تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماده 92 قانون کار ظالمانه است/ نام 5 میلیون کارگر در هیچ جا ثبت نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مسئول انجمن های صنفی خانه کارگر در گفت و گو با پانا: ماده 92 قانون کار ظالمانه است/ نام 5 میلیون کارگر در هیچ جا ثبت نشده است خبرگزاری پانا: مسئول انجمن های صنفی خانه کارگر ، ماده 62 قانون کار را ظالمانه عنوان کرد و گفت: هم اکنون 5 میلیون نفر کارگر در کشور فعالیت می کنند که نامشان در هیچ جایی ثبت نشده است.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ساعت 11:26



غلامرضا توکلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا ، در رابطه با تاثیر افزایش قیمت نان بر روی قشر کارگری این بخش اظهار داشت: دستمزد کارگران خبازی بر اساس قیمت نان تعیین می شود و بر همین اساس در 2 سال اخیر دستمزد این قشر کارگری افزایش نداشته است.
مزد جامعه کارگری از قیمت نان جدا شود مسئول انجمن های صنفی خانه کارگردر رابطه با افزایش قیمت نام توضیح داد: نان تنها چیزی است که نمی توان از سبد غذایی مردم حذف کرد و افزایش آن فشار مضاعفی به مردم وارد می کند. وی در ادامه با تاکید بر جدا کردن مزد جامعه کارگری از قیمت نان ادامه داد: سال ها است که این بحث مطرح شده است که کارگران خبازی نیز همانند سایر کارگران حقوق دریافت کنند ولی تاکنون این امر محقق نشده است.
70 درصد از کارگران نانواییها بیمه نیستند
توکلی با بیان اینکه واحد های صنفی کوچک هم اکنون با مشکلات بیمه ای عجیبی روبرو هستند ، تصریح کرد: هم اکنون بیش از 70 درصد از کارگران نانواییها بیمه نیستند و آمار تامین اجتماعی در این رباطه نادرست است.
وی با ذکر این مطلب که فرهنگ قانون پذیری در قشر کارفرما نهادینه نشده است ، اظهار داشت: در صورت ارایه لیست بیمه بسیاری از کارفرمایان این بخش به جای کارگر واقعی، اسامی بستگان خود را می دهند که این ظلمی در حق این افراد زحمت کش است.
مسئول انجمن های صنفی خانه کارگربا اشاره به وجود قوانین دست و پا گیر در قانون نظام صنفی کشور تصریح کرد: در ماده 92 قانون نظام صنفی به صراحت آمده است که اگر کارفرمایی نسبت به بیمه کارگر خود اقدام نکرد ، کارگر می تواند از کارفرمای خود شکایت کند .
وی با بیان اینکه این قانون دوستی و صمیمیت بین کارگر و کارفرما را از بین می برد ، ادامه داد: زمانی که شکایت از کارفرما پیش بیاید کارگر مجبور به ترک کار خود خواهد شد و این امر به نفع کارگر نیست.
توکلی تاکید کرد: این قانون بر اساس تمام معیارهای اجتماعی و حقوقی ظالمانه است و اختیارات را از سازمان تامین اجتماعی سلب کرده است .

به گفته وی ، طبق آمار هم اکنون 5 میلیون نفر کارگر در کشور فعالیت می کنند که نامشان در هیچ جایی ثبت نشده است.
مسئول انجمن های صنفی خانه کارگر با بیان اینکه جامعه کارگری فاقد امنیت شغلی لازم هستند، ادامه داد: رای دیوان عدالت اداری مبنی بر تبصره 2 ماده 7 قانون کار مبنی بر انعقاد قرارداد های موقت یکی دیگر از مواردی است که در جهت کاهش امنیت شغلی کارگر بوده است.
قدرت سازمان تامین اجتماعی برای اجرای قانون صفر است
وی با ذکر اینکه قدرت سازمان تامین اجتماعی برای اجرای قانون صفر است، تصریح کرد: این در حالی است که برخی از بندهای قانون رفع موانع تولید از اجرای درست قانون کار و تامین اجتماعی جلوگیری می کند.
توکلی با بیان اینکه در کارگاههای بزرگ به دلیل تجمع بالای کارگران و نظارت قانونی امکان زورگویی به کارفرمایان وجود ندارد ، افزود: این امر در کارگاههای کوچک به ندرت دیده می شود و حقوق کارگران در معرض خطرات بسیاری قرار دارد.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن