تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815128455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرده افشانی و حساسیت های بهاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گرده افشانی و حساسیت های بهاری خمین - ایرنا - با آغازفصل رویش سبزه ها، وزش باد بهاری شکوفه انواع گلها و درختان را درفضا پراکنده و حشرات با گرده افشانی حساسیت را برای برخی به ارمغان می آورد و آنها با خارش چشم و آبریزش بینی ونهایت تورم و قرمزی بدن، نگران می کند.


به گزارش ایرنا، بهار فصل آلرژی ها و حساسیت هاست و بسیاری از بیماران به خاطر آبریزش شدید، عطسه های پی در پی و خارش های پوستی در این فصل مجبور می شوند درمانهای شیمیایی و گیاهی را تجربه کنند.
بسیاری از مردم در درمان آلرژی ناموفق هستند و درد و رنج زیادی را تحمل می کنند تا جایی که در موارد اورژانسی به مرگ نیز منجر خواهد شد در صورتی که می توان با یک تزریق ساده از عوارض آن جلوگیری کرد.
پزشک متخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان خمین درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری جمهوری اسلامی معتقد است، حساسیت به دو دسته، فصلی یا دائمی تقسیم می شود که برخی افراد به علت گرده افشانی گیاهان ودرختان مبتلا به آلرژی می شوند.
دکترˈ ملیحه یاوریˈ افزود: برخی افراد هنگام گرده افشانی درختان گردو، چنار و یا علفهای هرز دچار حساسیت شده و بدنشان علایم آلرژی را بروز می دهد.
وی اظهارداشت: در حساسیت دائمی فرد به گردوغبار، پرز و موی حیوانات خانگی از جمله گربه واکنش نشان می دهد که با عاری کردن محیط از این عوامل؛ زندگی برای فرد مبتلا راحت تر امکان پذیر است.
دکتر یاوری افزود:آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه های مکرر، قرمزی و تورم پلک، خارش گلو و گوشها، تنگی نفس و گرفتگی بینی از جمله علائم آلرژی بهاری است.
پزشک متخصص گوش، حلق و بینی خمین گفت: رعایت تغذیه سالم یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با آلرژی است. ر یاوری، به عواملی محیطی وژنتیکی حساسیت فصلی اشاره کرد وبه این افراد توصیه کرد، با شروع فصل بهار پنجره اتاق خود را درساعات هفت صبح و هفت شب که هنگام گرده افشانی گلها و درختان است ببندند تا بیماری آنان تشدید نشود.
بسیاری از اوقات تشخیص سرماخوردگی از آلرژی بسیار سخت است، زیرا علایم هردو می توانند شبیه به هم باشند، اگر علائم سرما خوردگی بیش از دو هفته طول کشید به احتمال زیاد دچار آلرژی شده اید.
وی درباره تفاوت آبریزش بینی در سرماخوردگی و حساسیت فصلی اظهار داشت: سرماخوردگی عامل ویروسی است و تب از نشانه آن می باشد که با طولانی شدن مدت زمان بیمار، نیازمند به مراجعه پزشک است اما در آلرژی، بیمار مدت زمان بیشتری با بیماری دست و پنجه نرم می کند.
وی گفت: مخاط بینی و سینوس های فرد مبتلا به آلرژی ، در مقابل میکروبها ضعیف است و احتمال عفونی و چرکی شدن سیونس ها 60 درصد بیشتر ازسایر افراد است.
این پزشک معالج درباه درمان با داروهای گیاهی، برای آلرژی بهاری، سیاه دانه را اثربخش دانست وبیان داشت: روغن این گیاه دارویی در بینی فرد مبتلا، علائم آلرژی را کم اثر می کند.
وی درباره مواد خوراکی و غذایی آلرژی زا نیز گفت: ثابت شده است تغذیه مهمترین عامل در کاهش آلرژی است و مصرف ویتامین گروه B، مصرف انواع غلات ، سبزیهای تیره و تازه، گروه ویتامین C و لبنیات تازه توصیه می شود.
پزشک متخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان خمین گفت: مصرف غذاهای فست فود ، سوسیس و کالباس بیماری آلرژی را تشدید می کند.
دکتر یاوری،ورزش ،چای سبز، خواب مناسب از دیگر عوامل کاهش دهند آلرژی بهاری در بین افراد مبتلا است.ک/4
2482 /555
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن