محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829609376
شیخ احمد کافی، یک پدیده بود؛ چه بهعنوان یک روضهخوان و چه بهعنوان یک روحانی مجموعه داستانهای مینیمال از زندگی شیخ احمد کافی منتشر شد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شیخ احمد کافی، یک پدیده بود؛ چه بهعنوان یک روضهخوان و چه بهعنوان یک روحانی
مجموعه داستانهای مینیمال از زندگی شیخ احمد کافی منتشر شد
محسن حسام مظاهری در «کتاب کافی» روال زندگی مرحوم کافی را در قالب داستان مینیمال و به صورت برشهایی از زندگی فرد به روایت افراد مختلف یا آوردن بخشی از سخنرانیها آورده است.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، انتشارات خیمه به تازگی انتشار مجموعهای از کتابها را آغاز کرده است تحت عنوان صاحبدلان که در هر یک از جلدهای این مجموعه زندگی یکی از وعاظ یا روحانیان صاحب نام به سبک داستانی روایت میشود. تا کنون 4 جلد از این مجموعه منتشر شده است که کتاب فلسفی، کتاب کافی، کتاب اسلامی و کتاب راشد از آن جمله هستند. «کتاب کافی» را محسن حسام مظاهری نوشته که درباره زندگی شیخ احمد کافی است. انتشارات خیمه در کنار انتشار هر یک از این کتابها یک مستند تصویری کوتاه نیز منتشر میکند. همچنین برای انتشار این کتابها از منابع مکتوب موجود، مصاحبه با نزدیکان،خانواده، دوستان،پا منبریها و حتی اسناد ساواک استفاده شده است. در کتاب کافی نیز حسام مظاهری مانند دیگر کتابهای این مجموعه روال زندگی مرحوم کافی را در قالب داستان مینیمال و به صورت برشهایی از زندگی فرد به روایت افراد مختلف یا آوردن بخشی از سخنرانیها آورده است.
در بخشی از این کتاب میخوانیم: شیخ احمد کافی، یک پدیده بود؛ چه بهعنوان یک روضهخوان و چه بهعنوان یک روحانی. این را حتی مخالفان و منتقدانش هم نمیتوانند انکار کنند. اما چه چیزهایی کافی را پدیده کرد؟* یک. کافی یک آخوندِ مردمی بود. «مردمی» البته از آن صفات پرابهام و کلیشهشده است که باید دقیق معنی شود. منظورم آخوندی است که زندگیاش در مثلثِ «مدرِس ـ منزل ـ مسجد» محدود نمیشود. آخوندی که لابهلای مردم و در متن اجتماع است. معیار این لابهلای مردم بودن هم فقط یا لزوماً این نیست که فلان روحانی راننده دارد و با اتومبیل شخصی رفتوآمد میکند یا سوار تاکسی و اتوبوس میشود و خودش میرود خرید. معیار مهمتری هم هست و آن «دیدن» است؛ دیدنِ مردم. بعضی روحانیها در کوچه و بازار بین مردم هستند، اما مردم را نمیبینند. مسألهشان مردم نیست. فکر و ذکرشان یا مسایل کوچکتر است (مثل مسایل شخصی و صنفی)، یا مسایل خیلی بزرگترِ فلسفی و کلامی و فقهی. هرچه هست، مردم نیست. تعداد سلام و علیکهاشان در طول روز با آنها که نمیشناسندشان معدود است و محدود به ادای وجوبِ پاسخِ سلام. تفاوت امامجماعتی که درست دمِ اذان، سراسیمه از راه میرسد و مستقیم میرود در محراب و نمازش را به سرعت و با حداقل مستحبات میخواند و سلام میدهد و تعقیبات را هم مختصر میکند و عبا را در دست جمع میکند و از مسجد میزند بیرون؛ با امامجماعتی که ساعتی پیش از اذان، از خانهاش پیاده راه میافتد سمت مسجد و در راه به هر که میرسد سلام میکند، و پای حرف این کاسب مینشیند و به درددل آن پسر جوان گوش میدهد و سرپایی به سؤال آن پیرزن دربارهی شکیات نمازش پاسخ میدهد و همیشه در جیبش شکلاتی برای هدیه به کودکانِ در مسیر هست و بعد از نماز هم منبر میرود و حدیث میخواند و مسألهی اخلاقی میگوید و احکام میگوید و تا ساعتی بعدِ منبر هم در مسجد مینشیند به گپ و گفت با مأمومین، همین است. آخوندی که تنها یک ساکن از مجموع ساکنان مجتمع مسکونی نیست؛ یک «همسایه» است که اهل محله میشناسندش و او هم لااقل تا همان شعاع چهلمنزل از هر طرف، هممحلهایهاش را به اسم میشناسد و از کار و بارشان اجمالاً خبر دارد. کافی از این جنس آخوندها بود. این را از عکسهای دستهجمعی فراوانی که با افراد مختلف از تیپهای گوناگون دارد، و چهرههای خندان و فضای صمیمی عکسها و دستهای ناشناسی که مثل یک رفیق چندینساله دور گردنش حلقه شدهاند، میشود فهمید. (همین تورق آلبوم عکسهای یک روحانی ابزار خوبی است برای سنجش میزان مردمیبودنش.) * دو. کافی یک آخوندِ اجتماعی بود؛ یک آخوندِ عامالمنفعه که خوب میدانست از یک روحانی مردمی و محبوب، خیلی کارها برمیآید. فقط به فکر آنچه بالای منبر میخواست بگوید، نبود. به پایین منبر، به کشورش، به شهرش، به مخاطبش، به زنان و کودکان همشهریاش، به جوانان محلهاش، به همه فکر میکرد. به دردهاشان، زخمهاشان، نیازهاشان. از وجهه و محبوبیتش استفاده میکرد برای کارهای خیر. هرجا نیاز به کمک بود و کاری از دستش برمیآید، دریغ که نمیکرد هیچ، داوطلب هم میشد. از جمعآوری کمک و ارسال برای مردم خشکسالیزدهی سیستان تا کمک به زلزلهزدههای جنوب خراسان؛ از اسکان بیش از دو هزار نفر ایرانی راندهشده از عراق تا کمک مالی به شیعیان و سادات نخاولهی عربستان؛ از احداث درمانگاه در مشهد و گرگان و دهلران و آران کاشان تا عیادت از بیماران و رفتن به ملاقات زندانیان؛ از ساخت و مرمت و تجدید بنای چندین مسجد و حوزهی علمیه تا ساخت حمام برای مردم ایلام و ساوه و مهران و دهلران؛ از تشکیل کلاسهای آموزش اصول عقاید برای جوانان دبیرستانی و دانشگاهی تا راهاندازی هیئت و مجلس دعا؛ از کمک به خانوادههای بیبضاعت و بدون سرپرست و خرید و ارسال کفش و لباس و برنج و روغن و حبوبات و خاکه ذغال برای فصل سرماشان تا لولهکشی یکی از محلات فقیرنشین جنوب تهران؛ هرجا نیازمندی بود، سروکلهی کافی هم پیدا میشد. خودش یکتنه هم کمیتهی امداد بود، هم بهزیستی، هم هلال احمر و هم حتی بسیج و جهاد سازندگی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر. وقتی هنوز هیچکدامِ این نهادها تأسیس نشده بودند. * سه. کافی یک آخوندِ معمولی بود. «معمول» البته نه بهمعنای «متعارف» (که کاش چنین بود)، بلکه در مقابلِ «مخصوص». کافی، رفته بود حوزه درس خوانده بود که آخوند شود. همین. یعنی برای مردم منبر برود، تبلیغ دین کند، به اصلاح جامعهی اطرافش کمک کند، مسایل شرعیشان را جواب دهد، اصلاح ذات بین کند، مردم را با خدا و پیامبر و اهل بیت آشتی دهد، به رحمت خدا امیدوار کند و از غضبش بترساند، به آنها بگوید که گناه نکنند، بگوید که دین چیز خوبیست و به دردشان میخورد. همین کارهای بهظاهر ساده و پیشپاافتاده (و صدالبته مهم و مغفول). در حوزه هم بههمان اندازه که کارش راه بیفتد ماند و خواند. محدث و متکلم و فقیه نشد. دنبال آن نبود که مشکلات فلسفی و کلامی دین را پاسخ بدهد. دنبال آن نبود که دین را با شرایط و اقتضائات علمی روز تطبیق دهد. (اصلاً دین درنظرش آنقدرها چیز پیچیده و عجیب و غریبی نبود که نیاز به این کارها داشته باشد.) استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی و نویسنده و پژوهشگر فاضل نبود. رییس اداره و مدیرکل سازمان و وزیر و وکیل هم. آخوندی بود که آخوندی میکرد. و میدانست همین آخوندی قدرتی دارد که هیچ دکتر و مدیرکل و وکیل و وزیری ندارد. میدانست آنچه خود دارد را از بیگانه نباید تمنا کند. * چهار. کافی یک آخوندِ مردمپسند بود. به همین سادگی. مردم معمولی میپسندیدندش. چون مثل خودشان، با زبان خودشان، همان زبان کوچه و بازار، همان زبان بیتکلفِ دمِ دستیِ کفِ خیابانی حرف میزد. باد به غبغب نمیانداخت. عمامهاش بزرگ نبود. کلمات عجیب و غریب و پرطمطراق و قلنبه سلنبهی فارسی قدیم یا عربی بهکار نمیبرد که یعنی «من باسوادترم از شما». از اصطلاحات فرنگی هم استفاده نمیکرد که یعنی من میدانم آنچه شما نمیدانید. اینقدر معمولی حرف میزد که عوام میگفتند «بابا اینکه از خودمان است». و برای همین دوستش داشتند. چون از خودشان بود. نه فقط زبان و ادبیاتش، محتوای منبرهاش هم ساده و بیتکلف بود. استدلال و صغرا و کبرای علمی و اثبات و رد و اینها درش نبود که ذهن را خسته کند و آخرش هم سر درنیاوری چه شد. فهرست سخنرانیهاش را که نگاه میکنی، میبینی بیشترشان قصههای پندآموز و داستان زندگی شخصیتهای مذهبی و تاریخی و علما است، یا روضه یا موضوعات دینی ساده مثل قیامت و معاد. رگِ خوابِ مخاطب دستش بود و مثل شهرزاد قصهگو، قصه میگفت. قصهی «طرماح بن عدی»، قصهی «برصیصای عابد»، قصهی «جوان خارکن»، قصهی «دختر گرگانی و معجزهی امامرضا»، قصهی «جغد و بلبل»، قصهی «عابد نادان»، قصهی «تأثیر رفیق»، قصهی «بوعلی سینا»، قصهی «اسکندر و شطیطه»، قصهی... . چندان هم در قید و بند اینکه روایات تاریخی یا روضههاش با مستندات تطابق کامل داشته باشد، نبود. لابهلای همین قصهها حدیثش را هم میگفت. مسألهی اخلاقیاش را هم میگفت. با جوک و خنده، نهی از منکرش را هم میکرد. تذکر لسانیاش را هم میداد. بهوقتش هم میگریاند؛ گریاندنی. اگر میخواست از خدا حرف بزند، سراغ «برهان علیت» و «برهان نظم» برای «اثبات صنع صانع» نمیرفت. خدایش «واجب الوجود» نبود. «خدا» بود فقط. اگر میخواست از ائمه بگوید کاری به «ولایت تامّهی علّیهی عالیه» نداشت. اسلاماش «مکتب مبارزه» نبود. تشیعاش «ایدئولوژی ستیز با استثمارگران تاریخ» نبود. مسألهها و دغدغههاش سادهتر از این حرفها بودند؛ خیلی سادهتر. دغدغهاش مینیژوپنپوشیدنِ دخترها بود. دغدغهاش به «شهر نو» نرفتنِ جوانها بود. دغدغهاش تختهکردنِ درِ کابارهها و کازینوها و مشروبفروشیها و سینماها بود. دغدغهاش این بود که مردم گوشت یخی نخرند، چون حرام است. «پپسیکولا» و «جنرال استیل» و بخاریِ «ارج» نخرند، چون مالِ ثابت پاسال بهایی است. معتاد نشوند. زنها باحیا و باحجاب باشند. مردها باغیرت باشند و ریششان را نتراشند. جوانها به بلوغ که رسیدند ازدواج کنند و بروند سرِ خانه زندگیشان. مردم گناه نکنند. چشمچرانی نکنند. دزدی نکنند. غیبت نکنند. دروغ نگویند. نزول نخورند. ربا نگیرند. رشوه ندهند. قمار نکنند. صلهی رحم کنند. به داد فقرا برسند. مشکلشان را ببرند درِ خانهی امامزمان. به ائمه متوسل شوند. به روضهی امامحسین متوسل بشوند. اهل نماز و روزه و خمس و زکات باشند. مالِ حرام نبرند سرِ سفرهی زن و بچهشان. دغدغههاش اغلب از همین جنس بودند. برای همین با بهاییها و وهابیها و کمونیستهای بیخدا دشمن بود. به سیاست گوشهچشمی داشت، اما سیاسی نبود. ممکن بود دانشگاهرفتهها و دانشجوها و تحصیلکردهها پای منبرش نروند، اما در عوض کارگرها و بازاریها و کاسبها و زنان خانهدار و بچهمدرسهایها پای منبرش زیاد بودند. و کافی برای پامنبریهاش، کافی بود. این همان چیزی است که شاید جوانان انقلابی دوآتشهی مخالف کافی که تا سالها اجازه ندادند کسی نامی از او ببرد، در آن فضای هیجانی و رادیکال سالهای اول انقلاب متوجهاش نبودند: این تکثر. اینکه قرار نیست همه عین هم باشند. اینکه دینداری خصلتی رنگینکمانی دارد. طیف است. سطحبندی دارد. همهی منبریها راشد و فلسفی و مطهری نیستند که سخنرانیهاشان بعداً بشود کتاب. همه نمیتوانند و لزومی هم ندارد که مخاطب «حسینیهی ارشاد» و «مسجد قبا» و «مسجد هدایت» باشند. همهی دینداران مسألهشان اسلام و غرب نیست، اسلام و مدرنیت نیست. دستگاه منطقیای که فقط دو قطب دارد و میخواهد همهگان را قاطعانه و بالاجبار به دو بخش حسینی/یزیدی، سرخ/سیاه، علوی/صفوی، روشنفکر/مرتجع، انقلابی/غیرانقلابی تقسیم کند، حتماً دستگاه معیوب و ناکارآمدی است. بین همهی این دوقطبیها، یک راه میانه، یک «نه خوب، نه بد»، یک تنفسگاه، یک منطقة الفراغ هست که از قضا عامهی دینداران آنجا سکنا دارند. و این اگر حقیقت نباشد، واقعیت دینداری است. * گرچه رسانههای رسمی، در همهی این سالها کافی را فراموش کردهاند؛ اما هنوز نوارکاستهای سخنرانی او ـ که حالا سیدی و دیویدی شدهاند ـ بازارشان پرمشتری است و هنوز در کوچه پسکوچههای منتهی به حرم امامرضا(ع) و حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم و حاشیهی هر امامزادهی دیگری، صدای کافی از بلندگو پخش میشود و خلقالله میایستند به تماشای کلیپهای ساده و غیرحرفهایِ قصههاش و هنوز روضهی «دوطفلان مسلم» و «حضرت علیاکبر»ش خیلیها را میگریاند. و این یعنی جامعهی دینداران ما هنوز به کافی و کافیها نیاز دارد. خوشمان بیاید یا نیاید. انتهای پیام/و
93/02/07 - 14:35
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]
صفحات پیشنهادی
اصولگرایان چه زمانی از «خواب پریشانی» به نام «جبهه پایداری» بیدار میشوند؟ /بحرانسازی پای
اصولگرایان چه زمانی از خواب پریشانی به نام جبهه پایداری بیدار میشوند بحرانسازی پایداریها علیه روحانی برای بازگرداندن پدیده احمدی نژاد به پاستور اصولگرانماهایی از جنس پایداری اگرچه 8 ماه است کابوس دولت روحانی شدهاند اما مدت زمانی طولانیست که خواب پریشان و آشفته اصولگرایان هانتصاب نیرومند بهعنوان مدیر هنری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت
فرهنگ و هنر سینمای ایران انتصاب نیرومند بهعنوان مدیر هنری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت طی حکمی از سوی خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت محمدحسین نیرومند به عنوان مدیر هنری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم منصوب شد به گزارش خبرگزاری مهر محمدحسین نیرومند طی حکمی از سوی محمد خزاعیاخلاق سعدی بهعنوان درس جامعه بشری عرضه شود
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۰ استاندار فارس گفت بزرگداشت و قدردانی از سعدی وظیفه همه دوستداران انسان و انسانیت و درس گرفتن از اندیشههای بلند و بالای آن استاد سخن و اخلاق یک نیاز و ضرورت روز است به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در فارس سیدمحمد احمدی شامگاهتصویب پیشنهاد وزیر احمدینژاد در دولت روحانی
تصویب پیشنهاد وزیر احمدینژاد در دولت روحانی درخواست مجید نامجو وزیر سابق نیرو درخصوص اجاره عرصه و اعیان ملک متعلق به شرکت توانیر به دانشگاه صنعت آب و برق مورد بررسی قرار گرفت به گزارش نامه نیوز روزنامه خراسان نوشت در سومین جلسه شورای اقتصاد که به ریاست حجت الاسلام روحانی رئیستغییرات روسای دانشگاهها در دولت روحانی کمتر از دولت احمدی نژاد
تغییرات روسای دانشگاهها در دولت روحانی کمتر از دولت احمدی نژاد جامعه > آموزش - روزنامه ایران نوشت در طول هفت ماه آخر سال 1392 از مجموع 101 دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم تنها 38 رئیس دانشگاه یعنی کمی کمتر از 38درصد از دانشگاهها دچار تغییر مدیریتی شدهاند حااتهامات و انتقادات وزیر اقتصاد احمدی نژاد به دولت روحانی
اتهامات و انتقادات وزیر اقتصاد احمدی نژاد به دولت روحانی مواردی که فعلا وجود داررد عکس هایی است که منتشر شده و بابک زنجانی گفته است که برای بانک مرکزی در دوره آقای هاشمی ارز می فروخته است سرایدار ساختمان ما تنها کسی در ساختمان بود که از سبد کالایی بهره مند نشد یعنی دقیقا فقیراحمدخاتمی: روحانی باید توی دهن اوباما بزند
احمدخاتمی روحانی باید توی دهن اوباما بزند کد خبر ۳۹۵۶۹۳ تاریخ انتشار ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵ ۲۸ - 25 April 2014 آیتالله سیداحمد خاتمی در خطبههای این هفته نماز جمعه تهران گفت وقتی رییسجمهور آمریکا حرفهای نادرست می گوید رییسجمهور ما محکم باید به دهن او بزند مردم ما مسئولین«سهشنبههای وبلاگی» مهمترین نکته مغفول ماجرای روادید «حمید ابوطالبی»/ مأموریت زیبای یک زن/ تفاوت گذرنامهها
سهشنبههای وبلاگی مهمترین نکته مغفول ماجرای روادید حمید ابوطالبی مأموریت زیبای یک زن تفاوت گذرنامههای ایرانی از احمدینژاد تا روحانیاز یک توصیه اخلاقی به منتقدان سیاسی تا ماجرای نقض تعهدنامه بین سازمان ملل و دولت آمریکا فقط برای حمید ابوطالبی و خاطرهای خواندنی از روزبازگشت احمدینژاد به نفع روحانی است
سیاسی سیاست خارجی المانیتور بازگشت احمدینژاد به نفع روحانی است یک پایگاه امریکایی نوشت در حالی که احمدی نژاد و روحانی دو قطب کاملاً مخالف هستند اما بازگشت احمدینژاد به نفع روحانی خواهد بود به گزارش خبرگزاری مهر تحلیلگر سایت امریکایی المانیتور در تحلیل بازگشت محمود احمدیاولین واکنش وزیر اقتصاد احمدی نژاد به عملکرد روحانی/ آقایان حالا که فهمیده اند چه خبر است مانند ما صحبت می کنن
اولین واکنش وزیر اقتصاد احمدی نژاد به عملکرد روحانی آقایان حالا که فهمیده اند چه خبر است مانند ما صحبت می کنند بابک زنجانی در دوره هاشمی ارز می فروخت و با روحانی هم عکس دارد وزیر اقتصاد احمدی نژاد می گوید افرادی که آن روز در مسند امور نبودند و اطلاعات نداشتند تحلیل های کتابی ازنگنه و ظریف؛ بالهای قدرتمند روحانی در دیپلماسی هستهای و نفتی /بغض افراطیون از شیخ الوزرایی که به میدانِ مین
زنگنه و ظریف بالهای قدرتمند روحانی در دیپلماسی هستهای و نفتی بغض افراطیون از شیخ الوزرایی که به میدانِ مین رفت نه سربازان دولت روحانی که ژنرالهایی با آوازه جهانی هستند که تنها در عمر 9 ماهه دولت تدبیر و امید توانستهاند فرکانسهایی مثبت از سراسر دنیا را روانه ایران کنندزنان دولتمرد، از دولت احمدی نژاد تا روحانی
زنان دولتمرد از دولت احمدی نژاد تا روحانیروحانی که در ابتدای حضور در دولت درباره حضور نداشتن زنان در پست وزارت گفته بود زنان نباید به تنها یک پست وزارت در دولت اکتفا کنند علاوه بر سه معاون خود عملا در لایه های بالایی وزارتخانه ها از مدیران زن به خوبی استفاده کردحضور زنانمجوز روحانی برای اشتغال ۵ بازنشسته ديگر/ لغو بخشنامه دولت احمدینژاد
مجوز روحانی برای اشتغال ۵ بازنشسته ديگر لغو بخشنامه دولت احمدینژادبه گزارش آخرین نیوز روزنامه خراسان نوشت مجوز رئيس جمهور براي اشتغال ۵ بازنشسته ديگربر اساس مصوبه وزيران عضو کميسيون امور اجتماعي و دولت الکترونيک که به استناد ماده ۴۱قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مورد بررواکنش وزیر اقتصاد احمدی نژاد به عملکرد روحانی/ آقایان حالا که فهمیده اند چه خبر است
واکنش وزیر اقتصاد احمدی نژاد به عملکرد روحانی آقایان حالا که فهمیده اند چه خبر استتاریخ انتشار شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴ ۲۰ وزیر اقتصاد احمدی نژاد می گوید افرادی که آن روز در مسند امور نبودند و اطلاعات نداشتند تحلیل های کتابی ارائه می کردند این افراد چون امروز باید پاسخگو بامیدواریم قانونمداری در دولت روحانی مشهودتر باشد/ حساب احمدی نژاد از بقیه جداست
اجتماعی قضایی و حقوقی رئیس دیوان عدالت اداری امیدواریم قانونمداری در دولت روحانی مشهودتر باشد حساب احمدی نژاد از بقیه جداست رئیس دیوان عدالت اداری گفت امیدواریم در دولت آقاي روحاني قانونمداری بیشتر ملموس و مشهود باشد به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام منتظری در جمع خبرنگارانواکنش وزیر احمدی نژاد به عملکرد روحانی
واکنش وزیر احمدی نژاد به عملکرد روحانی وزیر اقتصاد احمدی نژاد می گوید افرادی که آن روز در مسند امور نبودند و اطلاعات نداشتند تحلیل های کتابی ارائه می کردند این افراد چون امروز باید پاسخگو باشند دیگر حرفی از یکسان سازی نمی زنند پایگاه خبری انتخاب سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقچه کسانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت شرکت کردند/ جای خالی روحانی و احمدینژاد
چه کسانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت شرکت کردند جای خالی روحانی و احمدینژاد مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه با حضور اکثریت اعضا و رؤسای قوای مقننه و قضائیه تشکیل جلسه داد 1393 2 6-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها