تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804352663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراخوان مخترعان هشت استان برای شرکت در جشنواره نوآوری خلیج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فراخوان مخترعان هشت استان برای شرکت در جشنواره نوآوری خلیج فارس شیراز- ایرنا- رییس بنیاد نخبگان استان فارس از نخبگان، مبتکران و مخترعان هشت استان کشور برای شرکت در نخستین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی خلیج فارس دعوت کرد.


به گزارش ایرنا، علی خلفی نژاد سه شنبه در نشستی خبری افزود: این جشنواره از 31 اردیبهشت تا دوم خرداد در محل دانشگاه صنعتی شیراز برپا و برگزیدگان آن از حمایت ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برخوردار می شوند.
رییس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: مخترعان و مبتکران استان های فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان می توانند در سامانه اینترنتی این بنیاد به نشانی www.bmn.ir و www.fars.bmn.ir ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: سامانه ثبت نام در جشنواره از روز دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه فعال شده است و تا 18 اردیبهشت امکان ثبت نام طرح ها در این سامانه وجود دارد.
خلفی نژاد با تاکید بر این که جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی با رویکرد جدید نسبت به جشنواره منطقه ای اختراعات برگزار می شود، گفت: از این پس، تجاری سازی و توجه کامل به چرخه ایده تا بازار از معیارهای بنیاد ملی نخبگان برای انتخاب برگزیدگان جشنواره ها خواهد بود.
وی اظهار کرد: اختراعاتی که سال ثبت آنها سال 87 و پس از آن باشد مجاز به ثبت نام در سامانه اینترنتی جشنواره هستند و لازم است که نام افراد در گواهی ثبت اختراع ذکر شده باشد.
این مقام مسوول گفت: برای اختراعات در حوزه علوم پزشکی و دارویی، داشتن تاییدیه از مراجع ذیصلاح الزامی است.
رییس بنیاد نخبگان استان فارس تاکید کرد: هر مخترع تنها می تواند یک اختراع را برای داوری ارایه کند و با توجه به معیارهای داوری مثل مسایل علمی، کاربردی بودن، قابلیت تجاری سازی، مخترعان باید بهترین اختراع خود را انتخاب و آن را در جشنواره شرکت دهند.
وی گفت: در این جشنواره اختراعات برتر که قابلیت تولید ثروت و رفع نیاز جامعه را دارند شناسایی و حمایت می شوند.
خلفی نژاد افزود: اگر طرحی در زمینه تجاری سازی دارای وضعیت خوبی بود علاوه بر جوایز، از امکانات و تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله تسهیلات بانکی با سود بسیار اندک در راستای تجاری سازی بهره مند می شود.
رییس بنیاد نخبگان استان فارس اظهار کرد: برگزیدگان مرد این جشنواره می توانند از تسهیلات نظام وظیفه بهره مند شوند؛ بدین شکل که پس از دو ماه آموزش مقدماتی نظامی، یک کار تحقیقاتی مرتبط با کشور را پی می گیرند و بعد از شش ماه تا یک سال دوره سربازی این افراد تمام شده محسوب می شود.
وی گفت: برگزیدگان این جشنواره همچنین از اعتبار پژوهش و نوآوری به مبلغ 30 تا 50 میلیون ریال برای این که طرح خود را گسترش دهند یا طرح جدیدی را ارایه کنند برخوردار می شوند.
خلفی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از مولفه های اساسی در راستای تحقق شعار سال جاری و سیاست های اقتصاد مقاومتی، گسترش فعالیت های اقتصاد نوین است که باید پایه و اساس این اقتصاد بر اساس خلاقیت، نوآوری و اختراع باشد.
رییس بنیاد نخبگان فارس در ادامه شمار نخبگان استان را افزون بر یک هزار و 253 نفر عنوان کرد و گفت: فارس از این نظر در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: 67 درصد نخبگان فارس فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس به بالا هستند که نشان دهنده این است که استان از نظر سطح علمی نیز در قله است.
خلفی نژاد با یادآوری برتری نخبگان فارس در سه جشنواره منطقه ای اختراعات خلیج فارس در سال های گذشته گفت: از میان طرح های برگزیده در این جشنواره ها، تاکنون 14 طرح موفق به تجاری سازی شده اند و نتایج این طرح ها از جمله در حوزه شهری شیراز قابل ملاحظه است.
فخارزاده معاون بنیاد نخبگان فارس واستاد دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این نشست گفت که داوری طرح ها در جشنواره یک روز قبل از برپایی آن آغاز می شود و 150 غرفه برای داوری طرح ها در محل دانشگاه صنعتی شیراز برپا خواهد شد. ک/2
2026/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن