تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820846832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت و مجلس باید به شکل عملی با بدحجابی مقابله کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه دامغان:
دولت و مجلس باید به شکل عملی با بدحجابی مقابله کنند خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: معلمان امروز همان رسالت انبیاء الهی را در مقیاسی کوچک‌تر بر عهده دارند و باید بکوشند آینده‌سازان جامعه اسلامی را بر مبنای آموزه‌های اسلامی و قرآنی تربیت کنند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه دامغان که با حضور زاید الوصف مردم دیندار در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری(ره) این عالم وارسته را نمونه‌ای از معلم حقیقی و اسوه و الگویی برای تمامی خادمان علم و دانش و اخلاق اسلامی دانست.
 وی سعادت یا خسران جامعه در آینده را تا حد زیادی در گرو انجام وظیفه صحیح معلمان عنوان کرد و افزود: معلمان امانت‌داران گنجینه‌های آینده‌ساز جامعه ما یعنی فرزندان ایران اسلامی هستند که باید همچون پیامبران الهی با آموزه‌های دینی و عمل نیکوی خود نسلی خداجو و عالم را پرورش دهند.
 حجت الاسلام‌ والمسلمین ترابی خاطر‌نشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص)، ائمه اطهار و علمای بزرگ شیعه همواره در هر زمان و مکانی با تواضع و فروتنی معلمان جامعه بودند و امروز اساتید و معلمان کشور ما نیز باید علاوه بر آموزش علوم با عمل خویش چراغ راه و هادیان دانش‌آموزان باشند.
 مسؤولان حمایت از کارگران را تنها به شعار و سخنرانی خلاصه نکنند
 امام جمعه دامغان با گرامیداشت یازدهم اردیبهشت‌ماه روز کارگر اضافه کرد: در اهمیت و جایگاه این قشر در جامعه همین نکته کافی‌است که رسول گرامی اسلام بر دستان پینه بسته یک کارگر بوسه می‌زند تا با این عمل بزرگ خویش دو پیام را برای نسل‌های بعد از خود بجای گذارد.  خطیب نماز جمعه دامغان پیام اول این عمل پیامبر اکرم را خطاب به مسؤولان دانست و افزود: مسؤولان و کارفرمایان باید بدانند که حمایت از قشر زحمت‌کش کارگران تنها با شعار و سخنرانی مشکلات آنان را حل نمی‌کند بلکه باید با برنامه و در عمل باید از کارگران حمایت شود.
 وی پیام دوم بوسه زدن رسول الله بر دست کارگر را خطاب به کارگران دانست و گفت: خوب کار کردن و داشتن وجدان کاری در تولید و خدمت درس این عمل حضرت محمد(ص) به این قشر است زیرا کار و عمل انسان معرف او و کیفیت کالاهای تولید شده به دست کارگران ما باید معرف عمل یک شیعه حقیقی باشد.
 حجت الاسلام والمسلمین ترابی خاطر‌نشان کرد: البته باید مسؤولان تعادل و عدالت را در حمایت‌ها رعایت کنند تا شرایط به گونه‌ای نشود که بیش از 15 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در دامغان با وجود پرداخت حق بیمه یکسان با دیگر شهرها از داشتن حتی یک کلینیک کامل تحت پوشش تأمین اجتماعی محروم باشند در حالی که در شهرهای اطراف بحمدالله مردم از وجود بیمارستان زیر نظر این سازمان با خدمات رایگان استفاده می‌کنند.
 وی وضعیت تأمین اجتماعی را در شهرستان دامغان نمونه عینی تبعیض و عدم تعادل در تقسیم امکانات برشمرد و افزود: مسؤولان باید پاسخگو باشند که چرا نمایندگی سازمان تأمین اجتماعی در دامغان بعد از گذشت 35 سال از یروزی انقلاب اسلامی همچنان در رتبه سوم قرار دارد و هیچ پیشرفتی نداشته در حالی که پیشرفت‌های امکانات این سازمان در شهرهای همجوار قابل توجه است.
 دولت و مجلس باید به شکل عملی با بدحجابی مقابله کنند
 امام جمعه دامغان در ادامه خطبه‌ها با انتقاد از وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها و برخی دوایر دولتی این مسئله را نشانه رخنه دشمن در افکار و اعتقادات و مراکز آموزش عالی کشورمان دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان ابتدای سال 93 خود به مسؤولان فرهنگی کشور گوشزد کردند که مقابل رخنه‌های فرهنگی دشمن بایستند و برای مقابله با این هجوم چاره اندیشی کنند که بد‌حجابی مصداق بارزی از این رخنه است.
 رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها را موجب ایجاد بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در حیطه عفاف و حجاب و راهبرد اصلی رخنه دشمن عنوان کرد و تأکید کرد: مجلس و دولت باید به این قضیه ورود کنند و با تدبیر و اندیشه به‌شکلی قانونمند با پدیده بدحجابی و رواج ضدارزش‌ها مقابله کنند.
 گفتنی است: قدردانی امام جمعه دامغان از تلاش و جدیت مسؤولان دانشگاه آزاد واحد دامغان جهت برگزاری نماز جمعه و فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم جهت راه‌اندازی دانشکده داروسازی در این مرکز با چندین سال تلاش و تقدیر از همکاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در موضوع تأسیس دانشکده داروسازی و تأکید بر لزوم صدور مجوز نهایی راه‌اندازی این دانشکده بدون اتلاف وقت از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب


۱۳۹۳/۲/۱۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن