تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820910229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل شوراها نشان ازعمق مردم سالاری دینی در کشور دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تشکیل شوراها نشان ازعمق مردم سالاری دینی در کشور دارد شهرقدس-ایرنا- نماینده ولی فقیه در شهرستان قدس در گرامیداشت روز شوراهای اسلامی گفت: نهم اردیبهشت سالروز رویداد بزرگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما دارد.


به گزارش ایرنا، ˈابوالقاسم میر احمدیˈ روز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت روز شوراها در فرمانداری قدس برگزار شد، گفت: مسوولیت شوراها کار سنگینی است و پذیرش این مسوولیت نیز به مراتب سنگین تر می باشد.
امام جمعه شهر قدس در این مراسم که با حضور مسوولان شهری و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای قدس برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی در جایگاه مقدسی قرار دارند و به همان نسبت نیز توقعات از آنان بیشتر است.
وی افزود: بنابراین کسی که می خواهد در شوراها قدم بگذارد باید دارای ایده ها و طرحهای محکم باشد و زمانیکه تصمیمی به نفع مردم است با قدرت آنرا عملی سازد.
امام جمعه شهر قدس با بیان این که، امیدوارم در هر سنگری که هستیم به جز فکر خدمت خلق نداشته باشیم، گفت: البته نه تنها اعضای شورا بلکه همه مسوولین یک هدف دارند که آنهم خدمت به مردم است.
فرماندار قدس که به عنوان میزبان در این مراسم حضور داشت، گفت: قبل از انقلاب مدیریتی به این صورت نداشتیم که مردم بتوانند بر سرنوشت خویش سهیم باشند و نمایندگان خود را در رده های بالای دولتی انتخاب کنند.
ˈنورمحمد فردیˈ با اشاره به اصل ششم قانون اساسی که مبنای تشکیل شوراها است، افزود: پس از جمهوری اسلامی اداره کشور بر مبنای همه پرسی از مردم صورت گرفت و این به آن معناست که آنها باید سرنوشت خود را از طریق انتخابات مشخص کرده و سکاندار امورشان باشند.
فردی در مورد انتخابات شوراها و اصل ششم قانون اساسی خاطر نشان کرد: قانون پیش بینی کرده در اجرای این اصل افراد واجد شرایط را به جامعه معرفی کرده و مردم از بین این افراد، نمایندگان خود را در همه پرسی انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: این بهترین شیوه دمکراسی در دنیاست، یعنی گردش قدرت به دست مردم، حتی اگر افرادی توسط مردم انتخاب شوند که کمتر مناسب هستند ما باید به اراده سیاسی مردم احترام بگذاریم و وجود شوراها تجلی اراده مردم است.
فرماندار قدس با تاکید بر اینکه نمایندگان منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها عصاره فضایل سیاسی مردم هستند، افزود: بنابراین همه دستگاهها باید شوراهای شهر و روستا را حمایت کنند تا آنها نیز بهتر به وظایف خود که حل مشکلات مردم و شهر است، بپردازند.
وی با اشاره به فراهم آوردن بستر مناسب انجام کار توسط شوراها، گفت: البته لازم به ذکر است که همانطور که وظایف شوراها بسیار گسترده است، اختیارات زیادی نیز دارند که باید از این امکانات در جهت حل مشکلات مردم استفاده کنند.
فردی ضمن تقدیر از فعالیت های اعضای شورای اسلامی شهر قدس، گفت: یکی از این کارها که با مساعدت شهرداری و حمایت مسوولان شهری انجام گرفت، افتتاح مسیر خروجی از شهرستان به سمت تهران بود که ادامه تکمیل دو مسیر دیگر از این پل نیز در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار قدس از دیگر مصوبات شورا را انجام اقداماتی در راستای صدور سند املاک شهرستان بیان کرد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته توسط نماینده مردم قدس در مجلس، فرمانداری، شهردار و اعضای شورای شهر و تعاملی که با اداره اوقاف شهرستان داشتیم این کار عملی شد.
تهرام/5570/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن