تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820770433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ولی فقیه درکردستان:شهیدان مطهری و البوطی خدمات شایانی به اسلام کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده ولی فقیه درکردستان:شهیدان مطهری و البوطی خدمات شایانی به اسلام کردند سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: علامه شهیدان مطهری و رمضان البوطی ، خدمات قابل توجهی به اسلام کرده و زندگی خود را صرف تبلیغ و ترویج دین کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمینˈسید محمد حسینی شاهرودیˈ روز پنج شنبه در همایش ˈراه ماندگارˈ گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری و علامه شهید البوطی در سنندج افزود: این دو شهید بزرگوار در تمام دوران زندگی خود هیچگاه از بیان حق کوتاهی نکرده و در برابر دشمنان اسلام با تمام قوا ایستادند.
وی گفت: این دو شهید همواره در مقابله با گره ها،و فرقه های انحرافی نقش هدایت گری خود را به درستی ایفا کرده، و حاضر به عقب نشینی نشدند و با تمام توان در جهت توسعه و گسترش اسلام تلاش کردند.
نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با بیان اینکه شهید مطهری یکی از بزرگترین معماران بنای فکری نظام اسلامی به شمار می رود اظهار کرد: بی تردید کتاب و گفتارهایی که این نظریه پرداز اسلامی به آن پرداخته برای جامعه اسلام، حیاتی و چاره ساز خواهد بود.
وی افزود: تالیفات، روش و شیوه زندگی و استدلال این استاد و دانشمند بزرگ اسلامی به اندازه ای عظیم و بزرگ است که با گذشت زمان نه تنها کهنه نمی شود بلکه همانند علوم دینی نیاز نسل جدید بیش از پیش به خدمات این بزرگوار احساس می شود.
به گفته وی، شهید رمضان البوطی نیز در محیط دانشگاهی و در مساجد با بصیرت افزایی و روشنگری خود، خدمات ارزنده و قابل توجهی به جهان اسلام کرد.
حجت الاسلام حسینی شاهرودی اظهار کرد: این دو شهید بزرگوار همانگونه که در زمان حیات خود خدمات شایان توجهی به اسلام کردند، شهادت آنان نیز به همان میزان در گسترش اسلام تاثیرگذاربوده و نامشان برای همیشه در تاریخ اسلام می درخشد.
امام جمعه موقت سنندج نیز در این همایش با بیان اینکه علم یکی از رحمت های الهی است و خداوند خود به قلم قسم خورده افزود: علمی می تواند جلوه ای از رحمت الهی باشد، که بصیرت آفرین و تقوا آفرین بوده، و جوابگوی نیازهای روز بشر باشد.
ماموستا ˈمحمد امین راستیˈ با اشاره به اینکه در وجود انسان دو گرایش مثبت و منفی یا دو نیروی رحمانی و شیطانی وجود دارد گفت: در صورتی که علم انسان با اسلام ناب محمدی(ص) و شریعت اسلام منطبق باشد، می تواند در درون خود دنیایی را بوجود آورده و تحولات مثبتی را ایجاد کند.
به گفته وی شهید البوطی تنها بدلیل اینکه گوینده کلمه لااله الا ا... و محمد رسول ا... بود و ایمان و اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی(ص) داشت به دست تکفیری ها در سوریه به شهادت رسید.
امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه سکوت در مقابل جریان های افراطی و تکفیری ها به هیچ عنوان جایز نیست افزود: سکوت در مقابل این فرقه ها منجر به نابودی علما و روحانیان برجسته ما خواهد شد.
همایش راه ماندگار گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و علامه شهید محمد سعید رمضان البوطی روحانی برجسته سوری، روز پنج شنبه با حضور جمعی از علما، مدرسان، طلاب و روحانیان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد.ک/2
7348/533/640
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن