تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820956949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخت گیری های غیرضروری میراث فرهنگی به نفع توسعه شهر نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس شورای اسلامی شهر اردبیل: سخت گیری های غیرضروری میراث فرهنگی به نفع توسعه شهر نیست اردبیل - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: برخی قوانین سخت گیرانه میراث فرهنگی اردبیل در مقایسه با سایر شهرهای تاریخی و مذهبی کشور غیرضروری بوده و مانع از توسعه این شهر شده است.


به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمدرضا سرداری در جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل از عدم صدور مجوز حق ارتفاع در ساخت و ساز در اطراف خانه های تاریخی اردبیل انتقاد کرد.
وی گفت: در حالی که مسوولان اداره میراث فرهنگی شهرهایی مانند قم و مشهد جلوی این همه ساخت و ساز در حریم تاریخی و حتی مذهبی را نمی گیرند و در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) هر روز شاهد توسعه ساخت و سازها هستیم در اردبیل به بهانه یک خانه تاریخی اجازه نمی دهند ساخت و سازها و مجوز ارتفاع سازی صادر شود.
وی با بیان این که حریم بقعه شیخ صفی الدین وضعیت مرده ای دارد که امکان توسعه سرمایه گذاری نیز از آن سلب شده افزود: شورا و شهرداری هر جا قدم می گذارند به دلیل ساخت یک خانه تاریخی که اصالت و هویت چندانی نیز ندارد با سخت گیری میراث فرهنگی روبرو می شود در حالی که این مجموعه باید در احیای بافت تاریخی همت کرده و جلوی رونق حریم آن را نگیرد.
وی اظهار کرد: موضوع مشارکت و سرمایه گذاری نیز در اردبیل با مشکل روبرو شده و سرمایه گذاران راغب به انجام سرمایه گذاری نیستند.
وی افزود: شورا و شهرداری در محدوده کوچک تر نمی توانند از ظرفیت سرمایه گذاران به دلیل ضوابط و مقررات اداری سخت گیرانه استفاده کنند طوری که برخی از سرمایه گذاران با وجود هزینه کردهای اولیه در این استان ماندگار نمی شوند و به استان های دیگر
می روند.
حجت الاسلام سرداری گفت: این مشکل باید درست و دقیق کارشناسی شده و مورد ارزیابی قرار بگیرد چرا که با این وضعیت نمی توان شاهد هیچ سرمایه گذاری در سطح شهر بود.
وی افزود: از ساخت و سازهای بی رویه و غیر قانونی در شهر باید جلوگیری کرده و با احداث کمربند سبز در اردبیل جلوی این اقدامات را به صورت واقعی بگیریم چرا که اجراییات شهرداری قادر نیست هر روز با تخلفاتی در این زمینه برخورد کند.
وی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر در این زمینه نیازمند مساعدت مسوولان امر هستند و در کنار آن شورا و شهرداری در آزاد سازی حریم بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و تملک این مناطق سنگ تمام گذاشته و آمادگی دارد در اجرای طرح های مشارکتی همراهی لازم را انجام دهد.
594/530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن