تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815323994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران به‌ هاب انرژي منطقه تبديل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۲۴ق.ظ)
وزير نيرو خبر داد: ايران به‌ هاب انرژي منطقه تبديل مي‌شود چيت‌چيان گفت: در سال گذشته 11 ميليارد کيلووات ساعت صادرات برق داشتيم و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، ايران به‌صورت هاب انرژي منطقه تبديل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، "حميد چيت‌چيان" درباره آخرين وضعيت ظرفيت نصب شده نيروگاهي ايران، اظهار داشت: ظرفيت نصب شده نيروگاهي کشور هم‌اکنون به 70 هزار و 440 مگاوات رسيده است که با اين ميزان ظرفيت نيروگاهي، رتبه 14 جهان را از آن خود کرده‌ايم.
وي افزود: باوجود تمام تحريم‌ها، با تکيه بر لطف خدا و استفاده از تمام ظرفيت‌هاي داخلي، برقي با اطمينان و با کيفيت به مردم عرضه مي‌کنيم.
وزير نيرو با اشاره به جايگاه ايران پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در صنعت برق، يادآور شد: حدود 30 سال پيش، ساختن نيروگاه به‌وسيله متخصصان داخلي افسانه محسوب مي‌شد و حتي طراحي و اجرا و بهره‌برداري از نيروگاه‌ها، پست‌هاي برق و خطوط انتقال به‌وسيله خارجي‌ها انجام مي‌شد اما هم‌اکنون طراحي و اجرا و بهره‌برداري از اين تاسيسات به‌وسيله صنعت‌گران ايراني صورت مي‌گيرد.
وي ادامه داد: هم‌اکنون نه‌تنها شرکت‌هاي ايراني در احداث نيروگاه‌هاي حرارتي و آبي توانمند هستند، بلکه پروژه‌هاي بسياري در خارج از کشور انجام مي‌دهند و توانمندي‌هاي قابل‌توجهي در صنعت برق کسب کرده و به جز موارد نادري، بخش بزرگي از تاسيسات صنعت برق را در داخل کشور توليد مي‌کنيم.
چيت‌چيان با اشاره به بازديد روز چهارشنبه مقام معظم رهبري از کارخانه‌هاي گروه مپنا، گفت: بيش از يک‌سوم نيروگاه‌هاي کشور به‌وسيله اين گروه ساخته شده است و در ساخت توربين‌هاي گازي جزو شش کشور توليدکننده جهان هستيم و از نظر حجم توليد در مقام پنجم قرار داريم.
وي درباره صادرات خدمات فني و مهندسي صنعت آب و برق، گفت: 46 شرکت ايراني در 40 کشور جهان مشغول احداث نيروگاه‌هاي حرارتي و آبي، اجراي خطوط انتقال، پست، تعمير و نگهداري و بازسازي نيروگاه‌ها، احداث شبکه فاضلاب و تصفيه‌خانه‌ها و صدور تجهيزات مربوط به صنعت آب و برق هستند.
وزير نيرو با بيان اينکه هم‌اکنون يک نيروگاه بزرگ در تاجيکستان ساخته شده و به بهره‌برداري رسيده است، اظهار داشت: در سريلانکا در حال احداث دو سد و نيروگاه بزرگ هستيم و در قاره آفريقا نيز حضور داريم.
وي کشورهاي عراق، سوريه و عمان را جزو شرکت‌هايي که پيمانکاران ايراني در حال احداث نيروگاه در آنها هستند، بيان کرد و افزود: همچنين جمهوري اسلامي ايران در بازسازي نيروگاه‌هاي کشورهاي اندونزي، سوريه و پاکستان سهيم است.
چيت‌چيان تصريح کرد: مشتريان ما در خارج از کشور وقتي قابليت‌هاي شرکت‌هاي ايراني را مي‌بينند، متوجه استاندارد بالاي کار ايرانيان مي‌شوند.
وي ظرفيت‌سازي در صنعت برق پس از انقلاب اسلامي را يکي از کارهاي بزرگ وزارت نيرو دانست و گفت: وزارت نيرو بيش از 100 شرکت مشاوره‌اي، پيمانکاري و سازنده تجهيزات در صنعت برق ايجاد کرد و پس از رشد و بالندگي اين شرکت‌ها به بخش خصوصي واگذار شد.
به‌گزارش روابط عمومي وزارت نيرو ، چيت چيان با بيان اينکه به چهار کشور عراق، پاکستان، افغانستان و ترکيه صادرات برق، از ترکمنستان واردات و با کشورهاي آذربايجان و ارمنستان تبادل برق داريم، گفت: در سال گذشته 11 ميليارد کيلووات ساعت صادرات برق داشتيم و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، ايران به‌صورت هاب انرژي منطقه تبديل مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن