تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813143061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش بودجه نظامی ناتو برای مقابله با روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر دفاع آمریکا درخواست کرد افزایش بودجه نظامی ناتو برای مقابله با روسیه تهران - ایرنا - ˈچاک هیگلˈ وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اعضای اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید بودجه نظامی خود را با توجه به اقدامات روسیه در اوکراین افزایش دهند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، وی گفت: باید شاهد تعهدات مالی جدیدی از طرف تمامی اعضای ناتو باشیم.
سخنان هیگل در بحبوحه افزایش خشونت بین نیروهای وفادار به دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه به رغم توافق بین المللی صلح منتشر شد و بازگو کننده درخواست های مشابه دیگر مقامات ارشد آمریکایی بود.
هیگل در ادامه سخنان خود افزود: اقدامات روسیه در اوکراین، ارزش ناتو را کاملا مشخص کرده است.
وی افزود: در طولانی مدت، باید انتظار داشته باشیم که روسیه هدف، استقامت و تعهد ائتلاف ما را بیازماید.
وزیر دفاع آمریکا از وزرای مالی یا مقامات مسوول اختصاص بودجه ناتو خواست در نشستی برای بررسی هزینه های دفاعی این ائتلاف شرکت کنند.
میزان بودجه دفاعی متحدان ناتو، نگرانی دیرینه وزرای دفاع آمریکا بوده است. تنها شمار اندکی از 28 کشور عضو ناتو در واقع 2 درصد از تولید ناخالص داخلی شان را چنانچه به عنوان شرط عضویت در ناتو بر سر آن توافق شده است، صرف تامین بودجه دفاعی این ائتلاف می کنند.
ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته از آندسته از کشورهای عضو ناتو که این رقم 2 درصدی را اختصاص نمی دهند، خواست رقم پرداختی شان به این ائتلاف را ظرف پنج سال آینده افزایش دهند.
تحرکات اخیر روسیه در اوکراین بر میزان نگرانی های کشورهای عضو ناتو افزوده است. جدایی طلبان طرفدار روسیه امروز (جمعه) دو فروند بالگرد اوکراینی را سرنگون کردند که بر اثر آن دو نفر کشته شدند و حال آنکه نیروهای اوکراینی حلقه محاصره خود بر شهر اسلاویانسک را که در دست جدایی طلبان است، تنگ تر کردند.
مترجمام**9109** 1575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن