تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813042867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد متوازن اقتصادي بدون درک مسائل مکتبي امکان پذير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۱۰ب.ظ)
لاريجاني در جمع فرماندهان عقيدتي سپاه: رشد متوازن اقتصادي بدون درک مسائل مکتبي امکان پذير نيست لاريجاني گفت: اگر ما مي خواهيم رشد متوازني از نظر اقتصادي داشته باشيم که هم آباداني، رفاه براي مردم ايجاد کند، عدالت را محقق کند و ارزش هاي مختلف اجتماعي را محقق کند، بدون درک مشترک از مسائل مکتب امکان پذير نيست
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني امروز (شنبه) با حضور در جمع فرماندهان عقيدتي-سياسي و حفاظت سپاه پاسداران در محل مجلس قديم ضمن تسليت به مناسبت شهادت امام هادي (ع) و همچنين سالروز شهادت استاد مطهري، گفت: اگر در آثار استاد مطهري تأمل کنيد مي بينيد در شاخه هاي مختلف فکر اسلامي ايشان آثار ارزشمندي دارند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در حوزه ي مسائل کلاني به مانند تاريخ اسلام و ايران، حقوق زنان در مسائل اقتصادي، در مسائل اسلام و مقتضيات زمان، در مسائل اجتماعي، در مسائل دفاع، در بحث نهضت هاي اسلامي و بيداري اسلامي خيلي متنوع است.
وي گفت: اينطور نيست که همه ي اين افکار را جزيره هاي جداگانه از همه تشکيل دهند، بلکه يک روحي از همه اين ها دميده و دغدغه اي از همه اينها در آن نهفته است که براي همه ما که در نظام اسلامي زندگي مي کنيم به خصوص براي سپاه پاسداران که مهمترين شغل را در نظام اسلامي دارد و امين نظام است و قدرت و توانمندي اصلي براي پيشبرد اهداف انقلاب است.
لاريجاني با بيان اينکه شهيد مطهري يکي از پايه گذاران تفکر نوين در جمهوري اسلامي براي شکل دادن به چارچوب اين نظام بود، افزود: بر همين اساس بود که رهبر معظم انقلاب به ايشان لقب ايدئولوژ نظام دادند.
وي تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب چند روز پيش فرمودند توسعه اقتصادي بدون توسعه فرهنگي ممکن نيست، اين حرف بسيار مهمي است که گاهي مورد غفلت قرار گرفته است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: گاهي اينگونه انديشيده مي شود که ما بايد توسعه اقتصادي را با الگوهاي متعارف پيگيري کنيم در ضمن بايد به مسائل فرهنگي متناسب با مختصات بومي توجه داشته باشيم.
وي ادامه داد: سخن رهبر معظم انقلاب اين است که اگر توسعه اي بر اساس مکتب بخواهيد انجام دهيد بدون توسعه فرهنگي امکان پذير نيست که اين حرف حقي است.
لاريجاني گفت: اگر ما مي خواهيم رشد متوازني از نظر اقتصادي داشته باشيم که هم آباداني، رفاه براي مردم ايجاد کند، عدالت را محقق کند و ارزش هاي مختلف اجتماعي را محقق کند بدون درک مشترک از مسائل مکتب امکان پذير نيست و اين مسأله نياز به رشد فرهنگي دارد و اين موضوع تنها به اقتصاد مربوط نيست و سياست هم همين گونه است.
وي ادامه داد: اگر سياست بخواهد در جامعه رشد پيدا کند نياز به رشد فرهنگي داريم و اگر مسير مبتني بر مکتب نباشد افراد را دچار تزلزل مي کند يا ناخودآگاه چيزهايي را از افراد مي گيرد و اين مسأله اي بود که شهيد مطهري با آن مواجه بود.
لاريجاني افزود: در زمان رژيم ديکتاتوري براي مبارزه با اين رژيم جريان هايي حتي در درون مبارزين اسلامي ايجاد مي شد که تلاش مي کردند مفاهيم اسلامي را با ساير مکاتب توجيه کنند که در آن زمان بيشتر جريان هاي مارکسيستي بود.
لاريجاني گفت: اگر ما مستضعفين مي گوييم آنها سعي مي کردند مستضعفين را با پروتاليا يکي کنند چون در مکتب مارکسيسم پروتاليا بايد جريان پيشرو در مبارزه باشد، اما؛ هيچگاه ما اينگونه نبوده ايم در مکتب مارکسيسم اين موضوع وجود دارد.
وي ادامه داد: اگر ما صحبت از مبارزه حق و باطل که امر وسيعي و مکتبي است را مطرح مي کنيم آنها بر اساس مبارزه با بورژوازي اين موضوع را مطرح مي کنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: شهيد مطهري يکي از کساني بود که با اين تفکر مواجه بود و با آن مبارزه مي کرد و آن را يک التقاط مي دانست چرا اين حادثه رخ مي داد؟ به خاطر اينکه رشد فرهنگي پايه رشد سياسي قرار نگرفته بود.
لاريجاني ادامه داد: من به خاطر دارم يک زنداني سياسي سال 56 آزاد شده بود و شهيد مطهري گفتند برويم به ديدن وي. در آن جلسه برخي افراد ديگري هم حضور داشتند از همين موارد مطرح مي کردند که امروز زمان مبارزه است و وحدت ايجاد شود، اما؛ شهيد مطهري مي لرزيد که پاسخ او را بدهد که شما نمي فهميد دو مکتب و دو هدف و دو مبنا وجود دارد چطور مي توانيد با آنها وحدت کنيد.
وي ادامه داد: اين حکايت از اين داشت که شهيد مطهري مواجه بود با يک رشد سياسي که اين رشد سياسي در بعضي از امور مبتني بر رشد فرهنگي نيست، همينطور رشد دفاعي کشور بدون فهم فرهنگ عميق امکان پذير نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن