تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرکنسول ایران درلاهور:همکاری تهران و اسلام برای مقابله با تروریسم افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرکنسول ایران درلاهور:همکاری تهران و اسلام برای مقابله با تروریسم افزایش می یابد اسلام آباد - ایرنا - تارنمای خبری ˈدی نیوزˈ پاکستان چهارشنبه به نقل از سرکنسول کشورمان در شهر ˈلاهورˈ؛ نوشت: افراط گرایی و تروریسم، مشکل مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بوده و همکاری دو کشور برای مقابله با این پدیده ها افزایش می یابد.


ˈمحمد حسین بنی اسدیˈ شب گذشته در نشست اعضای کمیته اجرایی اتاق بازرگانی و تجارت ˈمولتانˈ که در لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان برگزار شد، تاکید کرد: همکاریهای دوجانبه میان ایران و پاکستان در مسیر روشن و درستی قرار گرفته و تهران از تاسیس شورای تجاری مشترک و تدارک امضای توافقنامه های مختلف میان اتاقهای بازرگانی دو کشور استقبال می کند.
وی در باره طرح انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان موسوم به خط لوله صلح گفت: این طرح هنوز در جای خود باقی است بعلاوه ایران به تعهد خود جهت احداث یکهزار کیلومتر خط لوله تا مرز مشترک با پاکستان عمل کرده و اکنون طرف پاکستانی باید اقدامات جدی برای احداث خط لوله باقی مانده و تکمیل این طرح عظیم را انجام دهد.
سرکنسول کشورمان در مرکز ایالت پنجاب پاکستان تاکید کرد: پاکستان نیاز مبرمی به انرژی و اقدامات جدی برای پاسخگویی به نیازهایش دارد و در این زمینه اخیرا مقامات تهران و اسلام آباد به رایزنی پرداختند.
وی با اشاره به توانایی ایران و پاکستان در انعقاد قرارداد مبادله ارز و انجام فعالیتهای بازرگانی با استفاده از ارز محلی گفت: معرفی تعرفه های ترجیحی، تدارک تجارت آزاد، حذف تعرفه ها و موانع موجود در مسیر تجارت میان دو کشور می تواند گامهای موثری در افزایش همکاریهای تجاری و سرمایه گذاری میان ایران و پاکستان به حساب آید.
بنی اسدی خاطرنشان کرد: انتقال یکهزار مگاوات برق از ایران به مناطق مرزی ایالت بلوچستان پاکستان در آینده ای نزدیک و همچنین مشارکت در تاسیس نیروگاه انرژی در بندر گوادر ایالت بلوچستان از دیگر فرصتهای همکاری میان دو کشور است.
رسانه های پاکستانی طی روزهای گذشته با اشاره به سفر ˈنواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان به تهران در ماه جاری گزارش دادند: نواز شریف با رییس جمهوری و مقامهای دولت ایران درباره سرنوشت اجرای طرح انتقال گاز از ایران به پاکستان و همچنین امضای قرارداد انتقال یکهزار مگاوات برق از ایران به پاکستان گفت وگو می کند.
روزنامه اردو زبان ˈجنگˈ چشم انداز آتی تکمیل و اجرای طرح خط لوله صلح را از اهداف مهم سفر نواز شریف به تهران دانست و نوشت: مقامات پاکستانی پیشنهاد صادرات برنج و کالاهای دیگر را به طرف ایرانی ارائه کرده و در قبال آن خواستار توسعه تجارت تهاتری با جمهوری اسلامی می شوند.
قرارداد انتقال گاز از ایران به پاکستان سال 1389 (2010 میلادی) امضا شد و براساس آن ؛ قرار است گاز طبیعی ایران از میدان پارس جنوبی در استان بوشهر به بندر نوابشاه در جنوب پاکستان منتقل شود.
این قرارداد گازی به دلیل برنامه نهایی امتداد آن تا هند، «خط لوله صلح» نام گرفته است. ایران قرار است از اواخر سال 1393( پایان 2014 و اوایل 2015 میلادی) روزانه 21 میلیون و500 هزار مترمکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر کند.
آساق** ا.ر ** 1095**1577
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن