تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820247053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارشاد خانه فرهنگ ایثار و مقاومت را افتتاح کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > ادیبات ایران امروز در نمایشگاه کتاب تهران؛
وزیر ارشاد خانه فرهنگ ایثار و مقاومت را افتتاح کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت را در ضلع جنوبی مصلی بزرگ امام خمینی(ره)، محل برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت با حضور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مصلی تهران، خانه فرهنگ ایثار و مقاومت را افتتاح کرد. در غرفه مربوط به خانه فرهنگ ایثار و مقاومت، چهار میز تخصصی مختص ایثارگران، بانوان، نوجوانان و جوانان و ایثارنویسان و ایثارپژوهان تدارک دیده شده که در هر یک از آنها از عموم بازدیدکنندگان برای درج جمله یا عبارتی با مفهوم ایثار در کتابی که قرار است منتشر شود، دعوت می‌شود. به همین منظور طرح تدوین کتاب «فرهنگ ایثار» اولین کتاب مردمی جهان به مرحله اجرا درآمده است. عنوان کتاب، «فرهنگ ایثار» نویسنده آن، مردم ایران‌زمین و ناشر آن، خانه فرهنگ ایثار و شهادت است. سعید الفتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در سخنانی هدف از ایجاد خانه فرهنگ ایثار و مقاومت را در نمایشگاه کتاب تهران برای اولین بار، ترویج این فرهنگ در جامعه و به صورت مردمی عنوان کرد و گفت: ما سعی داریم با حضور همه اقشار مردم و در محیطی بی‌آلایش و غیررسمی فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم. به گفته وی، چهار میز گفتمان ایثار و شهادت که در محل غرفه مربوطه ایجاد شده است، در دو شیفت کاری از 11 تا 12 صبح و 5 تا 6 بعد از ظهر اقدام به برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با حضور کارشناسان و نیز آحاد مردم می کند. الفتی افزود: ما سعی کرده‌ایم وجهه مردمی ایثار و مقاومت را در این فضا نشان دهیم و این تلقی اصلاح شود که گویا ایثارگران فقط آنهایی هستند که در دوران دفاع مقدس فداکاری کرده اند. ایثار یک فرهنگ ملی و اسلامی است که ما هم قصد داریم آن را توسعه دهیم. در ادامه این نشست، بیانیه رسالت فرهنگ ایثار و مقاومت قرائت شد که در آن از ایثار به عنوان عالی‌ترین فرهنگ انسانی که ریشه در فطرت او دارد، یاد شده بود. این بیانیه همچنین خواسته هایی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرده بود که به شرح زیر است: 1- خانه فرهنگ ایثار و مقاومت نهادینه شده و مکان دائمی برای حضور آحاد ملت مخصوصا جوانان باشد. 2- مجموعه برنامه های پیشنهادی، اساسنامه و اقدامات زیرساختی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت به عنوان یکی از برنامه های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت قرار گیرد. 3- با حضور «خانه فرهنگ ایثار و مقاومت» در سایر نمایشگاه های کشوری و استانی مساعدت شود. 4- با حمایت مسئولان ذیربط زمینه ایجاد کرسی های نظریه پردازی، نشست های تخصصی و تشکیل کمیته های فکری برنامه ریزی در طول سال فراهم و اجرایی شود.


۱۳۹۳/۲/۱۱ - ۱۳:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن