تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815698274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تردید آمریکا در تحریم های بی اثر علیه روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تردید "آمریکا" در تحریم های بی اثر علیه روسیه
روز دوشنبه کاخ سفید دور جدیدی از تحریم های خود را علیه هفت شخصیت دولتی روسیه اعمال کرد .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری مارکت اوراکل ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای با اشاره به تحریم های ضدروسی دولت آمریکا نوشت : این تحریم ها با توجه به چگونگی طراحی آنها می تواند کاملا بی تاثیر باشد  چرا که اقتصاد روسیه با بسیاری از کشورهای غربی به یکدیگر گره خورده است . 

فلسفه اعمال تحریم علیه کشوری این است که اقدامات کشور هدف به قدری نامناسب باشد که غیرقابل پذیرش و تحمل باشد . کشور مورد تحریم از این جهت برای این سیاست انتخاب شده که نمی توان با آن واردجنگ نظامی شد چرا که حمله نظامی به آن علاوه بر هزینه های سنگین ،‌می تواند در نهایت به شکست بینجامد . 


در ادامه این مقاله آمده است : هدف اصلی اعمال تحریم ، وادار کردن کشوری به تغییر رفتار باایجاد فشار اقتصادی است . این تحریم ها در صورتی که فشار اقتصادی را  برای دولت آن تحمیل کند به معنای نتیجه بخش بودن آن است . این در حالی است که فشار آنها نباید به اندازه ای باشد که کشور مورد تحریم را متقاعد سازد که وارد شدن به جنگ بهتر از تسلیم شدن در برابر خواسته های کشور تحریم کننده است . 


در جولای سال 1941 هنگامی که ژاپن به هند و چین حمله کرد ،‌ایالات متحده تمامی دارایی های این کشور را بلوکه کرد . این تحریم ها از این نظر که تا 90 درصد از درآمدهای تجاری ژاپن را از بین برد ، مفید و موثر محسوب می شود اما نه تنها موجب عقب نشینی ارتش توکیو از هند و چین نشد بلکه منجر به حمله دیگری از سوی ژاپن به پایگاه های ارتش آمریکا در هاوایی گردید . 


مثال دیگری برای تحریم های ناموفق از سوی آمریکا ، ایران است  . آمریکا از طریق اعمال تحریم علیه حکومت ایران تلاش می کند تا تصوراتی را که در مورد برنامه هسته ای آن دارد ،‌ اثبات و از بین ببرد . حتی در این موردنیز تحریم نتوانسته نتیجه مطلوبی که موردنظر واشنگتن است بدست دهد . بعلاوه اینکه جمهوری اسلامی موفق شده است پس از سالها تحریم های سنگین روش های دور زدن آنها را بیابد . 


نویسنده این مقاله تصریح کرد  : تحریم علیه کشورهای مختلف رویکرد و دستاوردهای مختلفی به همراه دارد . بدیهی است مورد تحریم قرار دادن ابرقدرتی نظیر روسیه شرایط متفاوتی از اعمال تحریم علیه یکی از کشورهای آفریقایی را بوجود می آورد . 


این تفاوت از این جهت است که پاسخ نظامی از سوی کشوری مانند روسیه به تحریم ها به راحتی قابل پیش بینی می باشد . مسکو همچنین قادر است با بلوکه کردن دارایی های مقامات غربی در بانک های روسیه با تحریم ها مقابله به مثل کنند . 


کارخانجات و شرکت های مهم و فراوانی از کشورهای غربی در روسیه مشغول به تجارت هستند و حجم گسترده ای از ابزارآلات ، کارخانه ها ، حساب های بانکی و .. خود را در این کشور دارند . مسکو همچنین قادر است صادرات نفت و گاز خود به کشورهای اروپایی  و آمریکا را قطع کند . 


نکته حائز اهمیت این است که تحریم در مورد روسیه از این جهت نیز بی تاثیر و ناپایدار است چرا که مسکو گزینه های فراوان و مهمی برای تلافی کردن تحریم ها روی میز خود دارد . 


این پایگاه خبری در ادامه مقاله خود تاکید کرد : حجم گسترده ای از ذخایر ارزی روسیه و نیز اموال و سرمایه های دولتی این کشور در بانک های داخلی آن نگهداری می شود بنابراین بلوکه شدن سرمایه های روسی در غرب تاثیر چندانی نخواهد داشت . 


واکنش افرادی نیز که در داخل روسیه توسط کاخ سفید تحریم شده اند ،‌ کاملا سرد و بدون اهمیت است چرا که آنان بخوبی می دانند با مورد تحریم واقع شدن ممکن است بخشی از سرمایه های خود رااز دست بدهند اما در عوض صاحب محبوبیتی بی نظیر در داخل کشور خواهند شد . 


این تحریم ها  علیه روسیه از منظر بین المللی نیز بی تاثیر و از پیش شکست خورده هستند . ایالات متحده به احتمال فراوان با تشدید تحریم های خود علیه روسیه تهدید نظامی از سوی مسکو علیه دولت و کشور آمریکا را برای خود ایجاد می کند . 


چنانچه روسیه تصمیم بگیرد که حمله ای نظامی به اوکراین داشته باشد دوگزینه بیشتر پیش روی آمریکا باقی نمی ماند : یا اوباما باید از موضع خود عقب نشینی کرده و شکست خود در برابر پوتین را اعلام نماید و یا اینکه بطور ناخواسته و در حالی که ارتش خود را در کشورهای مختلفی در دنیا پراکنده کرده است ، به جنگ دیگری در اوکراین _ علیه روسیه _ وارد شود . 


در حقیقت آمریکا برای جبران اشتباه نخست خود _ اعمال تحریم علیه روسیه_ هزاران اشتباه دیگر را مرتکب شود و در مردابی که خود با دستان خود ایجاد کرده غرق شود . بنابراین می توان نتیجه گرفت که تحریم های آمریکا علیه روسیه نمی تواند به تغییر رفتار مسکو منجر شود . این تحریم ها بیشتر به این منظور طراحی و اعمال شده که در اذهان عمومی وانمود کند که کاخ سفید تلاش می کند رفتار کرملین را تغییر دهد ، حتی اگر تاثیری نداشته باشد !






انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن