تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820304530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست رییس جمهور لبنان از ایران، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درخواست رییس جمهور لبنان از ایران، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سوریه بیروت - ایرنا - « میشل سلیمان» رییس جمهور لبنان با بیان اینکه « سیاست لبنان خویشتنداری نیست بلکه بی طرفی در قبال بحران های درمنطقه است» گفت که از ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) می خواهیم این سیاست را بپذیرند.


به گزارش ایرنا ، میشل سلیمان روز جمعه در دیدار با سفرا و دیپلمات های لبنانی که « جبران باسیل» وزیرخارجه این کشورهم حضور داشت، همچنین از دولت سوریه خواست که اجازه ندهد گروه های لبنانی در امور این کشور دخالت کنند.
وی افزود: دنیا باید سیاست بی طرفی لبنان را بپذیرد و دمشق در درجه اول و همچنین ایران ، کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) و اروپایی نباید دخالت گروه های لبنانی در امور سوریه را قبول کنند.
رییس جمهورلبنان اضافه کرد: هیچ طرفی نباید لبنانی ها را به دخالت در امور سوریه تشویق کند و همه باید تلاش کنند تا منطق اعتدال درمقابل تندروی و دموکراسی درمقابل جریان هایی که رای دیگران را نمی پذیرند، پیروز شود و این سیاست را تشویق کنند.
میشل سلیمان تصریح کرد: ما با سوریه روابط دیپلماتیک و بر ادامه روابط ممتاز خود با سوریه و همه طرف ها در این کشور تاکید داریم اما باید در توافق های بین دو کشور بازنگری شود.

** رییس جمهور لبنان، انتخاب لبنان باشد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رییس جمهور آینده لبنان باید ملی و انتخاب لبنان باشد ، گفت که رییس جمهور جدید باید در مهلت قانونی انتخاب و لبنان از گزینه« خلاء سیاسی» دور شود.
رییس جمهور لبنان به حد نصاب نرسیدن جلسات پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهور جدید را غیرقانونی و غیردموکراتیک خواند و ابراز امیدواری کرد که این روند در جلسات بعدی متوقف شود.
میشل سلیمان با بیان اینکه مخالف دخالت خارجی در انتخاب رییس جمهور لبنان است، گفت: روسای جمهوری لبنان ، انتخاب لبنان هستند و نامی از خارج نمی رسد و بلکه کشورهای دیگر لبنانی ها را بر انتخاب رییس جمهور در موعد قانونی تشویق می کنند و ما انتظار داریم از آنها فقط در این خصوص بشنویم.
وی افزود: اگر امروز شاهد دخالت کشورهای خارجی در کشوری هستیم دلیل آن نبود دموکراسی در آن کشور است.

** بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان
رییس جمهوری لبنان با بیان اینکه بحران سوریه حدود 7 میلیارد و 50 هزار دلار بر لبنان خسارت مالی وارد کرده است ، خواستار کمک های بین المللی دراین خصوص به لبنان شد و بر ضرورت اعمال فشار بر بانک جهانی برای پرداخت وام به لبنان هم تاکید کرد.
میشل سلیمان اتخاذ تصمیم های قوی بین المللی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان سوری به لبنان و بازگرداندن پناهجویانی که تاکنون وارد لبنان شده به اماکنی امن در داخل سوریه خواستار شد و از سفرای لبنان خواست در این باره با کشورهای میزبان خود تماس برقرار کنند.
وی تاکید کرد که کشورهای جهان باید در تحمل رنج های ناشی از بحران سوریه بویژه مسئله پناهجویان سوری سهیم باشند.
سلیمان همچنین بر مخالفت خود با دادن تابعیت لبنانی به 400 هزار پناهجوی فلسطینی و اقامت دایم یک میلیون و 500 هزار پناهجوی سوری در لبنان مخالفت کرد.

** راهبرد دفاعی
رییس جمهوری لبنان با تاکید به اینکه ارتش لبنان باید به سلاح مورد نیاز دست یابد زیرا تنها طرف مسئول دفاع از لبنان است ، گفت که با تصویب راهبرد دفاعی این هدف محقق و روند استفاده مقاومت از سلاح مشخص می شود.
میشل سلیمان با ابراز خرسندی از تصمیم عربستان سعودی برای کمک به تجهیز ارتش لبنان، افزود: با همکاری جامعه جهانی می توانیم سلاح را در ارتش محدود کنیم و قطعنامه های بین المللی در این زمینه و خلع سلاح گروه ها وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد که تصویب راهبرد دفاعی به بهبود شرایط در لبنان برای مبارزه با جاسوسی ، تروریسم و پولشویی کمک می کند.
رییس جمهوری لبنان بر حل عادلانه و همه جانبه نزاع عربی – اسراییلی تاکید کرد.
میشل سلیمان همچنین تاکید کرد که از این پس به لبنانی های خارج از این کشور « مهاجر» گفته نشود زیرا آنها لبنانی هستند وباید در اداره و پیشرفت لبنان نقش آفرینی کنند و بتوانند در تعیین سرنوشت لبنان سهیم باشند.

** آخرین توصیه های سلیمان
وی که در پایان دوره 6 ساله ریاست جمهوری خود و کمتر از یک ماه دیگر باید قصر ریاست جمهوری لبنان (بعبدا) را ترک کند و با تمدید آن مخالفت کرده است، خواستار تصویب قانون جدید اتخابات ، انتخاب رییس جمهوری ، قانون تمرکززدایی ، ادامه گفت وگوهای ملی ، بازنگری در قانون اساسی ، ترسیم مرزها، خلع سلاح گروه های فلسطنی مقیم لبنان درخارج اردوگاه ها، التزام همه طرف ها به اعلامیه بعبدا، به نتیجه رسیدن دادگاه بین المللی پرونده ترور « رفیق حریری» و تصویب راهبرد دفاعی در دولت و مجلس لبنان شد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن