تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820787773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز پخش سراسری سه آلبوم موسیقایی حوزه هنری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
آغاز پخش سراسری سه آلبوم موسیقایی حوزه هنری
مركز موسیقی حوزه هنری طی روزهای آینده پخش سراسری سه آلبوم تازه تولید شده در این مرکز را آغاز می کند.



به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم موسیقی« دیبا» یكی از سه آلبوم یاد شده است كه به خوانندگی مرتضی شنبه زاده و  اشعار محمد باقر محب، در یازده قطعه تولید و در دستگاه های ماهور، نوا، شور، شوشتری و دشتی نواخته شده‌اند.

«انتظار» و «گذشت روزگار» در دستگاه ماهور (برگرفته از قطعه قدیمی شوشتر)، «به یاد گذشتگان»، «چهار مضراب لیلی و مجنون»و «چهار مضراب شور» از ساخته های یوسف سابی زا، ساز و آواز گوشه های محلی شوشتر، «ادامه ساز» و «آواز دالدار» در دستگاه دشتی (برگرفته از قطعه قدیمی شوشتر)،«بهار شوشتر» در دستگاه شور (برگرفته از قطعه قدیمی شوشتر)، «سایه كنار» در دستگاه شوشتری (برگرفته از قطعه قدیمی شوشتر)، «آرام جان» در دستگاه نوا (برگرفته از قطعه قدیمی شوشتر) قطعات این آلبوم موسیقی را تشكیل می دهند.

آلبوم موسیقی «ویر» به خوانندگی و آهنگسازی زنده یاد مسعود بختیاری (بهمن علاء الدین) و سرپرستی و تنظیم ارژنگ سیفی زاده و تهیه كنندگی مركز موسیقی حوزه هنری شامل قطعات «ابوالقاسم خان»، «آواز كوگ نازنین»، «تصنه كوگ نازنین»، «گرفكار»، «صیادی»، «بازفت»، «ناسازگاری»، «آواز كوگ خوشخون»، « دراو»، «بیچیل مال» و «بنگ باو»، 11 قطعه موسیقی آلبوم «ویر» را تشكیل می دهند.

سومین آلبوم موسیقی كه به زودی علاقه مندان شاهد توزیع آن خواهند بود «هوای لرسو» است. هوای لرسو با اشعاری از جبار امیری و خوانندگی حشمت رجب زاده به تولید رسیده و آهنگسازی آن را اعضای خانواده ملكی، متشكل از 9 نفر انجام داده اند كه در آن از سازهای كمانچه، عود، تار، سنتور، تنبك، دف و كمانچه آلتو استفاده شده و این هنرمندان در بخش هایی از كار نیز به صورت همخوان با یكدیگر همكاری كرده اند.

«آتش عشق»، «هوای لرسو»، «سیل مس»، «چهارمضراب و آواز»، «ارون بهار»، «راز نوشیا» و «بزم دوسی» نیز به ترتیب تشكیل دهنده قطعات این آلبوم  هستند.

پیروز ارجمند مدیر مركز موسیقی حوزه هنری و دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مدیریت هنری سه آلبوم یاد شده را به عهده داشته است.
 


۱۳۹۳/۲/۱۰ - ۱۴:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن