تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815127999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرندی:سواد سلامت باید از مقطع پیش دبستانی آموزش داده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرندی:سواد سلامت باید از مقطع پیش دبستانی آموزش داده شود تهران- ایرنا-رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشورمانبا اشاره به اهمیت سواد سلامت در جامعه گفت:آموزش های مربوط به سلامت باید از مقطع پیش دبستانی آغاز شود.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا،دکتر سیدعلیرضا مرندی روز چهارشنبه در همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران که در محل سالن همایش کتابخانه ملی در حال برگزاری است گفت:اکنون در کشور ما به مقطع پیش دبستانی برای آموزش سلامت توجهی نمی شود و بیشتر دبستان و دبیرستان مد نظر قرار می گیرد.
وی ادامه داد:این در حالی است که آموزش های سلامت باید در حین بازی به کودکان ارایه شود تا زمانی که بزرگتر می شوند درک بهتری از سلامت پیدا کنند.
مرندی خاطرنشان کرد:از این رو آموزش و پرورش نیز مجبور به صرف بودجه های کمتری در رابطه با سلامت می شود.
وی ادامه داد:همچنین آموزش سلامت در مدارس باید به گونه ای باشد که در همه کلاس ها انجام شود و تنها به یک کلاس مجزا محدود نشود.
مرندی با اشاره به اهمیت سواد والدین گفت: کودکان ابتدا آموزش های مختلف را از والدین، بعد در مدارس و در آخر از رسانه ها کسب می کنند.
وی ادامه داد: سواد والدین نقش ارزشمندی را در همه عرصه های زندگی و به ویژه در سلامت ایفا می کند. بطوری که تحقیقاتی که در انگلیس انجام شده نشان می دهد که سطح سواد والدین و ارتقای سلامت کودکان ارتباط مستقیمی با هم دارند بطوری که هر چقدر سطح سواد بالاتر رود میزان امید به زندگی بیشتر می شود.
مرندی گفت:سواد سلامت ظرفیتی است که انسان ها برای درک اطلاعات سلامت و دستیابی به خدماتی که پزشکان ارایه می دهند، کسب می کنند.
وی خاطرنشان کرد:افرادی که سواد سلامت دارند می توانند با علم و آگاهی بیماری ها را زودتر تشخیص دهند و از ابتلا به برخی از بیماری ها نیز پیشگیری کنند که این مهم هم برای خود و هم برای خانواده هایشان حایز اهمیت است.
مرندی گفت: در آمریکا و کشورهای پیشرفته بیشتر از ما به سواد سلامت توجه می شود و اهممیت زیادی به آن داده می شود به طوری که افراد در جامعه خود به فکر سلامتشان هستند و این باعث کاهش بی عدالتی ها در ارایه خدمات سلامتی می شود.
مرندی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در آموزش سلامت و ارتقای بهداشت میان خانواده ها گفت:ما در آموزش های سلامت بیشتر به کنترل بیماری های غیرواگیر مانند دیابت توجه می کنیم در حالی که زیربنای اصلی آموزش های سلامت باید برمبنای رژیم سالم، فعالیت بدنی و پرهیز از دخانیات باشد.
وی افزود:ما به عنوان مسوولین باید توجه داشته باشیم با زبان ساده و عامیانه سواد سلامت را به مردم منتقل کنیم.
وی ادامه داد:برخی از پزشکان در برنامه های آموزشی که در رسانه ها ارایه می شود از اصطلاحات پزشکی و واژه های لاتین استفاده می کنند که افراد عادی متوجه آنها نمی شوند و این باعث می شود که آموزش به درستی منتقل نشود.
همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران از 10 تا 13 اردیبهشت همزمان با سی و پنجمین بزرگداشت دکتر محمد قریب در محل سالن همایش های کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است.
علمی(3)**2038**ل.الف.ی**1440
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن