تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810487800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز انتخابات در ۱۸ استان عراق


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز انتخابات در ۱۸ استان عراق


درهای بیش از هشت هزار مرکز انتخاباتی در تمام مناطق عراق، برای انجام رای‌ گیری عمومی در سومین انتخابات پارلمانی پس از سرنگونی رژیم صدام معدوم و اولین انتخابات پس از خروج اشغالگران آمریکایی امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت باز می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، انتخابات سرنوشت ساز مجلس عراق امروز در 18 استان این کشور آغاز می شود. این نخستین انتخابات عراق پس از خروج نیروهای اشغالگر از این کشور است. مجلس نمایندگان عراق، نخست وزیر ، رئیس جمهور و رئیس مجلس را معرفی خواهد کرد.  در این  دوره از انتخابات بیش از بیست و یک میلیون عراقی واجد شرایط رای دادن هستند و می توانند رای خود را در هشت هزار مرکز انتخاباتی به صندوق ها بیاندازند. بیش از 9 هزار نامزد برای کسب 328  کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می کنند.
انتخابات عراق

انتخابات امروز در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود  فرودگاه های عراق از  دیروز تا پایان برگزاری انتخابات تعطیل شده و برخی استان های این کشور هم از بامداد سه شنبه مقررات ممنوعیت حرکت خودروها را اجرا کرده اند.

در  دو استان صلاح الدین و دیاله نیز مقررات ممنوعیت حرکت خودروها اجرا شده است . بغداد و دیگر استان های عراق هم از دیشب ورودی ها و خروجی های خود را بسته اند . نیروهای گارد ویژه مبارزه با تروریسم، امنیت بغداد و ورودی های آن را در اختیار دارند و به طور گسترده در شهر بغداد مستقر هستند.

دانلود
  انتخابات پارلمانی امروز (چهارشنبه) بزرگترین رخداد در عراق به شمار می رود، زیرا این رویداد، فراکسیونی را مشخص می کند که نامزد تصدی نخست وزیری را معرفی می کند و مناصب عالی کشور را در اختیار می گیرد.

مراجع عظام نجف اشرف و مقامات عراقی از جمله نخست وزیر بر ضرورت مشارکت گسترده مردم در انتخابات پارلمانی تاکید کرده اند، چرا که به گفته آنها، صندوق های رای سرنوشت کشور و نقشه سیاسی و ویژگی های دولت جدید را مشخص می کند.

انتخابات عراق

نوری المالکی نخست وزیر عراق که ریاست ائتلاف دولت قانون را برعهده دارد و یکی از مهمترین ائتلافهای انتخاباتی به شمار می رود،  تاکید کرده است تمام تدابیر امنیتی لازم اتخاذ شده و نیروهای نظامی در تمام مراکز انتخاباتی برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای برهم زدن روند انتخاباتی حضور خواهند داشت.

برگزاری انتخابات پارلمانی در شرایط خاص امروز عراق می تواند دستاورد بزرگی برای دولت عراق به شمار می رود و نوری المالکی در این زمینه گفته است عراق چندین عملیات انتخاباتی را در سایه شرایط دشوار امنیتی و سیاسی برگزار کرده و تلاشهای تروریست ها هرگز خللی در اراده ملت عراق ایجاد نخواهد کرد.

نوری المالکی درباره طرح های تروریستی برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و منصرف کردن آنها از شرکت در انتخابات هشدار داده و خواستار هوشیاری مردم و حضور گسترده در انتخابات برای خنثی شدن این طرح ها شده است.

انتخابات عراق

البته عراقی های مقیم خارج از عراق در 19 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، سه روز زودتر رای خود را به صندوق ها انداختند به طوری که در ایران، 18 مرکز رای گیری برای عراقی های مقیم اختصاص یافت که بیشتر آنها در تهران پایتخت بود.

جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق که همچنان در برلین آلمان برای تکمیل دوره درمان خود به سر می برد، رای خود را در این شهر اروپایی به صندوق انداخت.
اولین رایی که در خارج از عراق به صندوق انداخته شد، مربوط به کشور نیوزیلند بوده است.

رای گیری از افراد خاص( نیروهای امنیتی، زندانیان و بیماران) هم پیش از موعد رسمی آن انجام شد و 500 مرکز رای گیری به این منظور اختصاص یافت. به گفته منابع عراقی، حدود یک میلیون نفر از نیروهای مسلح عراق در روی رای گیری مخصوص نظامیان در کنار زندانیان و بیماران خاص شرکت کردند.
 


چهار شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن