشت، وی سال 1365 به آمریکا رفت و علاوه بر کنسرت های متعدد در سراسر آمریکا، مرکز فرهنگی هنری شیدا را در واشنگتن بنیان گذاشت.
شب روان، سایه جان، ای عاشقان، وطنم ایران، تنها یک خاطره، رمز عشق از جمله آثار لطفی است.
لطفی، پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان، صبح روز جمعه(12 اردیبهشت ماه) از دنیا رفت.
پیکر این هنرمند روز یکشنبه ( 14 اردیبهشت ماه) ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت تشییع می شود.
تهرام/7245/564
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن