تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818947315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمنای زمینی، اجابت آسمانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تمنای زمینی، اجابت آسمانی اصفهان-ایرنا- امشب لیلة الرغائب شب آرزوها است، شبی که زمینیان جبین برخاک می سایند و تمنای خود را از افلاکیان می جویند.


به گزارش ایرنا، امشب اولین شب جمعه ماه رجب است که لیله الرغائب( شب آرزوها) نام دارد.
در این شب هزاران فرشته به زمین می آیند تا اجابت کنند تمنا و آرزوهای زمینیان را، که امشب درهای رحمت خدا به روی همه باز است.
پیامبراکرم (ص) می فرماید: از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید، ماه رجب ماه امت من است، در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است.
در اعمال شب لیله الرغائب چنین آمده است:
روز پنجشنبه اول آن ماه روزه گرفته شود و چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود.
چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکرˈ اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آلهˈ گفته شود.
پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر ˈسبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروحˈ گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر ˈرب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظمˈ به زبان آید.
دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر ˈسبوح قدوس رب الملائکة والروحˈ گفته شود.
در روایت به نقل از پیامبر اکرم صلوات الله علیه در فضیلت این نماز آمده است: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد.
پس او به آن فرد می گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.
میّت می پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوییده ام.
آن زیباروی پاسخ می دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی، امشب به نزد تو آمده ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم، وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.
قدر امشب را بدانیم و از فضیلت هایش بهره بریم که فردای آن همراه است با نام حضرت مهدی (عج) .
گ/8114/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن