تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806379331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مسوول: میانگین خاموشی برق برای هر شهروند مشهدی کمتر از یک دهم کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مسوول: میانگین خاموشی برق برای هر شهروند مشهدی کمتر از یک دهم کشور است مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع برق مشهد گفت: بدنبال اقدامات انجام شده هم اکنون شاخص میانگین خاموشی برق برای هر شهروند در کلانشهر مشهد، کمتر از یک دهم کشور است.


علی سعیدی شب گذشته در مراسم روز ایمنی و صنعت برق در جمع مهندسان برق خراسان رضوی افزود: هم اکنون متوسط خاموشی هر مشترک در مشهد 78 دقیقه در سال است، درحالی که میانگین این شاخص در کل کشور هزار دقیقه می باشد.
وی اظهار داشت: متوسط خاموشی هر مشترک در سال یک پارامتر جهانی است و کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن به ترتیب این شاخص را به 12 و پنج دقیقه در سال کاهش داده اند.
به گفته ویٰ، این در حالی است که 50 درصد از یک هزار دقیقه متوسط خاموشی در سطح کشور به صورت خواسته و برنامه ریزی شده استٰ، یعنی ما برق را قطع می کنیم تا اشکالات شبکه را رفع کنیم و 50 درصد به صورت ناخواسته یعنی بر اثر عواملی مانند باد و طوفان رخ می دهد.
وی بیان کرد: یک ساعت قطعی برق باعث محروم شدن خانوارهای زیادی از نعمت برق شده و در صنایع نیز ضررهای اقتصادی بسیاری بدنبال دارد.
سعیدی کارکردن با خط سرد را از علل مهم بالا بودن متوسط خاموشی در کشور عنوان کرد و افزود: دست کشیدن از روش های سنتی مهم ترین راهکار است، یعنی با ترویج و راه اندازی خط گرم می توان از خاموشی ها کاستٰ، چراکه بدون قطع برق شبکه می توانیم تعمیرات را در شبکه انجام دهیم.
مدیر عامل شرکت توزیع برق مشهد ادامه داد:کار با خط گرم یکی از اقدامات شرکت توزیع برق مشهد در راستای کاهش خاموشی ها از سال 89 تاکنون بوده است و در این راستا تجهیزات مربوطه از کشور برزیل خریداری شده است .
وی راه اندازی خط گرم در سطح کشور را نیازمند یک اقدامی جهادی توام با جسارت مهندسان برق دانست که در مدت بین دو تا سه سال قابل عملیاتی در سطح کشور است.
سعیدی بیان کرد: نیمی از خاموشی های ما که به دلیل حوادث غیرمترقبه رخ می دهد نیز راهکار دارد، زیرا برخی از کشورها از ما بیشتر باد و طوفان دارند ولی این موضوع را چاره اندیشی کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون اغلب شبکه های برق در کشور ما هوایی است و زمینی کردن آن به خاطر نبود توان اقتصادی و توان مهندسی لازم امکان پذیر نیست ، لذا روکش کردن سیم ها از راهکارهای مهم در این زمینه به شمار می رود.
او روکش دار کردن سیم های برق در مشهد را از دیگر اقدامات ذکر کرد و افزود: با بهره گیری از سیستم خط گرم، هم اکنون روزانه 100 گروه عملیاتی مشغول تعویض سیم های بدون روکش هستند، درحالی که هیچ برقی قطع نمی شود و مردم متوجه آن نمی باشند.
وی با اشاره به چشم انداز صنعت برق در جهان در سالهای 2015 و 2050 گفت: بر اساس این چشم انداز اگر کشوری بخواهد به حیات اقتصادی خود ادامه دهد باید سه هدف را در حوزه برق مد نظر داشته باشد.
وی ادامه داد: این اهداف شامل قابلیت اطمینان جدی شبکه برق، هوشمند سازی شبکه برق و کاهش لطمات به محیط زیست برای تولید برق می باشند.
به گفته وی، در حال حاضر دو میلیارد نفر در جهان از نعمت برق یا برخوردار نیستند و یا کم برخوردارند.
وی در پایان با انتقاد از وضعیت موجود صنعت برق گفت: طبق پیش بینی های انجام شده صنعت برق ایران در عرض چند سال آینده فقط پاسخگوی روشنایی استٰ و این برق توان حمایت از صنعت و اقتصاد را ندارد.
7487/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن