تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820935262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحریم های روسیه علیه آمریکا و اتحادیه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تحریم های روسیه علیه آمریکا و اتحادیه اروپا


رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور، برخی تحریم‌ها را علیه آنها تدوین کرد، پوتین تاکید کرد، روسیه درباره شرکت‌هایی که در فدراسیون روسیه، از جمله بخش انرژی فعالیت دارند اقداماتی اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت، دولت روسیه در پاسخ به تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا برخی تحریم‌ها را علیه این دو تدوین کرده اما وی هنوز مجوز اعمال آنها را صادر نکرده است.

پوتین در گفتگو با خبرنگاران گفت، به نظر وی هنوز نیازی به اعمال این اقدامات تلافی‌جویانه نیست.
پوتین


با این حال، وی افزود، اگر اقدامات آمریکا و اروپا ادامه یابد، روسیه قطعا درباره شرکت‌هایی که در فدراسیون روسیه و در بخش‌های اصلی اقتصاد این کشور و از جمله بخش انرژی فعالیت دارند اقداماتی اتخاذ خواهد کرد.

وی گفت امیدوار است، نیازی نباشد روسیه به اقدامات تلافی‌جویانه متوسل شود.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز دیروز در واکنش به توقف صدور روادید ژاپن برای اتباع روسیه، گفت: «تصمیم توکیو مبنی براعمال تحریم روادید علیه شماری از شهروندان روسیه ناامیدی مسکو را به همراه داشته و بی پاسخ نخواهد ماند. واضح است که این اقدام نسنجیده تحت تاثیر فشارهای خارجی و برخلاف اظهارات توکیو مبنی براهمیت توسعه روابط با روسیه صورت گرفته است.»
 
لوکاشویچ

  لوکاشویچ تأکید کرد که زبان تحریم نتیجه معکوس در پی دارد و به کاهش تنش در اوکراین کمکی نمی‌کند و افزود: « تلاش ژاپن برای اعمال فشار به هیچ صورت اجازه نمی‌دهد تنش در اوکراین کاهش یابد.»

اتحادیه اروپا نیز در اقدامی مشابه تصمیم گرفت ۱۵ تبعه روس و اشخاص طرفدار روسیه را به دلیل بحران در اوکراین به فهرست تحریم‌های خود اضافه کند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا همزمان با انتشار بیانیه‌ای از سوی کاخ سفید مصادف شد که در آن آمریکا با اعمال دور سوم تحریم‌های خود، هفت مقام ارشد روس و ۱۷ شرکت مرتبط با «حلقه نزدیکان» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را هدف قرار داده بود.

درهمین حال، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از تحریم‌های آمریکا گفت:«پاسخ مسکو اثری دردناک برای واشنگتن خواهد داشت.»

تنش‌ها بین قدرت های غربی و مسکو پس از آن شدت گرفت که کریمه از اوکراین اعلام استقلال کرد و در پی همه پرسی ۱۶ مارس و رأی موافق نزدیک به ۹۷ درصد از مردم، این منطقه به طور رسمی به روسیه پیوست؛ بیش از ۸۳ درصد از مردم این منطقه در همه پرسی شرکت داشتند.


چهار شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن