تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815548960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: تحقق عدالت بدون جمهوریت امکان پذیر نیست


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: لاریجانی: تحقق عدالت بدون جمهوریت امکان پذیر نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مربیان عقیدتی سیاسی سپاه، با اشاره به اینکه یک سیاستمدار اگر مکتب را نشناسد ممکن است دچار لغزش شود، گفت: تحقق عدالت بدون جمهوریت امکان پذیر نیست.
آفتاب: به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی روز شنبه در جمع مربیان عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما اگر جمهوریت را می پذیریم براساس تلفیق نیست، بلکه تئوری جمهوریت در مکتب ما بر اساس عدالت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در فلسفه سیاسی ایران عدالت یک رکن است و تحقق عدالت بدون جمهوریت امکان پذیر نیست.

لاریجانی با اشاره به اینکه مشارکت سیاسی در کشور باعث رشد کشور می شود، اظهار داشت: در حکومت های دیکتاتوری و مارکسیستی این امکان وجود ندارد.

وی گفت: اگر دموکراسی و جمهوریت در ایران است، از مکتب اسلام اخذ شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به نظریات شهید مطهری اشاره کرد و گفت: از نظر شهید مطهری رشدیافتگی در جامعه در همه بسترها از جمله اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید مبنای فرهنگی داشته باشد که این باعث قوام کشور است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسایلی که شهید مطهری به آن توجه داشت ، توجه به مساله تربیت است. وی ادامه داد: ما باید در همه بخش ها خصوصا حوزه سیاست، آموزش و پرورش ، دفاع و اجتماع نظام تربیتی داشته باشیم که این از دغدغه های شهید مطهری بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در سپاه پاسداران که شجره طیبه انقلاب است و پایه های صیانت از انقلاب را بر دوش می کشد نیز باید این نظام تربیتی وجود داشته باشد.



** سپاه امین نظام است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه مطهری در شاخه های مختلف تفکر اسلامی آثار ارزشمندی دارد، گفت: این آثار را می توان در حوزه های مسایل کلامی ، تاریخ اسلام و ایران به خصوص مسایل اقتصادی، اجتماعی، دفاع، نهضت های اسلامی و بیداری اسلامی مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینطور نیست که همه افکار ما جزایر جدا از هم باشد بلکه روح و دغدغه در آن نهفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سپاه امین نظام است، گفت: قدرت اصلی برای پیشبرد اهداف نظام بر دوش سپاه پاسداران است.

لاریجانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه توسعه اقتصادی بدون توسعه فرهنگی ممکن نیست، گفت: اگر جامعه می خواهد رشد متوازن اقتصادی داشته باشد تا آبادانی و رفاه را محقق کند، بدون درک از مکتب امکان پذیر نیست، اگر سیاست بخواهد رشد یابد بدون رشد فرهنگی میسر نیست.

وی ادامه داد: رشد دفاعی در کشور نیز بدون فهم فرهنگی میسر نمی باشد و این موضوع بر حوزه های دیگر هم همینطور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطهری در آثارش به استقلال فرهنگی توجه ویژه ای داشته است و این موضوع حاکی از آن است که ما صاحب فرهنگ هستیم، ممکن است در برخی از امور تئوری پردازی کامل نباشد ولی رجوع به فرهنگ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقداماتی که گروه فرقان در ابتدای پیروزی انقلاب انجام داد اشاره کرد و گفت: گروه فرقان که جریان افراطی و بی منطقی بود در ابتدای انقلاب دست به شهادت برگزیدگان انقلاب زد و در گفت وگوها و محاکمه ها اینطور نبود که آنها بی دین باشند بلکه آنها برداشت انحرافی از مکتب داشتند و تلاش داشتند قرآن را برای اهداف خود توجیه کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام شناسی روش می خواهد، اظهار داشت: مطهری در تمام آثارش حرکت تطبیقی داشته و برای آن تلاش کرده است و آزادی را بر اساس مبنای مکتبی قبول داشت.

وی گفت: آزادی مدنظر مطهری این بود که سایر ارزش هایی که برای انسان است، شکوفا شود، مطهری از تعامل با سایر مکاتب فکر نو ایجاد کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در تفکر مطهری جهاد در نظام تربیتی مهم است، اگر دستگاه تربیتی بخواهد کامل شود با جهاد کامل می شود این جهادکنندگان هستند که دریچه های بصیرت واقعی را به خود باز می کنند.

در ابتدای این مراسم نیز سردار علی اصغر گرجی زاده فرمانده سپاه حفاظت گفت: امروز ما در جمع فرماندهان و مسئولان سپاه انصارالمهدی و فرماندهان سپاه هواپیمایی هستیم.

وی ادامه داد: برنامه های عقیدتی خوبی را اجرا کرده ایم و اکثر پرسنل ما دوره های عام و دیگر دوره ها را در جهت بصیرت افزایی طی می کنند.

در پایان این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس از مسوولان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه تقدیر کرد.




تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن